• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

Lilla grisen nerstoppad i vagnen, I sin fina fina overall som vi som tur var fick byta till mindre storlek! Hade köpt den i 62/68 men han räckte ju inte ens till grenen i den, hade inget kvitto eller nått, men den snälla kvinnan i affären lät oss byta till 50/56 ändå. Den enda storleken som var kvar dessutom! ÄLSKAR Villervalla!

Nu är jag sådär sprudlande o jätteglad :) tjohej!
  • Momalicious

Annnika: jag födde den 26e och jag sprack lite i ena blygdläppen och det kändes som vanligt där nere ca 1,5 vecka efter fl. Hör med din BM!

• Mama Jessie

Annika: Jag sydde också där och kändes nog bra efter ca 2 veckor tror jag. Låter konstigt att du fortfarande ska lida av det, jättejobbigt ju..

Anton 101201
  • ludicrous

Annika - jag sydde i en inre läpp, stygnen släppte och läppen läkte i två delar. HETT ;)

Jaha, bara att inse att
    Emils mage drar igång runt 4, då börjar han stånka o gno :(

• Emelle

Hej!!

Hinner inte med er ju!! Dagarna går så fort så fort!!
    Ser att många av er är sjuka el har sjuka små barn Krya på er! Är ju så tråkigt men hör ju årstiden till, tyvärr!

Här är det som sagt fullt upp! Men ingen är sjuk *peppar peppar*
    Idag åker pojkarna bort över helgen så det blir bara största och minsta hemma med oss i helgen. Lugnt och skönt!!

Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!

• Haligh

Min lilla treveckorstjej är också krasslig, massa slem i halsen som låter alldeles förfärligt. Hon varken hostar eller harklar bort det så det åker bara upp och ner! Jag livrädd för att hon ska få andnöd så jag har knappt sovit en blund. Pratat med vården och så länge hon inte fick andningsproblem eller feber tyckte de jag kunde avvakta, hon diar som tur är utan problem och verkar inte må dåligt, men det låter så himla otäckt!! Ska iaf till BVC i em så får vi se. Storfrämmande hela dagen så ingen vila blir det

• Emelle

Emelle: Du pratade om en gördel bakåt i tiden Kan du återberätta det lite nu, börjar bli less på min hängande mage i alla kläderObestämd Det lär behövas endel träning för att den ska gå tillbaka....

Köpte min på Lindex för bara 199:- tror jag det var. Fans flera modeller och priser! Kolla där. Jätteskön och bra!
    Ni som har flera barn, vad gör ni för att få egentid och bara TID för storasyskonet/syskonen? Jag brukar spela spel med Nova och så passar vi på att gosa ihop oss o läsa en bok eller två medans jag ammar. Ikväll fick hon borsta mina tänder o jag hennes såklart. Det tycker hon e skitkul :)
    Ja det där med egentid är ett skit för mig! Man vill ju dela klona sig ibland!

Största har ju stallet där vi delar ett brinnande intresse så där hänger ju jag med henne en hel del och sen blir det ju tävlingar och sånt.
    Mellankillarna är det sämre med BARA tid för dom. Stora har ju fotbollen där hela familjen är engagerad (Johan tränar laget osv) så vi följer alltid med på träningar och matcher allihopa, men HELT själv är det lite dåligt med där...Lilla har ju två dagar i veckan han är ledig från dagis och är hemma med bara mig och A. Då ger man ju honom en hel del tid, även om Agnes är hemma samtidigt!
    Dock försöker jag åka till simhallen en ggn/veckan. Gå ner på stan och se till att dom får göra andra saker som DOM gillar och även om dom inte får göra det ensamma så ligger fokus mest på dom då!

Inte det lättaste när man har ganska många

Moma- Skönt att ni tog ett beslut! Kram

Pickaboo- Styrkekramar till dig!

Har ni sett så söta!!
    JAg som INTE gillar rosa och flick-flick saker, utan är mer rött, basic á la polarn och pyret har fått en liten tjej som passar sååå bra i rosa! Så jag har faktiskt köpt hem lite mer girly saker, bla de här. Löjligt söta!!

• ÄlskarMina
    ludicrous: Här är en till som älskar villervalla! Var i en affär igår och rea-shoppade lite. Denna suit köpte jag dock för ett tag sen, i strl.62 men är lite stor ännu:

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Annnika
    Mama Jessie skrev 2011-01-20 23:53:26 följande:
    Annika: Jag sydde också där och kändes nog bra efter ca 2 veckor tror jag. Låter konstigt att du fortfarande ska lida av det, jättejobbigt ju..
    oj nu blir man ju lite orolig.. alltid ska det vara nåt! *pust*.. får höra med bm på tisdag.. har försökt titta med spegel men allt ser ut som vanligt.. nåja.. hur är det med era småttingar och deras spyor? haha.. elvin har i två dagar spytt floder och han har ätit precis som vanligt.. och innan spydde han ju inte alls.. kan det vara så att dom helt plötsligt får för sig att börja spy efter varje måltid? jag vet ju att om dom får i sig för mycket bröstmjölk så åker det tillbaka upp men han äter precis som vanligt.. hm..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)