Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-05-27 17:03:33 följande:
    Tänker på dig hela dagen!! Kram kram kram (och såklart ska du stanna!! Jag kanske med får en 2011 bebis ju )
    hänger kvar lite.. Eftersom jag inte berättat det för knapp någon har jag ingen att prata med. Känns fel att berätta nu när det gått dåligt.

kram!
  • MalakiW
    s89 skrev 2010-05-27 17:36:23 följande:
    Hej! Hoppas allt går bra imorgon! Ska hålla tummarna för dig vännen!! Kramar i mängder!!!
    TACK! Jag bävar! kramar i mängder tillbaka.
  • MalakiW
    empans skrev 2010-05-28 07:42:27 följande:
    MalakiWTänker på dig! Det finns inte ord som räcker till..Många värmande kramar
    Hey vänner igen!
    Gårdagen var inte bra alls, men nu är i alla fall den delen över. Tog fem timmar innan det började blöda ngt överhuvudtaget och en läkare fick kallas in för att bedöma om jag blödde tillräckligt.Blöder fortfarande "för lite" och oroar mig för vad det ska betyda. Har därför fått en tid till en blödningsmottagning om ca 1 vecka.

Hade tur och fick ett eget rum och en egen toalett! Guld värt - var rädd för att behöva dela med ngn annan.

Hade  också tur och fick en sköterska som tog min smärta på allvar och jag fick därför allt smärtstillande som jag önskade. Massor med morfin.. Fick till och med med mig lite tabletter hem... Men det bästa var ändå sköterskans ord när jag berättade att man tidigare beskrivit att mitt foster bara guppade omkring utan liv på fostervattnet. Hon sa "Nu ska vi ta fostret i hamn". Det var det bästa hon kunde säga i denna situation och det har gjort att jag sluppit se den där bilden av en båt som guppar omkring. Nu är den lill* i hamn. Nu känner jag att jag har fått lite verktyg att gå vidare.

Tack för era tankar! Tror det var det som hjälpte mig att klara gårdagen någorlunda.
    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-29 14:19:44 följande:
    ååh vad skönt att höra av dig, har tänkt på dig såååå mycket! Vad skönt att du fick massa morfin!! Vad fint sagt av sköterskan.*jättemegabamsekram*
    hey vännen,
    japp fick precis vad jag behövde! Hon gav ett slut på den hemska bilden jag haft framför näthinnan i ca en vecka och gav mig ett inre ro innan allt satte igång. Berättade för henne innan jag gick igår hur mycket hon betytt för mig under dagen och hur viktiga de orden var för mig. Hon blev så glad för vad jag sa att hon började gråta och sen höll vi om varandra! Är så glad att jag lyckades stöta på en så underbar människa i vården, precis när jag behövde det. Tänk om alla var så varma som henne i vården! Så mycket psykiskt illamående man skulle slippa då. Funderar på att skapa en hyllningstråd till denna underbara människa.

Tack för att du finns Minifer!
    Megabamsejättekramar till dig också vännen!!! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-29 09:18:03 följande:
    Igår var jag helt jävla förstoppad och jag började må illa och gick till toaletten.Där började jag att må mer o mer illa och känner att antingen måste jag göra nr 2 nu eller spy.Nr 2 kom ut i massor (ursäkta) och jag började må ännu mer illa och började känna mig varm och svettades som bara den och det bara rann ner svett från pannan och kroppen.Jag börjar att kännat hjälp jag får ingen luft och var tvungen att öppna dörren ja nära så jag kan hålla i handtaget.Och ge mig själv luft medans jag känner att jag kommer att svimma nu vilken min som hällst.Så jag svimmade till och har smärtor i magen och känner att jag måste göra mer nr 2 men om jag nu skulle göra det skulle jag må ännu illare.Där satt jag medvetslös i minuter och känner att nu mår jag bättre och går sen till sängen.Springer in i toan igen och nr 2 lika med vattenFy fan vilken dag alltså!!!Klockan var 18.00 på kvällen och jag gick o sov vaknade upp nu.
    Usch vilken hemsk dag du måste haft igår vännen! Hoppas du mår bättre idag! Ibland kan rejält med sömn hjälpa! kramar i mängder!
  • MalakiW
    linn78 skrev 2010-05-29 15:01:21 följande:
    MalakiW: Har precis läst igenom vad som hänt (varit bortrest) och jag kan inget annat än att skicka en massa kramar till dej. Jätteledsen för er skull! Hoppas du mår bättre snart!
    tack för ditt stöd linn78!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-29 15:16:05 följande:
    Det var jobbigt men inte lika jobbigt som du gumman har fått gå igenom
    Tack för dina tankar 2barnsmamma! Vi sitter här och försöker gaska upp oss... än så länge går det så där.. måste vänta tills slutet av augusti för att bli försöka bli gravida igen och det är ju en tredjedels graviditet tills dess. Försöker trösta mig med att min graviditet i alla fall har visat att vi är fertila och kan bli gravida - det är ju alltid något! För ca fem månader sen trodde vi inte att vi kunde.. Nu gäller det "bara" att få det att stanna och vara friskt också! Kramar!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-29 17:26:14 följande:
    Ja kronisk trötthet är det är med...känns jätte jobbigt och inte orka me nånting annat än och jobba. E helt slut och orkeslös,e så trött på de nu!Vill kunna göra saker utan att må illa el somna i ett hörn!!! Allt e jobbigt! Härligt med BIO,vad såg ni?? Med min första kände jag första riktiga sparken i v 21, och det är väl omkring där man känner riktiga sparkar. Man kan känna som fladder i magen lite tidigare, men de gjorde aldrig jag då min moderkaka låg i framkant,så jag fick snällt vänta på de riktiga sparkarna Grymt och behöva gå igenom något sådant! Skönt att du ändå till slut fick ett fint avslut på det hela! Nu e bebis i himlen och har de bra! Tänker på dig...många kramar!
    Ja nu är den lilla båten i hamn! Ska försöka lappa ihop oss nu och satsa på ett vår/sommarbarn. Kanske hinner vi vara gravida tillsammans i några månader innan era BF? Kramar i mängder!
  • MalakiW
    skogsbollen skrev 2010-05-29 19:18:08 följande:
    Har tagit mig tiden att läsa ikapp lite här. Massa kramar till dig MalakiW. Vi siktar absolut på att vara gravida tillsammans i några månader. Underbart att du fick träffa en sån fantastisk människa när du behövde det som mest. Tänk så mycket så lite ändå kan betyda.
    ja hon var ovärderlig! En ängel som hjälpte mig genom dagen. Kram!
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-05-29 22:07:58 följande:
    oj..lyxigt! Men då är det ingen decemberbebis då ju? MalakiW: En extra kram till dig!
    Tack ÄlskarNova! Kram tillbaka!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)