• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • mamma smurfen
    delifi2 skrev 2011-01-20 13:14:52 följande:
    Olivia är sjuk.... hon är så täppt i näsan kan knappt andas. Varit en skitjobbig natt, hon har sovit nån timme i stöten sen så vaknade hon av att hon hade svårt att andas så det var bara att ta upp henne ge henne nässpray och suga ut näsan sen försöka få henne till ro igen. Är totalt slut, hon somnade "riktigt" vid 5 i morse och då somnade jag oxå på "riktigt" då hör jag att William börja galltjuta inne i sitt rum, gick och tog upp honom la honom på Magnus som sover på soffan fortfarande sen jag å la mig.
    När klockan ringde 6.30 så kände jag bara ett stort NEJ, jag orkade inte gå upp utan sket i det, ringde till Elliots skola och sa att han var hemma idag. William vaknade med feber så jag ringde hem Magnus.
    SÅ nu i morse tog han Olivia ett tag så fick jag sova några timmar till.

Idag ska vi storhandla + köpa en näsfrida, vi har en sån annan sug men den går inte in i näsan så jag får inte ut så mycket snor, så ska jag köpa ny nässpray
    Fy va tråkigt, så svårt att se de små sjuka, spec när de är snorigt, man kan ju inte "fräsa" dom, hoppas verkligen att du försöker sova när det går och att de snabbt går över.
    Hoppas dina små snart e bra igen!
  • Karttikeya

Fick på mig ringarna idag, första gången sedan vecka 25 eller så Glad 

Veckovägning idag och ett till kilo har runnit av mig, så -23 kg nu. Nu blir det massor av promenader framöver så att min tidigare övervikt försvinner den också!

• Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-01-20 13:25:27 följande:
    Ja, de låter ju bra...beror ju lite på hur de blåser oxå, kan ju vara varmt i solen, men sol+blåst kan ju bli till minus, men det kan man ju ha koll på...lättare att ta av ett lager kläder, än att ta på mitt i en promenad=)
    Tog faktiskt bara en overall & sen min jacka som skydd   Hon var inte kall, lite om kinderna men det hade hon nog blivit i vagnen med

sååå skönt med en promenad på ca 80min

Ne inte kul med sjuka barn juh...Upptäckte att Nemi har vattkoppor med Trodde hon skulle klara sej eftersom hon ammar, men inte....hoppas hon inte får magsjukan ovan på det!!

Hur länge brukar det gå innan vi andra insjuknar när en har magsjuka? Känner mej överlycklig idag när vi andra sluppit men känner på mej att vi alla ligger säkert imon...undrar vem som vill ta hand om Elliot då som är frisk :-/
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • mamma smurfen
    NhjärtaD skrev 2011-01-20 16:43:26 följande:
    Tog faktiskt bara en overall & sen min jacka som skydd   Hon var inte kall, lite om kinderna men det hade hon nog blivit i vagnen med

sååå skönt med en promenad på ca 80min

Ne inte kul med sjuka barn juh...Upptäckte att Nemi har vattkoppor med Trodde hon skulle klara sej eftersom hon ammar, men inte....hoppas hon inte får magsjukan ovan på det!!

Hur länge brukar det gå innan vi andra insjuknar när en har magsjuka? Känner mej överlycklig idag när vi andra sluppit men känner på mej att vi alla ligger säkert imon...undrar vem som vill ta hand om Elliot då som är frisk :-/
    Alla  sätt är bra, utom de dåliga=)  Å var hon varm så hade du ju lagom med kläder=)

Ang magjukan så sprang sambon 1a ggn på toan kl 04 natten mellan fre-lörd, och jag tog MIN 1a vända kl 21 på måndags kvällen, hoppas VERKLIGEN att  Din Lilla inte får det OXÅ... ska verkligen hålla tummarna...
    Här hemma verkar resten av familjen klara sig från magsjukan (peppar-peppar), men nu TROR jag iaf att det skulle visat sig redan OM någon mer blivit drabbad....OM nu resten klarat sig så var det skönt att "bara" vi vuxna fick skiten!
  • 3 barns mamma84

Så 6000kr idag och pengarna gick lite till oss och barnen
    Ammnings BH 85D för lite över 3000kr sen Trosor till BH:n för 128kr
    Sambon 2 st skor för 500kr
    Barnen massa kläder sammanlagt 530kr
    Och en paket Avent flaskor 280kr 2 små flaskor 2 stora flaskor och 8 st nappar till flaskorna Nr 1 och 2 olika stora hål + en napp och en flaskborste ..
    ++++ jag träffade en underbar vän idag via sambons vänns sambo dom har en dotter på snart 2år
    Åh vi träffade för första gången idag och vi smällte för varandra åååååh snart blir det middag hos oss

Hörseltestet med Elias gick JÄTTE bra han var klar på få röda haha gick så snabbt och sista bilden på BB fick man oxå ta
    Och bm och Elias
    Och jornal papprena fick jag oxå hem
    Elias hade fått 10 p när han föddes och sen fick vi höra att han blev tagen 2 veckor innan BF och var för stor för tiden enligt papprena.
    Sen pratade vi om förlossningen oxå och ja fan vad nöjd jag var och är jag vill ha MER !!!! och ja sambo vill ge mig mer men nu väntar vi måste vänta 1 år sa dem.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ludicrous

2barnsmamma - säg att det blev en 0 för mkt, eller kostade bh'n verkligen 3000??!

Idag har varit en riktig pärs!! Emil har vägrat nått annat än famnen o jag har känt att jag MÅSTE så mkt! Städa tvätta o allt. Emils skrikande och mina måsten gjorde att jag bröt ihop totalt. Lyckligtvis har jag en sambo som säger "skit i städningen o koncentrera dig på Emil! Vill han va i famnen behöver han väl det nu!" oj så skönt!
    Emil o jag slappnade av och han sov mellan 14-19.30!
    Nu har vi haft världens mysstund och nu ska han sova igen :)

• 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-01-20 21:00:24 följande:
    2barnsmamma - säg att det blev en 0 för mkt, eller kostade bh'n verkligen 3000??!

Idag har varit en riktig pärs!! Emil har vägrat nått annat än famnen o jag har känt att jag MÅSTE så mkt! Städa tvätta o allt. Emils skrikande och mina måsten gjorde att jag bröt ihop totalt. Lyckligtvis har jag en sambo som säger "skit i städningen o koncentrera dig på Emil! Vill han va i famnen behöver han väl det nu!" oj så skönt!
    Haha 300+ lite mer men haha om den skulle kosta 3000kr ja då skulle jag inte änns kollat på den hahaha
    Det var på en riktig BH affär oxå bara Bh och trosor och jag var i himmel riket haha
    Ska ta kort om jag vågar och vissa dem på men just nu hittar jag för fan inte laddaren till Mobilen som jag ska ha när jag lägger in bilderna på kameran/mobilden så jag bli irriterad har massa bilder jag vill lägga in på min blogg men hittar inte skitet !
    (sambon har städat) ja då vet du allt försvinner när männen städar {#emotions_dlg.djavulsk}
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-01-20 17:10:46 följande:
    Alla  sätt är bra, utom de dåliga=)  Å var hon varm så hade du ju lagom med kläder=)

Ang magjukan så sprang sambon 1a ggn på toan kl 04 natten mellan fre-lörd, och jag tog MIN 1a vända kl 21 på måndags kvällen, hoppas VERKLIGEN att  Din Lilla inte får det OXÅ... ska verkligen hålla tummarna...
    Här hemma verkar resten av familjen klara sig från magsjukan (peppar-peppar), men nu TROR jag iaf att det skulle visat sig redan OM någon mer blivit drabbad....OM nu resten klarat sig så var det skönt att "bara" vi vuxna fick skiten!
    Ja jag menar det

Okej, då kan vi fortf åka på det
    Jaaa, verkar väldigt dumt om man får det när man är så liten Vill iofs inte att vår stora tjej ska få det heller!!  Men ist upptäckte vi idag att Nemi oxå fått vattkoppor!! stackarn...märks att hon inte är helt 100.

Ja det är juh så man måste tänka egentligen, men det är sällan man tänker så, skönt att han sa ifrån, önskar min med sa det ibland

Nemi har fått vattkoppor
    Än så länge har ingen mer kräkts.....
  • delifi2

vad skönt att han sa så.
    Ibland behöver man verkligen att nån säger till en att ta det lugnt och skita i alla måsten.

Min man har ju tagit hadn om precis ALLTING när jag väntade Olivia så nu vill ju jag börja göra lite saker och förösker orka, men jag orkar verkligen inte, jag är verkligen totalt slut runt 4 på em.
    Skulle inte Magnus varit hemma idag för att han vabbar för William så skulle jag brutit ihop idag, verkligen brutit ihop då skulle jag inte orkat mer eftersom natten var ett helvete.
    Nu så sover hon så gott i sin babysitter så jag funderar på att att hon ska få sova den inatt, beror på hur snorig hon är men andingen underlättas verkligen för henne när hon sover i den.

Var på apoteket idag och köpte nezeril + kokslatlösning och nässugare så nu har jag laddat upp för natten, inatt gör det inget att det blir jobbigt eftersom Magnus komemr vara hemma och vabba imorgon med 
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-01-20 21:57:36 följande:
    vad skönt att han sa så.
    Ibland behöver man verkligen att nån säger till en att ta det lugnt och skita i alla måsten.

Min man har ju tagit hadn om precis ALLTING när jag väntade Olivia så nu vill ju jag börja göra lite saker och förösker orka, men jag orkar verkligen inte, jag är verkligen totalt slut runt 4 på em.
    Skulle inte Magnus varit hemma idag för att han vabbar för William så skulle jag brutit ihop idag, verkligen brutit ihop då skulle jag inte orkat mer eftersom natten var ett helvete.
    Nu så sover hon så gott i sin babysitter så jag funderar på att att hon ska få sova den inatt, beror på hur snorig hon är men andingen underlättas verkligen för henne när hon sover i den.

Var på apoteket idag och köpte nezeril + kokslatlösning och nässugare så nu har jag laddat upp för natten, inatt gör det inget att det blir jobbigt eftersom Magnus komemr vara hemma och vabba imorgon med 
    Min sambo är med hemma & vabbar för sonen & det underlättar mycket att man kan dela på stunderna....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)