Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-05-23 20:40:08 följande:
    STOR kram till dig MalakiW! Kan inte föreställa mig hur det känns för er just nu. Kämpa vidare när det känns rätt! <3
    som tidigast först i augusti enl. sköterskan vilket betyder ett majbarn om vi har tur.. Tack för dina tankar! kram!
  • MalakiW
    Stoce skrev 2010-05-23 20:43:13 följande:
    Ja, jag kan inte ens föreställa mig vad du går igenom nu. Jag hade ett missfall i v. 8, men då "kom det ju ut" och jag visste redan då att det inte skulle bli något. Att ha gått såhär länge, och sedan få veta.... antar att du precis som jag var inställd på att eftersom det gått såhär länge nu så skulle allt gå vägen. (Är i v. 12 nu) Fy så orättvist livet kan vara. Vissa får barn utan att blinka, medan andra får kämpa innan plusset dyker upp, för att sedan bli snuvad på det igen. Vet inte vad jag ska säga... det är så sorgligt. Jag håller tummarna för dig/er och skickar varma tankar och kramar... världens härligaste barn kommer till er i maj/juni, det tummar vi på?! KRAM!!
    Jo det känns iofs för j-vligt att man har gått med det i en månad.. varit lycklig och säll och tänkt härliga tankar.. Men anade lite att det inte var bra pga flytningarna, men ändå så lugnade kvinnokliniken mig varje gång.. grr.. EN hel månad!

Jo en del har det lättare.. vi har försökt duktigt länge och jag tänkte väl att vi hade fått kämpa tillräckligt länge och skulle få belöningen med ett litet barn. Men tydligen inte.

Ja vi tummar på det! Maj/Juni nästa år kanske man är mamma? Får hoppas på det och håller tummarna hårt.

kramar
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-23 21:14:01 följande:
    Malaki: Jag är så himla ledsen för din skull att det inte är klokt =( För Er skull =( Säg bara till om det är något jag kan göra!!! Jag finns här!!! Massa massa massa massa kramar till er båda två!!
    Hej vännen, TACK FÖR ATT DU FINNS! Det enda du kan göra är att var precis den härliga goa människa du är! Det känns allt lite hopplöst nu, men försöker tänka lite konstruktivt.. så under tiden vi får köra igång igen ska jag ta bort mina myomer, ta vaccination mot röda hund och kanske göra en utredning? Såg ditt meddelande på FC - ska svara så snart jag kan! Kramar i mängder!
  • MalakiW
    AnneliY skrev 2010-05-23 20:57:21 följande:
    Mala: Fy fan...såååå ledsen för din/er skull fy va hemskt att gå runt å tro att allt är bra och sedan få reda på något sådant... massa kramar och jag hoppas verkligen du återhämtar dig fort efter ditt mf  och blir gravid snart igen!På torsdag ska jag på inskrivning/VUL....känns lite nervöst...jag har ju haft lite svårt att fatta att jag är gravid....så det känns skönt att få ett VUL nu...men samtidigt e jag jätte orolig om bebisen inte lever eller så...fy......Jag var lika orolig med sonen....har någon av er gjort VUL runt v.10-11??Jag är i v.10 nu 11 om några dagar...
    Tack för dina varma tankar! Känns för djävligt.  Lycka till med inskrivningen och VUL:et - kommer gå bamsebra. Jag är övertygad om att jag var den sista i denna tråd som får MF/MA. För er andra kommer allt gå toppen! All lycka!{#lang_emotions_flower}
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-23 21:29:52 följande:
    Nej men vännen! Gud så hemskt!! 1 månad gud de e ju jätte länge! Att du inte fick kolla dina flytningar, Åt skogen med vården ibland! Det är sååååå orättvist!Men ge inte...jag blev gravid efter jag fått mitt MF,alltså ingen mens emellan! Så det går och det är inte farligt,det ända som ställer till de e att man ska kunna räkna ordentligt,men det ser man ju ändå på UL sen. Men rent psykiskt kanske det är skönt o vänta lite! Håller alla tummar o tår och önskar er alla lycka i världen! kramar i massor!
    stort tack för ditt stöd och dina tankar! Just nu är jag blockad av sorg och smärta.. försökar samla kraft för att gå igenom en missfallsbehandling i veckan som kommer.

kramar i mängder
  • MalakiW
    AnnaCL skrev 2010-05-24 08:26:00 följande:
    MalakiW: Idag går mina tankar till dig. Många kramar till dig fina.
    empans skrev 2010-05-24 08:21:22 följande:
    MalakiWDet finns inte ord.. Jag tänker på dig ska du veta. Hoppas innerligt att ni kommer få ett litet majbarn. Tusen värmande kramar
    Minifer skrev 2010-05-24 00:03:58 följande:
    Ja ta en sak i taget nu bara och gråt gråt gråt och sörj, är bra, så det inte fastnar sorg i kroppen som inte får komma ut. Ingen brådska med att svara, ta det i din takt! Jättekram!!!!
    linasmama skrev 2010-05-23 22:44:16 följande:
    MalakiW: Jag beklagar verkligen Lider med dig, vet hur jobbigt det är med MF, MA måste vara snäppet värre?! Hoppas det tar sig snart så du får en liten om ett år. Kramar 
    NhjärtaD skrev 2010-05-23 22:46:11 följande:
    Hinner inte skriva så mycket nu, måste hoppa i säng, men vill juh sända dej en tanke MalakiW Ni fixar detta, även om det känns hopplöst nu...stackare....många kramar & lycka till, det kommer gå vägen...<3
    AnneliY skrev 2010-05-23 22:49:59 följande:
    Mala: Håller med Majmamma om att det går faktikskt bra att bli gravid efter mf också...gör som ni känner är bäst!!!
    Minifer skrev 2010-05-24 00:03:58 följande:
    Ja ta en sak i taget nu bara och gråt gråt gråt och sörj, är bra, så det inte fastnar sorg i kroppen som inte får komma ut. Ingen brådska med att svara, ta det i din takt! Jättekram!!!!
    empans skrev 2010-05-24 08:21:22 följande:
    MalakiWDet finns inte ord.. Jag tänker på dig ska du veta. Hoppas innerligt att ni kommer få ett litet majbarn. Tusen värmande kramar
    hej alla fantastiska härliga underbara super blivande mammor! Hela dagen har jag gråtit från och till på mitt rum. Men just nu gråter jag över att ni finns och att ni ger mig så många varma tankar!

har ändrat min status till "planerar barn" och ska snart byta nick helt.. Men när jag är gravid igen om det blir innan året är slut kommer jag in hit igen som MalakiW och skriker ut min glädje. Tills dess: miljarders biljardes miljoners kramar gånger 1000!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}
  • MalakiW

Hej alberta ! Tack för dina tankar! Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?

kramar!

• MalakiW
    Utomlands skrev 2010-05-24 13:22:40 följande:
    MalakiWKänner med dej och din sambo!  Lat dej själv vara ledsen!Jag har inte haft Ma men MF och jag ville inte berätta för folk och jag tog det välsigt hart. Men min svägerska har en stor käft sa utan att jag viste om det sa viste typ hela min sambos släkt om att jag var gravid = alla viste sen att jag hade haft MF. Detta var väldigt jobbigt pa släkt träffar för alla ville "vara ett stöd"och prata om det och sen var man otrevlig för att man inte var glad resten av träffen.Jag nämner detta pga ditt släckt kalas. Ga dit om du orkar säger jag, om inte sa finns det alltid akut maginfluensa.Manga kramar!!!
    Hej utomlands! Precis så känner jag! Det var mkt bra beskrivet... Ser alla oroade ögon som tittar på mig och vill stödja.. RÄcker att jag säger det till en person, så går löpet. De anställda på mitt jobb är väldigt bra på att sprida rykten... Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen? Tror jag inte ska hänga med upp. kramar!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 20:57:32 följande:
    Dom som fått ma blir gravida (pang bom) så du blir gravid direk när du känner dig redo
    åh -kan det verkligen vara så härligt? (ler för första gången idag :D)
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 21:34:56 följande:
    Ja jag fick ma i dec väntade mens jan vi hade ingen bebis längtan utan vi hade bara normal sexliv utan att ha sprmie inne i feb kom ingen mens var utan 1 mån i mars hade vi sex alla 6 dagars stegring(konstigt nog) och 6 dagars sexande (misstänkte äl) och ja gravid blev jag
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 21:37:38 följande:
    Jag gissar på att i juli-aug är du gravid igen gumman Och alla vi kommer att sakna dig i massor..Du fanns för mig och jag finns för dig!
    Emelle skrev 2010-05-24 21:44:53 följande:
    ¨Har tänkt så mycket på dig idag...Ja vi blev ju gravida månaden efter. Innan MA fick vi vänta flera månader inann vi plussade.Man ska vänta mest för att hinna med psykiskt. (Om man inte haft svåra fysiska problem of course)Håller bebistummarnan för dig, så hårt jag kan!!
    NhjärtaD skrev 2010-05-24 22:00:53 följande:
    MalakiW; har med hört att man blir gravid snabbt efter bara man själv är redo!har en kompis som först hade problem med att bli gravida, sen när de väl blev gravida så blev det mf på mf, men lätt att bli gravida, nu har de fått en frisk & kry son!!!Det är snart er tur gumman
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 21:56:43 följande:
    Hörde efter mitt MF att om man varit gravid och fått MF/MA så är det "lättare" att bli gravid snabbt igen då kroppen har hormoner kvar osv.Och som Emelle skriver,finns inga hinder mer än psykiskt att bli gravid igen snabbt! Är kroppen redo och tar emot bebis så är den!Sänder mängder med styrkekramar och du är så välkommen in här när du vill!!All bebislycka! Kram vännen!
    Åh - så det kan vara så?! Vi har ju försökt sen juni 2008, så nu innan vi blev gravida trodde jag inte att vi kunde lyckas.
    Gravid juli/augusti låter ju bra - vi får satsa på det. Kramar i miljarder till er! Med er i ryggen klarar vi detta! Tack - och lycka till alla!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)