• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-06 23:14:26 följande:
    Mbwahahaha!! *evil* Kan inte annat än hålla med! Jag är inte i stan så jätteofta eftersom jag inte brukar ha så mycket ärenden dit, men däremot promenerar jag gärna dit om jag har en anledning! =) Skulle vara jättekul att se universitetshuset! Det känns lite som att vi bara hann säga hej och inte ens hann börja prata ordentligt! :D Störigt med blodet. Men tycker nästan alla jag snackat med som varit eller är gravida haft så. Utom jag själv då.
    heh :) Välkommen! Du får ta en promenad till universitetshuset snart igen! Vi hann ju typ bara presentera oss :D Säg till när det är ok med lunch igen - kanske synka det med ditt nästa besök på sjukhuset? Eller så kan du komma förbi vid halv 3 ngn dag - då är det eftermiddagsfika på jobbet och då kan du få en specialguidning ;)

Hoppas att det är ngt övergående. Är duktigt trött på flytningarna nu.. det kan göra uppehåll nästan en hel dag och så kommer det lite innan man ska lägga sig... men det gör att jag inte slappnar av riktigt...

God natt :D
  • MalakiW
    litenskatt skrev 2010-05-06 23:06:28 följande:
    Jag är i riskzonen då vår förstfödda hade Edwards Syndrom. Tycker det känns skönt att vi blir erbjudna detta även om risken är liten att vi får ett sjukt barn igen men ändå mycket större risk än hos kvinnor som inte redan fått ett sjukt barn. Det känns TRYGGT med andra ord :)
    Håller med Minifer - självklart att ni ska bli erbjudna det! Förstår hur ni känner! Kramar i mängder!
  • Juvel

Min gynekolog förklarade att det är inte är graviditeten som blöder (jag hade ju också "blödningar") och att det är precis lika vanligt att ha dem som att inte ha dem. Han har jobbat i hundra år så jag litar på honom;) Med andra ord kan man blöda från sköra slemhinnor, från moderkakan eller typ där emellan (förstod inte riktigt), från något annat utan att det är någon som helst fara. MalakiW, hoppas det lugnar lite...

Jag ska kontakta min BM för NUPP-test snart, jag trodde alla fick det nu för tiden. eller är det bara stockholms landsting??

• skogsbollen

@Emelle & MajMamman08:
    Tyckte det var en kul idé att skicka UL-bild. Håller med om att det inte känns alls lika speciellt att berätta om andra barnet, faktiskt. Kollegorna på jobbet och mina närmsta vänner här vet redan om det, så nog borde mina och sambons päron få veta det snart oxå, även om det fortfarande känns så tidigt.

Bloggen blir nog bra. Är inte så många som läser, mer än närmast sörjande =)

• Emelle

Bläää. Vilken skit vecka....
    Jag har mått såå dåligt alltså. Och det blir inte bättre. Vaknar runt 4 och ligger och är spyfärdig tills man MÅSTE tvinga sig upp och få iväg barn till dagis/fritids/skola. Usch!
    Sen är det raka vägen tillbaka till sängen och sova bort hela förmiddagen. Dusscha och tvuínga på sig lite kläder och uthärda dagen tills man äntligen får gå och lägga sig igen.
    Fredag idag, men det känns som det kvittar...nu måste jag laga kyckling filé och nån potatis till och fixa mys och allt....Nä det får nog J ta i idag.

I morgon ska vi på dop hela dagen. HUR ska jag fixa det??

Nu kanske UVI + penicillinet gör sitt med tröttheten och illamåendet är bedövande för tillfället. Kan inte minnas att jag var så tagen med pojkarna. Men med min dotter...kan det vara en lillasyster på g????

MalakiW-

Lämnade du morgon urin? Annars kan det missas på sticka.

Det är säkert ingen fara med flytningarna, men se till att få ett VUL om du känner att det blir jobbigt. Är ju ett så snbb och lätt undersökning som gör sån skillnad för en själv om man undrar hur det står till där inne. Hade ju själv likadant med min yngsta son,. dock inte i flera veckor. men det var ingen fara alls...
    Kram

• skogsbollen

@Emelle:
    Ja, det sägs ju att man mår mer illa med flickbarn. Mår oxå piss den här veckan. Knappt jag pallar med jobbet.

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-07 12:36:31 följande:
    Bläää. Vilken skit vecka....Jag har mått såå dåligt alltså. Och det blir inte bättre. Vaknar runt 4 och ligger och är spyfärdig tills man MÅSTE tvinga sig upp och få iväg barn till dagis/fritids/skola. Usch!Sen är det raka vägen tillbaka till sängen och sova bort hela förmiddagen. Dusscha och tvuínga på sig lite kläder och uthärda dagen tills man äntligen får gå och lägga sig igen.Fredag idag, men det känns som det kvittar...nu måste jag laga kyckling filé och nån potatis till och fixa mys och allt....Nä det får nog J ta i idag.I morgon ska vi på dop hela dagen. HUR ska jag fixa det??Nu kanske UVI + penicillinet gör sitt med tröttheten och illamåendet är bedövande för tillfället. Kan inte minnas att jag var så tagen med pojkarna. Men med min dotter...kan det vara en lillasyster på g????MalakiW- Lämnade du morgon urin? Annars kan det missas på sticka. Det är säkert ingen fara med flytningarna, men se till att få ett VUL om du känner att det blir jobbigt. Är ju ett så snbb och lätt undersökning som gör sån skillnad för en själv om man undrar hur det står till där inne. Hade ju själv likadant med min yngsta son,. dock inte i flera veckor. men det var ingen fara alls...Kram
    Du har inte testat postafen dåe?? Finns ju recept fritt på apoteket! Annars finns de medicin mot illamående på recept!
    Det har jag då inte postafen hjälpte mig...visst känner jag av lite illamående ändå,men inte alls så som jag hade innan,nu kan jag leva normalt,vilket inte gick innan knappt! Nackdelen är att jag blivit sååå himla torr i munnen!! säkert nåe biverkning!!!
  • TheUnknown

Någon som gått upp nått i vikt än?

• 3 barns mamma84
    TheUnknown skrev 2010-05-07 15:05:07 följande:
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • 3 barns mamma84
    TheUnknown skrev 2010-05-07 15:05:07 följande:
    Är själ i vecka 8+2 vecka 9 och jag har gått upp 1-2kg redan o det e normalt
    Äter oxå som en häst haha
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)