Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

AnnaCL skrev 2010-05-20 07:06:34 följande:
    På inskivningen fick vi träffa den BM som ska följa oss. Hon hade ett hälsosamtal kan man väl säga och lämnade en massa information om fosterdiagnostik och vilka livsmedel man får äta. Sedan gjorde hon en fullständig journal med tidigare sjukdomar, allergier, tidigare graviditeter och en massa sånt. Sedan vägde hon mig, tog blodtryck och jag fick lämna blodprover samt urinprov. Sedan fick vi veta tiden för RUL. Jag gillade henne så mycket att jag vill dit oftare
    aha - tack för infon! :D
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-20 11:49:20 följande:
    Åhhh tack! Tror det hjälpte lite för jag känner för mer idag Ska rensa lite i köket iaf efter pluggandet, kan bero på vädret kanske oxå Usch det lät inget najs du!!! Tas bara prover & lite sjukdoms bilder & tidigare graviditeter & förlossningar osv. så är det här iaf! Heeej Fick med en son i jan-09! Sen har jag en dotter sen 06 med!jag har med mått kasst, men är nästan helt okej nu Vi har med kanon väder idag Åhhhh vad  kul ja det har du helt rätt i, de pengarna vill man juh inte ha!!Lycka till på inskrivningen!!!
    ah- tack för info :D
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-20 14:11:07 följande:
    Min var det från början oxå, men sen när jag började må dåligt tappade han kontrollen ele så. Nu börjar han fatta igen Haaha ja min sambo sa igår att bebis vände sej om & kollade in vilja vi var Kul att ni hittat varann
    ja det är verkligen kul att träffa ngn som det verkligen klickar med direkt! Först var jag nervös för att vi inte skulle ha ngt att prata om men det är absolut inga problem... tiden bara springer iväg när vi lunchar och helt plötsligt hade jag tagit långlunch :D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-20 21:13:35 följande:
    Tack detsamma! Ser fram emot en himla massa luncher i det gröna hela sommaren altmedans magarna växer ikapp!! *mys!!* MEn haha, jag brände miiiig! Jag är helt knallröd! Tur jag satte mössan på sonen!Apropå hur många besök man har så fick jag ett tryckt schema som sitter på väggen bredvid mig. Det är en himla massa besök, haha BM v 12,18, 20, 24, 28,30,32,34,36 och sedan en gång i veckan till förlossning. Har lite läkarbesök och en himla massa flöden och tillväxtultaljud ochkså, de har jag staplat upp tjusigt på min presentation. Men det är ju pga min diabetes som de har stenkoll
    heheh - här ska lunchas :) - minst varannan vecka föreslår jag raskt! Superskönt väder! Har också bränt mig - är helt röd i ansiktet... :D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-20 23:25:24 följande:
    hihi akta dig, jag kanske ger dig trubbel när du plötsligt har massa frånvaro från jobbet haha! Minst varannan vecka låter kickass! :D Hurra för oss!Vill att det ska vara söndag nuuuuuuuu!!!imorgon ska jag ringa diabetesenjouren och gnälla. Jag får inte ha blodsocker över 8, jag får inte ta mer insulin än vad jag gör, konstigt man blir stressad när jag ligger mellan 9-10 hela tiden =( Är rädd att bebis skall missbildas eftersom v 8-10 är de allra viktigaste veckorna i hela graviditeten =/
    heheh - som tur har jag ett ganska fritt jobb, jobbar under eget ansvar ;D
    Japp HURRA för oss! ;D. Jag ser med skräckblandad förväntan fram emot söndag.. vi ska göra KUBB:en då och jag tycker både att det ska bli kul och se det lill* men samtidigt är jag rädd för att testet ska vara "dåligt" eller ännu värre - att det lill* inte mår så bra...

Hur gick samtalet med diabetesjouren idag? Hoppas bra och att du fick svar på alla dina frågor! Vad finns det för andra sätt att sänka blodsockret? vilken vecka är du i nu? Kramar i mängder
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 13:53:59 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag är så glad så tårarna rinner!!!! Nu kom jag hem från jobbet och öppnade ett brev från sjukhuset YESS på Tisdag har jag tid till Tillväxul Tisdag 08.06 2010 kl 09.30Ultralydsscanning
    heheh - kul :D
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 13:53:59 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag är så glad så tårarna rinner!!!! Nu kom jag hem från jobbet och öppnade ett brev från sjukhuset YESS på Tisdag har jag tid till Tillväxul Tisdag 08.06 2010 kl 09.30Ultralydsscanning
    ah -och dagen innan min inskrivning (ÄNTLIGEN!!)
  • MalakiW
    Hej alla underbara blivande mammor,
    Tyvärr måste jag stiga ur den här tråden.

Var på KUBB:en idag och tyvärr visade det sig på UL att fostret inte levde längre. Det hade visst varit dött i ca 1 månad, vilket är ungefär lika länge som jag haft mina färgade flytningar. Så det var det det.

Önskar  alla lycka med era lill*!

Vi får göra ett nytt försök... Enl. läkaren ska man vänta ca två mensomgångar innan man kan försöka igen, vilket blir i augsti ngt.. Inget decemberbarn 2010 alltså.. men vår hastighet kanske det blir först 2012 eller ngt..

Just nu är jag inte så solig direkt.. gråter mest och väldigt arg...{#lang_emotions_cry}

Kramar i mängder
  • MalakiW
    Jaya skrev 2010-05-23 15:03:01 följande:
    tack för stöd! Känns skitkass nu! Hade ju nästan börjat tro att det skulle gå vägen!{#lang_emotions_cry} Har försökt att bli gravid ett bra tag och blev så lycklig när det väl hände.. suck. Känner mig uppgiven, tom och outsinnligt ledsen.
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-23 15:41:24 följande:
    Mala:Förslåt men jag kan inte hinda mina tårar rinner ner från min kind när jag läser din medelande här Jag finner inga ord jag vill bara kramma om dig
    Tack för ditt stöd ! Gråter konstant och kan inte fatta att det hemska verkligen hände i alla fall.. Befinner mig i ett stort svart hål dit inget ljus kommer.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)