Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 12:33:54 följande:
    Koffeinbrist hmm jag dricker caffe o röker så jag har nog inte brist huvudvärk har jag nu haft i 3 dagar och det vill inte försvinna alls jätte jobbigt.
    Hunger jag har alltid klarat mig av ingen frukost men middag och super mätt men nu senaste dagarna måste jag äta är hungrig när jag går upp och äter och jag äter men hungern försvinner inte.
    Samma sak med middagen igår åt jag 2 ggr men ändå var jag lika hungrig.
    Jag åt 2 st makor med ost korv sallad gurka + tomat med fiberbröd men näh hungrig e jag än
    Dricker som en kamel jag brukar klara mig brujar inte dricka på hela dagen annar men nu kan jag dricka 2-3 glas innan det är nog.
    ''Suck'' detta är bara jobbigt.
    Hoppas jag får testerna så jag kan koppla av och bara tro jag har någon period som får min kropp bli så knäpp.

Varför måste man bli gravid imon 18 mån ?
    jag är oxå ät sugen och sötsugen hela tiden men det är ju för jag slutat äta socker saker
    söka slutade jag med för över ett år en när jag fick veta att jag var gravid. hade rökt i 15 år. det bästa jag gjort att sluta.
  • thegoddess

har rovar havre välling på kvällen nu ngra gånger och ser ingen som helst skillnad alls och hon vill fortfarande ha mat på natten vanliga tiden

• thegoddess
    linasmama skrev 2011-05-20 10:30:11 följande:
    Sixten är mer vild än tam nu, rullar och sparkar och biter och slåss och ska känna och pilla på allt... Haha. Han är inte still en sekund när han är vaken. Klappa händer är en favorit också.. 

Är det någon av er som är pollen allergiker? Hur reagerar ni på det? Funderar på om det är det Sixten är. Han har varit förkyld över 1 månad nu och det är ju sen det började bli pollen i luften. 
    jag har björk..
    ronja har nyst och gmuggat sig över ansiktet. men enl bvc kan inte spädbarn ha den sortens allergi. kommer senare. mat allergi kan dom ha och det första tecken på allergi hos spädbarn är hudförändringar. eksem
  • thegoddess
    Karttikeya skrev 2011-05-23 08:36:50 följande:
    Och Tim fullkomligt ÄLSKAR gröt! Men tycker mindre om de olika "maträtterna" som finns på burk. Han tycker 2 är OK (kyckling-rotfrukt och spaghetti-köttfärssås), och han skulle nog kunna äta sig mätt på morotspuré förresten.. Kan man ha det som ett mål, haha?

Han äter 1,5 portion gröt både till lunch och middag, håller sig minst 4 h på det Glad Sen får han gröt igen på kvällen och vi har även börjat med lite välling på kvällen.. Han tycker väl flaskan är sisådär, men äter bättre nu sen vi köpte Nuk-flaskor.

Urk, inatt var det ingen bra natt.. Ska sluta skryta om hans bra nätter.. Somnade 19.30, vaknade 23, 3, 4, 5, 7 och sen ville han upp 8. YAY!!
    ronja älskar gröten med men hon tröttnar liksom på att äta. precis som dt tar för lång tid och så blir jag galen av allt kladd. händerna in host, gurgel och nys gaaahhh!! hoppas det blir bättre snart. går lite bättre när hon  sitter i babysittern och äter i stället.
    nuk flaskor är det dom vanliga i ica affären typ? en kompis använder det på sin pojk. aldrig hört att han haft problem med pruttar.

Nu ser man tanden på R. en liten liten pärla.

har efter mycket stånk och stön fått ronja att sova en extra lur på kvällen och sedan somna 21 och få sista målet då ca 20:30 och då ätit 210 välling och då inte behövt äta mer på natten. nu är hon väldigt snuvig så hon har vaknat ändå 2 gånger och vi satt i nappen men kl 2 -3 där nånstans fick hon komma in och sova hos oss så vi inte behvde springa upp hela tiden. och hon sov till 7.

hr nu provat mssa smakisar då färdiga burkar och största favvon provade vi igår. majspure... hon fick tag i skålen och försöke äta upp den typ hahaha. annars så var det kalops ochnån fiskrätt com var mycket god. och hemmagjorda päronpurn.
    hur orkar ni göra storkok förresten?? haha
  • thegoddess
    Karttikeya skrev 2011-05-23 09:21:23 följande:
    thegoddess: Nuk kan man bara köpa på babyaffärer. De är böjde i nappen uppåt, som esskas nappar om du vet?

Ja Tims ena framtand däruppe sticker ut, när kommer den komma helt tro? Han har nog oturen att få två därnere på samma gång också, ska precis till att spricka igenom.. Skrikandes

Tim äter sin gröt på max 10 minuter.. Man ska mata i räserfart..
    ok hon har sån där vanlig från affären iaf. helt rund vanlig napp. hennes son sover hela natten med.

kanske därför du hade en kass natt nu då om det är på g ut

jag är super snabb men likförbannat så är det liksom hon själv som hinner in med handen. det kliar väl. hoppas tanden kommer ut snart.. fast när den e ute kommer ju nästa hehe
  • thegoddess
    Momalicious skrev 2011-05-23 10:04:14 följande:
    Ja, ska väl testa att mata ännu fortare då haha. Som det är nu äter han ung varannan timme om han får flaska (nä, han vill inte äta mer än det han får) och håller sig Max två timmar på mat. Känns som att jag matar honom mest hela tiden.
    här ger jag antingen 120 varannan timma eller 210 ca var 4e timma.. kan variera men måste ju följa samma då och börja från morgonen. kan ju inte tro att hon ska äta 210 om hon ätit för 2 immar sen så man måste ju då hålla ut 4 timarför at så att säja börja om.
  • thegoddess

Dela gärna med er av tips på storkok
    Kokar ni tex kött i småbitar och mixar med stavmixer med buljongvätskan? Vad kryddar ni med? Potatis kokar ni till matnings tillfället?

• thegoddess

Min granne bad om ursäkt att deras hund skäller.. Jag har inte hört nåt sa jag. Så säger hon: vilken duktig tjej ni har som aldrig skriker.. Det är väldigt bra isolerat kunde jag konstatera rätt fort hihi

• thegoddess

Usch tråkigt att höra styrkekram till dig!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)