• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Lallan
    AnnaCL skrev 2011-02-08 08:39:04 följande:

Här är mitt snitt-ärr 8 veckor efter förlossningen. Det är mörkt och precis där vill ju liksom magen hänge över lite. Ni som snittats: Har era snitt läkt bra? Har ni börjat röra er som vanligt igen, träning?
    Min mage ser ut ungefär likadant. Ska försöka börja träna lite nu. Jag har varit bortskämd vid dom andra graviditeterna och magen har försvunnit nästan direkt men den här gången tror jag att det är kört.
    Momalicious skrev 2011-02-08 00:12:50 följande:
    Vad sjutton gjorde man med all tid innan man fick barn? Då ville jag bara ha nåt att göra, nu längtar jag efter att få sova hela nätter, skrikfria kvällar och dagar utan måsten. Lär ju ta ett jäkla tag innan man får nåt av det igen och då särskilt det sista ;)

Ligger här och har ont i magen ikapp med Elliot. Minifomen tog slut och Apoteket hade slut så han har varit utan igår (gick jättebra) och idag (jätteont i magen och vill inte sova). Blir så jäkla förvirrad. Varför gick det bra igår och inte idag? Är det verkligen minifomen som gör skillnad eller är det bara att igår var en bra kväll och idag är en dålig? Kan han ha reagerat negativt på semper bifidus?
    Påverkade NAN H.A positivt eller inbillade jag mig bara? Borde jag köpa mer?

Uttröttande det där. Hoppas fan dom får in minifom och det snart. Fast kanske borde testa om det funkar utan? Inte konstigt att jag har ont i magen med alla dessa grejer som gnager hål i skallen. ;)
    Ja du tiden är väl det jag saknar mest, hinner ingenting just nu. Tur att man inte är perfektionist

Det brukar ta någon dag innan man mörker skillnaden med dtropparna och det går åt båda håll. Nu är jag kanske trög men H.A förstår jag inte är det vanlig ersättning du menar så funkar NAN bättre här hemma än Sempers. Nu är det katastrof, båda gallskriker så dom ska få lite uppmärksamhet.
  • Anairda
    Lmks0910 skrev 2011-02-08 08:45:54 följande:
    Inte ammade du?
    Om du inte gör det, vilken ersättning kör ni på? På vårat bvc så sa läkarn att det första dom alltid rekomenderar till föräldrar med kolikbarn är att ge mjölkfriersättning. Koliken kan bero på överkänslighet mot komjölken! Ett tips bara ifall ni inte fått den infon :)
    Jag har provat nutramigen men hon blev inte bättre för det + hon blev mycket hård i magen o bråkade vid matningen o kräktes av nutra så enligt rådgivning gick vi tillbaka till NAN hon äter bättre och inga tecken på allergi. Jag tror det e tarmarna som spökar hon bajsar bra nästan efter varje måltid (ammar ej) men hon får inte ut gaserna och hon rapar väääldigt sällan fast jag försöker länge :( Så är det med kolikbarn de rapar mindre och deras bajs har inga vita prickar och de kräks ej. När jag tog bort minifomen kunde hon inte prutta och då kom det inte bajs heller så igår kväll gav jag 20 droppar och fortsätter ge nu och direkt mår hon bättre och sover någorlunda bra
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2011-02-08 07:30:42 följande:
    Jag ger upp. Jag får sova ca 2-3 timmar / dygn, SAMMANLAGT. Inte mer än ca 50 min i streck. Jag får helt enkelt ge upp allt socialt liv och bara försöka sova om dagarna. Jag ORKAR inte :( är kontaktkompis åt en tjej o behöver dom pengarna.. Men får ofta ställa in... Ska bowla med henne idag, men jag vill bara sova!! Jag går runt med huvudvärk o är tjock i huvudet jämt. Det är ju bara på natten Emil är som han är med sitt stökande, bökande o försök till att prutta... Jag ger upp, isolerar mig och skiter i allt.
    Usch så tufft, du behöver både stöd och sömn. Tycker som Anna att sambon kan hjälpa dig. Sen får du kanske överväga att stanna hemma och vila i några veckor. Tiden går fort och vips så sover han bättre och längre och du kan börja leva igen!

Men just nu handlar det ju bara om att orka med vardagen... ta hand om dig!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-02-07 22:23:02 följande:
    Hon somnade i pappas famn, men vaknade när han la ner henne...han sövde om henne & vi la henne i soffan där vi satt...sover fortf ville väl bara höra våra röster...kanske så enkelt, ele bara tur

Nu är det sängen & kanske lite mys första gången sen förlossningen
    Cornelia somnade också i pappas famn, så jag fick vila ett par timmar innan läggdags. Sen låg vi vakna till kl 00.00 och sen sov hon faktiskt till 5.30

Hoppas du fick till ett mysigt mys igår
  • ludicrous

Jo sambon kan ta honom ibland, men han kör bil hela dagarna så han får ju inte vara FÖR trött heller :(

Han vill inte äta, han vaknar nog egentligen inte själv, han bara håller mig vaken genom sina pruttförsök, för såfort det kommit en prutt slappnar han av o ska ha nappen igen o sover vidare. Varje gång ( var tredje-femte minut) han tar i så åker nappen ut, sen ska han ha den igen, ett evigt istoppande av napp... Sen kan han vila upp till nån timme innan han e igång igen. Har provat allt jag törs, att han sover på mage på mig, på min arm, i egen säng osv men inget går. Bäst sover han tyvärr på mage men jag törs inte lägga honom på mage i sin säng o gå å lägga mig... ! Igår la jag honom på mage i sin säng medan jag gick ner o gjorde mig i ordning, det tog högst fem minuter men jag var livrädd..

Nu somnade han så nu ska jag med sova.

• Anairda

när blir de befriade av detta eviga pruttandet eller snarare när bemästrar de pruttandet utan smärta? min lilla vaknade nu o gav ifrån en prutt sen la jag henne i babysittern o i med nappen (visade hungertecken men jag anade gaser) och vips kom det en orkester av pruttar o nu somnade hon igen. Synd att det ska vara såhär! :(

• Mysmamma70

Ludi - har du provat med babymassage?

• Småstadsbönan
    ludicrous skrev 2011-02-08 10:18:25 följande:
    Jo sambon kan ta honom ibland, men han kör bil hela dagarna så han får ju inte vara FÖR trött heller :(

Han vill inte äta, han vaknar nog egentligen inte själv, han bara håller mig vaken genom sina pruttförsök, för såfort det kommit en prutt slappnar han av o ska ha nappen igen o sover vidare. Varje gång ( var tredje-femte minut) han tar i så åker nappen ut, sen ska han ha den igen, ett evigt istoppande av napp... Sen kan han vila upp till nån timme innan han e igång igen. Har provat allt jag törs, att han sover på mage på mig, på min arm, i egen säng osv men inget går. Bäst sover han tyvärr på mage men jag törs inte lägga honom på mage i sin säng o gå å lägga mig... ! Igår la jag honom på mage i sin säng medan jag gick ner o gjorde mig i ordning, det tog högst fem minuter men jag var livrädd..

Nu somnade han så nu ska jag med sova.
    Man kan köpa andningslarm som man lägger under barn som sover på mage, min brors son sov på mage och till honom hade dom ett andningslarm.
  • Karttikeya

Känns som om Tim bara blir värre och värre.. Kommer inte till ro om dagarna och skriker om kvällarna och sover dåligt om natten.. Inatt vaknade han ungefär en gång i timman. Men han ville bara ha mat var tredje. Hur jag än gör är han inte nöjd, det är skitjobbigt. Han blir lugn i selen, men det håller inte ens länge det heller. När han är missnöjd blir jag så ledsen Rynkar på näsan Vet inte om jag ska sluta med allt och gå tillbaka till den vanliga ersättningen igen, eller byta till sempers kanske.. Varken minifomen eller sempers magdroppar har hjälpt, tycker jag.. Kanske tror jag att det ska vara rena mirakelkuren.. Han har fått sempers magdroppar i en vecka nu, men det kanske tar längre tid innan man får resultat? Minifomen har vi hållt på med i tre dygn snart.

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-02-07 16:52:58 följande:
    Jag har fyra barn och alla har haft olika behov av närhet. Jag har gett dem precis vad de behövt, även om det innebar att trean fick bo i famnen på dagtid de första fyra månaderna.

Min filosofi är att barnen inte ska anpassa sig efter mig, utan jag efter dem under den första tiden. Sen, efter de första månaderna, får vi hitta rutiner som fungerar för hela familjen. Och det har inte varit några problem, de har inte blivit bortskämda på något sätt, utan trygga, kärleksfulla barn
    Håller med dig fullständigt, det här är 5 barnet. Elliot ville tex ite alls ara i famnen när han var liten han är ingen gosig person helt enkelt. Honom kunde man lägga i princip var som helt så var han nöjd. Men William är en riktig goskille, han kan komma och krypa upp i famnen och bara gosa mitt i leken sen så hämtar han lite kärlek och sen ner på golvet igen och full fart.

2-barnsmamma: det stämmer att man gör det barnet vill och att man låter dom göra det men det är när de är äldre, det gäller inte när de är så små.

Olivia har kommit in i nån sovperiod, i går natt sov hon mellan 00.30-6 sen inatt sov hon mellan 23.30-8!!! tyvärr vaknade jag av att brösten läckte som 2 fontäner .) var alldels blöt i sängen.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)