• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-19 22:54:17 följande:
    Gud, är helt slut så orkar inte kommentera. Ikväll tog jag iaf slut och sambon gjorde det jag själv ville men inte kunde, han sa till mig att sluta amma. Är så glad att han hjälpte mig ta beslutet för det funkade verkligen inte. Är besviken att det inte gick men så är det.
    Bra av din sambo! Min sambo sa likadant, fast jag "gav ju upp" mycket tidigare. Det är inget misslyckande, vi vill ju bara det bästa för vår bebis och för oss själva också för att bebis ska bli nöjd av det också!

Tim kämpar med gaser i magen, så nu ska vi pröva nan's ersättning med bifiduskultur eller vad den heter.

Och vilken drömnatt jag haft, haha. Tim somnade iof inte förrän 23.30, men det passar mig bra eftersom jag är en kvällsmänniska, sedan sov han till 5.45 och fick mat och somnade ungefär 6.30 för att han knorrade lite, sov till 9.. Känns riktigt härligt. :)
  • nikka
    Momalicious skrev 2011-01-19 22:54:17 följande:
    Gud, är helt slut så orkar inte kommentera. Ikväll tog jag iaf slut och sambon gjorde det jag själv ville men inte kunde, han sa till mig att sluta amma. Är så glad att han hjälpte mig ta beslutet för det funkade verkligen inte. Är besviken att det inte gick men så är det.
    Det tog ett tag för mig också att inse att det inte funkade. Vet inte hur många gånger jag har suttit och grinat och varit helt förstörd.
    Men nu så ger jag ersättning först och sen efter det ammar jag. Bara för att sitta och mysa en liten stund och nu funkar det hur bra somhelst.

Det är inte ett misslyckande. Utan du kommer att märka att du börjar må bättre och bli gladare. Och man njuter mycket mycket mer av det lilla livet. Så är det iaf för mig Glad

Styrkekramar!!
  • ludicrous

Skönt att ni tagit ett beslut Moma!

Jag hade hoppats på en till natt som det till igår, men tji fick jag! Han somnade hos mig runt 23, sambon la honom i sin säng vid typ halv ett. Redan en timme senare vaknade han o fick mat, sen vid 4 drog han igång sitt knölande, han stånkar o stönar, gnor, fläktar o sparkar. Så pruttar han lite... Medan han knölar spottar han ut nappen, sen ska han ha den igen.. OMÖJLIGT för mig att sova..

• Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-01-20 09:17:48 följande:
    aaaaahSkrattande  MYS-morron, underbart!

Hon vaknade för en stund sedan, tung blöjja å tom mage*ler* men efter att ha bytt å matat så somna hon igen*S*
    Idag ska jag försöka mig på att ta 1a promenaden ute Glad ,  har inte kunnat promenera sedan jag var i vecka 30-typ, pga fogarna,
    å NU, så här en månad EFTER förlossningen så börjar det kännas bättre,
    så ska ge de ett försök idag, verkar bli sååå härligt väder, å jag lääääängtar UT
    Ja Nemi somnade med sen, men nu börjar hon vakna till liv igen för lite mat

Jag ska med ut på lång runda idag, är jätte fint promenad väder...men har juh fortf inte fått vår syskonvagn Sonen ska juh med, så jag får väl ta bärselen med Nemi i....det är ca -1, blir det för kallt för henne?
    Vad hade ni gjort & tagit på dem små isf?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2011-01-20 11:30:15 följande:
    Ja Nemi somnade med sen, men nu börjar hon vakna till liv igen för lite mat

Jag ska med ut på lång runda idag, är jätte fint promenad väder...men har juh fortf inte fått vår syskonvagn Sonen ska juh med, så jag får väl ta bärselen med Nemi i....det är ca -1, blir det för kallt för henne?
    Vad hade ni gjort & tagit på dem små isf?
    har ingen erfarenhet av bärsele, men ta på lager på lager-kläder, å en xtra fillt till de..så blir de för VRMT kan du ju ta av ett lager, å blir de för kallt så ta filten över selen
    (vet ju nu inte om de funkar....men de e principen jag har för vagnen iaf) 
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-01-20 11:58:15 följande:
    har ingen erfarenhet av bärsele, men ta på lager på lager-kläder, å en xtra fillt till de..så blir de för VRMT kan du ju ta av ett lager, å blir de för kallt så ta filten över selen
    (vet ju nu inte om de funkar....men de e principen jag har för vagnen iaf) 
    Okej...så vanliga kläder & överdrags kläder + overall då ele? Nu är det juh typ +6 i solen...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • delifi2

Olivia är sjuk.... hon är så täppt i näsan kan knappt andas. Varit en skitjobbig natt, hon har sovit nån timme i stöten sen så vaknade hon av att hon hade svårt att andas så det var bara att ta upp henne ge henne nässpray och suga ut näsan sen försöka få henne till ro igen. Är totalt slut, hon somnade "riktigt" vid 5 i morse och då somnade jag oxå på "riktigt" då hör jag att William börja galltjuta inne i sitt rum, gick och tog upp honom la honom på Magnus som sover på soffan fortfarande sen jag å la mig.
    När klockan ringde 6.30 så kände jag bara ett stort NEJ, jag orkade inte gå upp utan sket i det, ringde till Elliots skola och sa att han var hemma idag. William vaknade med feber så jag ringde hem Magnus.
    SÅ nu i morse tog han Olivia ett tag så fick jag sova några timmar till.

Idag ska vi storhandla + köpa en näsfrida, vi har en sån annan sug men den går inte in i näsan så jag får inte ut så mycket snor, så ska jag köpa ny nässpray

• Annnika

hej allihop :) tänkte fråga er en sak.. jag fick en spricka i blygläppen under förlossningen så dom fick sy där.. jag födde den 6e december och det gör fortfarande ont när jag kissar.. det svider.. ibland svider det otroligt mycket och ibland lite grann.. men jag tycker det är konstigt att det inte har läkt? har någon av er sytt där och hur lång tid tog det isåfall för det att läka? det var ju ändå 6 veckor sedan nu.. det kan ju vara så att det läker långsammare där än tex mellangården eftersom det alltid är fuktigt vid blygläppen.. men jag vet inte.. tycker det är lite konstigt eftersom det har gått så lång tid.. ska på återbesök nästa vecka så då får jag ju säkert svar men tänkte höra med er också :)

kram!

• mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2011-01-20 12:08:16 följande:
    Okej...så vanliga kläder & överdrags kläder + overall då ele? Nu är det juh typ +6 i solen...
    Ja, de låter ju bra...beror ju lite på hur de blåser oxå, kan ju vara varmt i solen, men sol+blåst kan ju bli till minus, men det kan man ju ha koll på...lättare att ta av ett lager kläder, än att ta på mitt i en promenad=)
  • delifi2
    Annnika skrev 2011-01-20 13:18:20 följande:
    hej allihop :) tänkte fråga er en sak.. jag fick en spricka i blygläppen under förlossningen så dom fick sy där.. jag födde den 6e december och det gör fortfarande ont när jag kissar.. det svider.. ibland svider det otroligt mycket och ibland lite grann.. men jag tycker det är konstigt att det inte har läkt? har någon av er sytt där och hur lång tid tog det isåfall för det att läka? det var ju ändå 6 veckor sedan nu.. det kan ju vara så att det läker långsammare där än tex mellangården eftersom det alltid är fuktigt vid blygläppen.. men jag vet inte.. tycker det är lite konstigt eftersom det har gått så lång tid.. ska på återbesök nästa vecka så då får jag ju säkert svar men tänkte höra med er också :)

kram!
    När jag fick min dotter så sprckte jag lite grann men jag har för mig att det int etog så lång tid innan det läkte, det brukar ju läka snabbar vid slemhinnor.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)