Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

suzzy inga roliga allergier.. är så superglad att ronja inte visat större tecken på allergi förutom spyorna och hård i magen. usch vad jobbigt det låter.. finns ju dock mycket i butiken nu antar jag men det låter krångligt med alla dom grejerna.

här är 6 mån tjejen..stå är skoj!

• thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-06-22 21:18:05 följande:
    Ne, inte är det kul inte men bara o bita i det sura äpplet o ta emot det med öppna armar! hehe
    Ja, mkt finns i affärerna, mer nu än när jag var liten.
    Jag har fått recept på olika varor som vi ska hämta ut imorgon. Blir till o ställa sig o baka matbröd o kakor i helgen! =)
    fördelen är ju att ni andra kan äta samma ändå... antar det e dyrare som låglaktos är ju iaf lite dyrare. men huvudsaken är ju att må bra.
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-22 21:16:45 följande:
    Sötnosen du har vi likadana soffor ?? har du en soffa som är en hörnsoffa + stor soffkudde till ? som bord typ
    ja man kan köpa till sån kudde men trodde mer att det var som en extra sitt del. sett att det även finns ett bord som gömmer 4 st mjuka sittpallar. sen harjag funderat på men sen såg jag att den kostade rätt mycket. vi har vanligt soffbord till
  • thegoddess
    Monami skrev 2011-06-22 21:51:11 följande:
    Vi var på 6 mån läkarkoll idag, Jag tyckte att läkaren just inte kontrollerade så mycket. Inte alls som läkarkollen som var när hon var 6 veckor. Var det lika för er? Jag trodde att han skulle kolla, armer, ben rygg och sånt, stadighet och så men här blev det inget. Vaccinationsprutorna fick hon.
    står att vid 6 mån kontrollen lägger vid det besöket stor vikt vid hur barnet rör sig och samspelar med sin omgivning
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-06-22 22:11:11 följande:
    Ja, inte har jag lust o stå o laga två maträtter. Vill sambon inte äta min o pluttisens mat så får han laga egen mat! =) Ja, dyrar är det, därför fick jag recept, blir billigare då! =)
    LokesMammi skrev 2011-06-22 22:11:11 följande:
    Ja, inte har jag lust o stå o laga två maträtter. Vill sambon inte äta min o pluttisens mat så får han laga egen mat! =) Ja, dyrar är det, därför fick jag recept, blir billigare då! =)
    ja det är tur att det finns möjlighet med recept. han äter nog om han slipper laga eget haha
  • thegoddess
    linasmama skrev 2011-06-23 08:40:16 följande:
    Åhh tjejer! Jag plussade igår

Vi skulle börja försöka i Juli hade vi bestämt men nu vart jag gravid innan. Lite tråkigt att inte ens få försöka, det är ju ganska kul och spännande, men nu är det som det är Enligt mina beräkningar är BF 20 feb, alltså v. 5+3 idag.. 

Hur ska jag orka?! Obestämd 
    linasmama skrev 2011-06-23 08:40:16 följande:
    Åhh tjejer! Jag plussade igår

Vi skulle börja försöka i Juli hade vi bestämt men nu vart jag gravid innan. Lite tråkigt att inte ens få försöka, det är ju ganska kul och spännande, men nu är det som det är Enligt mina beräkningar är BF 20 feb, alltså v. 5+3 idag.. 

Hur ska jag orka?! Obestämd 
    ååh grattis.. måste säga att jag e lite avis på sätt och vis. e sugen på en liten till.. fast som du skriver.. hur ska jag orka haha.. men det gör man nog. man måste! myyyss!!!
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-23 16:53:33 följande:
    Okej haha vi har pallen som bord vi tog bort den först för att ha ett normalt bord men det såg bara så sjukt konstigt ut men ändå tycker jag att det tar så himla mkt plats ..
    jag får ta kort och lägga ut nån dag när jag orkar hehe
  • thegoddess

idag fick hon smörgåsbitar med messmör.. mmmm

jordgubbe fick ronja världens utslag över hela kroppen :(
    håller på med mangopure och päron pure. ronja gråter hysteriskt av mixern så har bara fått klart mangon. 2 kg päronbitar åker in i kylen.

har hoppat gröt ett par dagar.. magen såå ycket bättre. hr ju haft päron eller katrinplommon men hård ändå

barnvagnen välte i förrgår... baktungt med skötväskan. men det gick bra.

• thegoddess
    pickaboo skrev 2011-06-28 11:39:02 följande:
    Jag har ju sluppit välja att skaffa syskon. Lillasyster kom till trots cerazette. Nu när hon är här, ångrar jag absolut inte att vi behöll men det ÄR jobbigt som fan och hon har ju dessutom stora problem med magen (utreds för inflammatoriska tarmsjukdomar). Ingen höjdare. Bella hade ju kolik när hon var liten och alla sa att det inte alls behövde bli så att nästa hade kolik. Så vi hoppades på bättre tider, men nu har vi fått ett sjukt barn! Vill inte avskräcka någon men jag hade väntat något år extra på att skaffa syskon av den anledningen att vi går på knäna nu...

Känner man att man är tipp topp så har man kanske mer energi och då kanske man kan köra på ändå. Äsch. Ska inte uppehålla er med mitt snack.
    åller med.. har man friska barn är det lättare att få dom tätt. jag har friskt barn men hon är mycket aktiv så hinnr inte med nåt just nu iaf
  • thegoddess
    Haligh skrev 2011-06-28 11:45:02 följande:
    Det var fint skrivet, Pickaboo! Bra att man vågar berätta att inte allt är så rosenskimrande. Hoppas magproblemen reds ut och att ni får hjälp! Goddess; jordgubbar är jättevanligt att små barn reagerar på! Jag tror att det är oxalsyran i dem men jag är inte säker, det brukar iaf försvinna, allergin alltså.
    ja man kan prova om ett tag igen...

nu har vi vart på stranden..ronja "gick" med bara fötterna i vattnet. sen satt vi under parasoll som ronjas farmor släpat med sig till henne. var mysigt. dock gillar inte min rygg att sitta på marken
Svar på tråden December Bebis 2010 :)