Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

Lyx natt här för en gång skull... Vi höll Ronja vaken från halv 6 så länge vi kunde. En del gnäll men fick lägga henne halv 9. Fick 2 dl havrevälling och somnade ca kvart i 9. Sover än! Kl 6 rörde hon på sig och då satte jag in nappen.
    Tanken var att börja ge henne mat ett senare mål än 19 för att slippa natt målet 2. Och det har funkat 2 nätter nu. Igår natt gjorde vi samma fast hon vaknade 2 ggr men vi sövde henne utan mat och andra gången hamnade hon mellan oss.
    Men idag ska hon ta sprutan så lär bli en jobbig natt igen

• thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-23 22:45:29 följande:

Hej !

Jo ett test blev andra gången hos läkaren ett svagt + sen innan i onsdags var i vecka 8-9 där omkring enligt läkaren men i fredags kom tyvärr blödningar och jag har blött och blött enligt sjukhuset i lördags så var det ett ma som ägre rum igen en smärta jag har gått omkring tydligen så var den död sen innan jag fick ett + som inte kunde förföljas och hormonerna jobbade på som vanligt.Har inte haft lust att vara inne och inte vela prata om detta häller då det är grymt jobbigt att gå igenom med.Frågade oxå om detta kunde bero på kejsarsnittet osv men enligt honom så var detta bara något som skädde...Jag ska till läkaren på fredag igen och se hur allt ligger till och om allt kommit ut som vanligt.

Så gravid var jag men ville likom se hur allt skulle leda sig fram till vi skulle ju behålla självklart men när jag fått 3 friska barn och ett MA innan så ville jag veta att denna skulle gå precis som alla andra men tyvärr blev det ett MA igen

Usch tråkigt att höra styrkekram till dig!
  • thegoddess
    Stronza simpatica skrev 2011-05-23 23:14:14 följande:

NU har jag àntligen internet hemma igen och kan se era smà sòta bebisar , hàr kommer en bild pà min lilla prins !!
    vilka ögon!! jättesöt!
  • thegoddess
    Haligh skrev 2011-05-24 08:55:02 följande:
    Skrev fel, menade naturligtvis att det INTE är ok att lämna!!
    inte nåt ok.. vad händer om barnet får svårt att andas tex eller rätt som det här lyckas ta sig ur sängen
    usch gjorde rätt som anmälde
    Momalicious skrev 2011-05-24 08:22:39 följande:
    Elliot går runt i sin gåstol, stannar upp, lägger en brakare, börjar skratta och går vidare haha.
    haha sött! denna lilla här hoppar bara bakåt. när det tar stopp tittar honbakåt och undrar va fasen som händer haha
  • thegoddess

5 mån kontrollen 7200 och 64 cm följer sin kurva så hon får ju i sig mat trots alla kaskad spyor.

sprutorna gick jättebra..lite grinit här nu så hon har fått lite alvedon och hon somnade

måste bara säga att jag är så avis på er som har bebisar som sover längre pass på dagen. max 1 timma här om jag har tur. 45 min är standard.
    skönt att man fick sova 7 timmar i sträck i natt och att ronja sov 10 timmar. ska fortsätta att hon ska läga sig halv 9 och äta välling då.

• thegoddess
    Momalicious skrev 2011-05-24 23:43:56 följande:
    Imorgon ska svärmor ha Elliot en stund så jag kan greja med flytten. Skönt att vara lite barnledig även om jag ska göra tråkiga grejer.

På fredag ska jag till Ullared själv, wohoo! Ska bli skitkul! Senast jag var där var i slutet av oktober och jag var i vecka 33 eller nåt, då var det sådär kul med foglossning och grejer ;)
    jag var oxå där i v. 33 snåret men fick faktiskt sambon att ta ledigt från jobbet och följ med. vi köpte ju skötbord och massa till nya lägenheten. han har gjort klart för mig att han aldrig sätter sin fot där igen!!!
     sen var jag där med ronja. satte henne i selen framåt och det gick en stund och sen fick jag byta till sjalen när hon blev för trött. det gick men det hade ju vart bättre ensam.
  • thegoddess
    Haligh skrev 2011-05-25 12:38:37 följande:

Fan jag märkte idag att jag inte har fått ´nån föräldrapenning - har glömt att söka! Har sökt i flera omgångar genom att jag har gått i tjänst ett par gånger. Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan pengarna dimper in??? Upp till 30 dgr står det på FS hemsida men jag hoppas verkligen att det går fortare. Klantiga jagDemon

jag glömde förra månaden och den 2a maj kom dom in i stället.. vilket jag inte visste om. såg det nu hahaha
  • thegoddess
    Lmks89 skrev 2011-05-26 08:13:42 följande:
    Hej allihoppa! Var bra länge sen jag skrev, men jag har läst väldigt mkt av det ni skriver. Läser nog dagligen! Har hänt så mkt så jag har inte haft lust eller tid att skriva även om det kanske hade kännts lättare att prata med alla er :) Jag blev gravid i mars igen fast jag käkade p-piller !! Har varit in o ut på kvinnokliniken för prover och ul för jjag skulle göra min första abort. Blev inte som vi tänkt oss för ingen kunde se hur långt gången jag var och dom misstänkte utomkvedshavande skap! Men nu har man sett en graviditet och fick tabletter för medicinsk hem abort, hann aldrig ta dom innan jag fick ett spontant missfall nu för några dagar sen.  hinner inte skriva mer just nu :P ungarna kallar !!
    och och fy va jobbigt.. jobbigt när prev medel inte fungerar med.
  • thegoddess
    Karttikeya skrev 2011-05-30 13:08:23 följande:
    68,5 cm och 8645 g. Go kille! ^^
    gos kille!
    fin du var och grattis till dig och din karl!
    ser likheter mellan dig å din syster :)
  • thegoddess

är nöjd med min babytravel amstrdam förutom att sittdelen är framåtvänd.. hur tänkte jag där liksom haha
    men mest jobbigt för mig än för ronja.
    e sugen på att köpa nån bättre sulkyliknande vagn som e lätt resa med och med liggläge och lättkörd..bakåtvänd
    såg nån brio på babyproffsen som var på rea men va fan den var röd och massa blommor där går gränsen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)