empans skrev 2010-05-28 07:42:27 följande:
MalakiWTänker på dig! Det finns inte ord som räcker till..Många värmande kramar
Hey vänner igen!
Gårdagen var inte bra alls, men nu är i alla fall den delen över. Tog fem timmar innan det började blöda ngt överhuvudtaget och en läkare fick kallas in för att bedöma om jag blödde tillräckligt.Blöder fortfarande "för lite" och oroar mig för vad det ska betyda. Har därför fått en tid till en blödningsmottagning om ca 1 vecka.
Hade tur och fick ett eget rum och en egen toalett! Guld värt - var rädd för att behöva dela med ngn annan.
Hade också tur och fick en sköterska som tog min smärta på allvar och jag fick därför allt smärtstillande som jag önskade. Massor med morfin.. Fick till och med med mig lite tabletter hem... Men det bästa var ändå sköterskans ord när jag berättade att man tidigare beskrivit att mitt foster bara guppade omkring utan liv på fostervattnet. Hon sa "Nu ska vi ta fostret i hamn". Det var det bästa hon kunde säga i denna situation och det har gjort att jag sluppit se den där bilden av en båt som guppar omkring. Nu är den lill* i hamn. Nu känner jag att jag har fått lite verktyg att gå vidare.
Tack för era tankar! Tror det var det som hjälpte mig att klara gårdagen någorlunda.