• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Ninnie81

Hej, vi lever med. Orkar bara inte skriva förrän nu. Igår blev Mario 3 mån och de firade vi med bvc kontroll. Har växt massor. Väger nu 4470 g och är 57 cm. Har gått upp ca 2,4 kg sen födseln och vuxit 13 cm. Fick även en spruta eller två snarare och de gillades inte. Förresten har alla o tråden fått nu? Trevlig helg alla fina

• MFJG

Moma - Testa sempers magdroppar och spädbarns massage..det var guld när min son fader kolik...

• Emelle

Godmorgon! Vilka stora fina bebisar ni har! Agnes blir en månad i morgon och väger 3840g. Är hon minst?? Moma- Stackare. Hoppas du har fel, och om inte att ni kan få bra hjälp! Idag blir det promenad i solen och lite fix här hemma. Hoppas nu ni andra fåren bra dag ni med. Själv hoppas jag slippa den där jävla yrseln idag. Har dragits med den i två veckor nu. Irriterande!!

• ludicrous

Emelle- Emil vägde 3700 i måndags o var 52 lång, en liten spinkis. Men han vägde ju mindre vid födseln oxå, så han har gått upp ett kilo från lägsta vikten vid hemgång!

Moma- stackars er allihop! Hoppas det går att få bukt på!

Jag börjar bli riktigt trött nu. Inatt har Emil ätit massor, jag har lagt honom vid bröstet o somnat, sen vaknat kanske två timmar senare o med bröstet fortfarande ute o så, känns inte så tryggt, är för trött och jag e rädd att jag drar täcket över honom eller nått! Instinkter försvinner ju om man är på tok för trött:( måste verkligen vila idag!

• Haligh

Min lilla tjej vägde igår 4400 gram 3 veckor gammal, 900 upp sen hon föddes! Det syns magen ser ut som en tunna verkligen!! Ska börja mjölka ur och spara lite tror jag, har nu hur mkt mjölk som helst, amningen går på några minuter och det rinner åt alla håll

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-22 01:13:33 följande:
    Orkar typ inte läsa. Verkar som att Elliot fått kolik. Varenda sak jag läser passar verkligen PERFEKT.
    usch, känns som en fet käftsmäll verkligen. Hoppas såå att jag har fel och har jag inte det tänker jag boka tid direkt hos en kvinna som botar eller förbättrar kolik rejält med akupunktur på bara 6-7 gånger.
    Men allt stämmer verkligen. Tycker så synd om min skrutt (och oss med för den delen).

Vi var iaf på BVC idag. Han är fyra veckor på söndag och han väger nu 4070 gram (3510 vid födseln) är 55,8 cm lång (50 cm vid födseln) och har ett hattmått på 36,7 cm tror jag (35 vid födseln. Kurvan går nästan rakt upp :p
    Usch... Stor kram till er, hoppas ni kan hitta något som lindrar. Kom ihåg att ta hand om varandra. Hjärta
    Haligh skrev 2011-01-22 10:23:19 följande:
    Min lilla tjej vägde igår 4400 gram 3 veckor gammal, 900 upp sen hon föddes! Det syns magen ser ut som en tunna verkligen!! Ska börja mjölka ur och spara lite tror jag, har nu hur mkt mjölk som helst, amningen går på några minuter och det rinner åt alla håll
    Här är en till vars bebis har en mage som en tunna. Men det är väl från all ersättning vi proppar i honom. Har svårt att få min egen mjölk att räcka till hälften av hans mål.. Hade kanske fått mer om jag kunnat amma, bröstpumpen gör väl bara att det inte sinar..
  • LillSnurr82

Min Agnes vägde vid 6 veckors kontrollen(i måndags) 5510 g och var 56,5 lång, 3530 g och 49,5 lång vid födseln (8/12).. så 2,5 kg upp.. en riktig tjockis som klarar sig på bröstmjölk som det verkar vara kraftfoder i.. Glad

• delifi2
    Momalicious skrev 2011-01-22 01:13:33 följande:
    Orkar typ inte läsa. Verkar som att Elliot fått kolik. Varenda sak jag läser passar verkligen PERFEKT.
    usch, känns som en fet käftsmäll verkligen. Hoppas såå att jag har fel och har jag inte det tänker jag boka tid direkt hos en kvinna som botar eller förbättrar kolik rejält med akupunktur på bara 6-7 gånger.
    Men allt stämmer verkligen. Tycker så synd om min skrutt (och oss med för den delen).

Vi var iaf på BVC idag. Han är fyra veckor på söndag och han väger nu 4070 gram (3510 vid födseln) är 55,8 cm lång (50 cm vid födseln) och har ett hattmått på 36,7 cm tror jag (35 vid födseln. Kurvan går nästan rakt upp :p
    Usch vad jobbigt.
    Antar att du provat kolikmassage och droppar och sånt.
    http://www.tryggabarn.nu/start/barns-sjukdomar/magproblem/kolikmassage

Olivia sover bättre på natten nu och det känns så skönt, hon somnar ca 12-1 och vaknar ungefär vid 5.30. Vi ger magdroppar på kvällen för då är hon som mest gnälligast.

Hennes mage ser oxå ut som en badtunna efter maten, ser så kul ut om man kollar på hennes spinkiga ben och så jättemagen som kommer ovanför.
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2011-01-21 08:51:45 följande:
    Köpte min på Lindex för bara 199:- tror jag det var. Fans flera modeller och priser! Kolla där. Jätteskön och bra!
    Ni som har flera barn, vad gör ni för att få egentid och bara TID för storasyskonet/syskonen? Jag brukar spela spel med Nova och så passar vi på att gosa ihop oss o läsa en bok eller två medans jag ammar. Ikväll fick hon borsta mina tänder o jag hennes såklart. Det tycker hon e skitkul :)
    Ja det där med egentid är ett skit för mig! Man vill ju dela klona sig ibland!

Största har ju stallet där vi delar ett brinnande intresse så där hänger ju jag med henne en hel del och sen blir det ju tävlingar och sånt.
    Mellankillarna är det sämre med BARA tid för dom. Stora har ju fotbollen där hela familjen är engagerad (Johan tränar laget osv) så vi följer alltid med på träningar och matcher allihopa, men HELT själv är det lite dåligt med där...Lilla har ju två dagar i veckan han är ledig från dagis och är hemma med bara mig och A. Då ger man ju honom en hel del tid, även om Agnes är hemma samtidigt!
    Dock försöker jag åka till simhallen en ggn/veckan. Gå ner på stan och se till att dom får göra andra saker som DOM gillar och även om dom inte får göra det ensamma så ligger fokus mest på dom då!

Inte det lättaste när man har ganska många

Moma- Skönt att ni tog ett beslut! Kram

Pickaboo- Styrkekramar till dig!

Har ni sett så söta!!
    JAg som INTE gillar rosa och flick-flick saker, utan är mer rött, basic á la polarn och pyret har fått en liten tjej som passar sååå bra i rosa! Så jag har faktiskt köpt hem lite mer girly saker, bla de här. Löjligt söta!!

Tack tack

Kanon söta små mockasiner Är inte heller så mycket för puttinuttit men endel är helt okej
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-21 14:34:54 följande:
    Funderar på o sluta amma o börja jobba istället! GAH eller amma vill jag ju,men hade varit skönt o få jobba nåndag....jag e så sjukt trött så ja kan somna ståendes o så slut i kropp o själ efter alla sjukdomar man ska dras med hela tiden och behöva bli isolerad hemma. Vill ut NU o träffa lite folk o ha skoj!
    William är jätte snäll osv, men han har börjar visa lite mer svartsjuka eller vad det är,för nästan jämnt när jag sitter o ammar så smiter han i väg o äter kakor o glass osv. Får nog gömma sånt.
    Sen ska han sitta i knät när albin ligger där o ska äta o får han inte sitta där just då så blir han vansinnig. Oh inte ska han lägga sig på kvällen inte för Albin får ju var uppe.

Vill det ska bli vår nu så man kan vara ute o William får lite mer o göra än o bara kolla på film inomhus med sin trötta mamma

Fina bilder på era sötisar tjejer

Emelle: använder du gördel?? De behöver väl inte du hehe!
    Förstår dej gumman, är likadant här, måste komma ut snart bland folk!!  Nemi & Nova blev sjuka runt jul & sen dess har det varit sjukdomar, tror tom jag var dålig lite innan jul. suck suck....nu väntar vi bara på magsjukan vi vuxna, men elliot kräktes tisdags natten sen dess har ingen kräkts...håller tummarna!!

Lite svartsjuka kan det nog vara ja, men det går över men det är jobbigt...I KNOW
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)