Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-05-16 11:55:39 följande:
    Hej nu har bvc varit här
    Elias väger 8000g och är 67,5 cm stora killen
    Hos läkaren vägde han ju 7470g och 67cm så han har växt på

Han har fått höra att jag får ge
    ris
    kyckling
    fisk
    kött (köttfärs oxå)
    gröt
    havregrynsgröt
    risgröt
    smör olja i olika slags
    och massa mer
    Och jag får ge mjölk och massa andra mjölkprudukter
    osv
    och jag får ge lite salt och socker för o ge smak osv och andra saker som grillkrydda osv osv ..
    Och sen här i dk gör man gröt också av mörk bröd så de ska jag ge
    här sa dietisten att mjölk får vi inte ge så vida det inte är järnberikat så som ersättningen och gröt. mjölk hindrar upptaget av järn
  • thegoddess

jag kommr inte tillsätta salt och socker.. känner att om hon ändå gillar maten så finn ingen aledning. och def inget tillsatt socker..
    fruktsocker är ju en annan sorts socker

man gör ju det som känns bäst för sitt barn
    men jobbigt med olika direktiv från olika håll

• thegoddess
    Stronza simpatica skrev 2011-05-16 13:24:21 följande:
    Jag har ingen sexlust alls för tillfället, oliver är över 5 månader och vi har bara haft sex 3 ggr efter han föddes. Innan jag blev gravid har jag alltid haft relativ hög sexual drift men nu inget typ. Finns det fler i samma situation? Snälla säg att det finns det??!!:)
    finns fler!! HEHE jag hade ont första gången efter så det gjorde inte saken bättre. sen satte jag n hormon spiral och har typ haft blodiga flytningar sen dess.. segt inget tändande alls men så fort det liksom vart nolblod och lillan sovit kan man ju passa på :)
  • thegoddess

tror det var bäst att göra frikadeller i stället för att steka.. kanske är att konsistensen på kokt är lättare att pasera eller nåt..

• thegoddess
    linasmama skrev 2011-05-17 10:13:16 följande:
    Jag orkar inte mer! Minns inte när jag fick sova mer än ett par timmar sammanhängande. Han vaknar 4-5 gåner per natt och gnäller. Han kan äta 100 ml och sen somna för att vakna efter 1-2 timmar för att äta lika mycket till. i natt var han vaken 4-6 och gnällde och pratade. Ville inte äta eller något annat, allt var bara fel.. Jag bryter ihop snart om jag inte får sova
    har han vart i utvecklingsfasen 14-19veckor? har du provat ge han mer än 100 ml? han kanske växer och blir lite hungrare nu.. dom som ammar märker väl tex att dom helt plötsligt får amma lite oftare så produktionen tar fart för att sen gå tillbaka till samma intervall sen innan när dt är rätt mängd mjölk.

jag har börjat nu ge ronja varannan timma ganska exakt på timman då år hon 120 och det äter hon nästan upp varje gång och natten vaknar hon fortfarande 1 gång vid 2. så jag ändrade henne på dagen å i stället blev det mindre vak på natten. hon hade nån vecka med vaknanden vid 23 , 02 och 5 så fick iaf bort 2 uppvak.
  • thegoddess

Nästa fas har jag för mig kunde starta runt v. 23... Hur sover han på dagen när han sover dåligt? Ronja sover dåligt på sätt och vis fast mer dåligt för mig. Vaken en timma, sen tar det ca 15 min i våran säng att somna sen sover 45 min. Samma under hela dagen vi är hemma. Är vi borta är hon svår sövd och sover mindre.
    Ja det är svårt att inte få sova klart nån gång. Hoppas att det blir bättre.

• thegoddess
    Stronza simpatica skrev 2011-05-17 18:59:09 följande:
    Jag har hört och märkt att för det mesta är flickor mycket lugnare än pojkar.
    Tycker så synd om alla ni som fortfarande inte får sova på nätterna, trodde aldrig jag skulle få sova normalt igen när oliver var mindre, hans vaknaste tid var tolv på natten till 8 utan en min sömn, men efter 3 månader vände det plötsligt och han somnade tidigare och tidigare. Nu somnar han vid 21.30 och vaknar vid 7( vaknar aldrig på natten), äter och somnar om till 10.
    Slutade helamma efter 3 månader och tror att om man fortf helammar kan kanske det vara ett ab orsakerna till att de vaknar på nätterna?!
    tex i mn föräldrar grupp är det pojkarna som är lugna och flickorna som håller låda och är mest griniga bla min haha
  • thegoddess

Inga dåliga symptom du verkar ha koll på.. 36,6 hög temp??? Jag har alltid över 37
    Bara jag som hade utebliven mens som enda symptom.,, kisseriet började bli jobbigt efter v. 20 annars fanns inga symptom.

• thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-05-18 13:12:58 följande:
    Vi ska ha syskon om 3-4år! Inte vänta för länge, för jag är gammal. Blir 30år idag! Tyst
    grattis grattis!!!
    ne inte för länge tror jag väntar 2 år innan jag blir gravid
Svar på tråden December Bebis 2010 :)