• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ÄlskarMina
    Stoce skrev 2010-05-08 17:45:07 följande:
    Idag är jag dödligt trött. Orkar knappt resa mig ur soffan, vill ha tillbaka min energi samtidigt som man vet att det är bra att bebis visar att den finns   Var på förmiddagen iväg på en jätteloppis och fyndade en första sak till bebis - en Haglöfs sovsäck att ha i vagnen som åkpåse, perfekt! Fick ge 100 kr för den. Känns lite mer verkligt nu när man handlat något, men törs inte köpa för mycket än heller. Har ni börjat shoppa?
    Är också sjukt trött!! Somnar runt åtta på kvällarna och sambon är lite ledsen för det då han inte får tid med mig..så idag gick jag och sov/halvsov 1½timme. Hoppas det hjälper nu. Ska nog börja med det tror jag..en lur sådär på dagen när jag kan. 
    Har köpt lite saker: filt och påslakanset och en mobil till framtida vagnen. Var och tittade idag i en barnaffär på lite bebissaker och drömde mig bort. Men usch vad dyrt allt är. Alltså vad kostar egentligen en sängmobil? I affärerna tar de 459kr! Det är ju fasen inte klokt egentligen. Men visst-man gör det till vad man vill. Behöver ju inte köpa allt man ser..
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-08 10:15:17 följande:
    Igår åkte gravid byxorna på mamma jeansen och gravid tröjan oxå Nu känner jag mig redo för 9 månader hahahaO så det underbaraste BRÖSTEN har börjat små värka nu hihihihi Magen är sig själv och har gått ner till en lite liten bebis kula åååh jätte mysigt och kåtheten är tillbaks *Skrattar*
    Haha tummen upp
    MalakiW skrev 2010-05-08 14:09:12 följande:
    Idag om typ 2 timmar kommer mannens pappa med sambo samt hans farmor och farfar.. De är jättenyfikna och mannens farmor har de senaste åren haft som vana att "råka" lägga handen på min mage och "känna" efter... får se om hon lyckas hålla sig idag. De vet inget än och ska inte heller få veta förrän om två veckor.. hoppas nu att allt går vägen...Och idag är det min första icke-bruna-flytningar-dag (på typ 2 veckor).. Hoppas nu att det håller i sig så jag inte får ngt mer idag och inte mer sen heller..kram!
    Kunde ni håller er?
    Momalicious skrev 2010-05-08 17:28:51 följande:
    Var tvungen att läsa ikapp mig lite. Igår låg jag bara helt utslagen. Idag med egentligen. Mår såå illa hela tiden. Enda som hjälper lite är att äta, och jag kan ju inte äta hela tiden. Så det suger. Särskilt nu när det är sista veckorna i skolan och man har övermänskligt mycket att göra.. Fy fan. Idag går jag in i vecka sju. Min mamma, den eviga positiva källan, sa att då är det ju "bara sju månader kvar". Vadå bara?! Jag tycker det känns som en evighet. Sen sa min kära sambo igår att han minsann vill att bebisen ska vara ute redan. Jag sa att jag gärna vill få vara gravid först. Sen är det väl smart om man har NÅGOT innan bebisen kommer också ;) Hoppas att mitt illamående släpper lite, annars blir det att åka till apoteket och köpa på mig allt som kan hjälpa och funkar inte det så blir det att storma en läkarmottagning och kräva droger haha. Hoppas ni mår bättre än mig :)
    Vet precis hur det är, pluggar hemma & har inte orkar på hela veckan
    Känner mej helt värdelös då man inte orkar nånting.
    ensammamma skrev 2010-05-08 17:41:30 följande:
    Jag mår så illa så jag ligger å kräks hela dagarna.. Ena stunden svettas jag å nästa fryser jag som fan... Jag får inte ens behålla maten jag äter å knappt de jag dricker... Så här har jag mått nu i över 1 vecka...
    Usch din stackare
    ÄlskarNova skrev 2010-05-08 18:33:29 följande:
    Är också sjukt trött!! Somnar runt åtta på kvällarna och sambon är lite ledsen för det då han inte får tid med mig..så idag gick jag och sov/halvsov 1½timme. Hoppas det hjälper nu. Ska nog börja med det tror jag..en lur sådär på dagen när jag kan.  Har köpt lite saker: filt och påslakanset och en mobil till framtida vagnen. Var och tittade idag i en barnaffär på lite bebissaker och drömde mig bort. Men usch vad dyrt allt är. Alltså vad kostar egentligen en sängmobil? I affärerna tar de 459kr! Det är ju fasen inte klokt egentligen. Men visst-man gör det till vad man vill. Behöver ju inte köpa allt man ser..
    Har en sambo med som inte tycker det är så kul, men jag försöker oxå ta en lur på dagen, ibland hjälper det, ibland inte.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Nu har mitt illamående avtagit lite, men kommer & går. Tröttheten är extrem nu istället.
    Lustigt att alla graviditeter kan vara så olika. På bra & dåliga sätt

Ska på inskrivning på måndag. Sonen är sjuk så han kanske får följa med.

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-08 21:24:06 följande:
    Haha tummen upp Kunde ni håller er? Vet precis hur det är, pluggar hemma & har inte orkar på hela veckan Känner mej helt värdelös då man inte orkar nånting. Usch din stackare Har en sambo med som inte tycker det är så kul, men jag försöker oxå ta en lur på dagen, ibland hjälper det, ibland inte.
    jopp - vi höll oss.. men farmodern "tafsade" på mig typ 3-4 gånger... sen reagerade de över att det bara var jag som inte drack alkohol till maten.. men de sa inget ... bara tittade.. Så de sitter och säkert och pratar om detta hela vägen hem....
  • MalakiW

Jag är också löjligt trött! Men det är också typ nästan det enda symptomet jag har.. Har börjat med ovanan att alltid ta en liten lur när jag kommer hem från jobbet.. Liten lur är det kanske inte... sover 2-3 timmar och sen har jag inga problem alls somna igen på kvällen. Det första jag tänker när jag stiger upp är när jag nästa gång ska få sova.. Har 15 minuters tågresa till jobbet och jag somnar alltid som en klubbad säl på vägen hem och dit.. På jobbet tycker de att jag ser trött och hängig ut och en tyckte att jag skulle kolla sköldkörteln efter som det citat "inte är normalt att sova så mycket".

• MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-08 20:20:25 följande:
    Wohooo! Idag har jag mått riktigt bra, och har tagit tillfället i akt att sy Sebastians dopklänning! Dopet är nästa söndag så skönt att få det gjort! Ska sy en liten hätta imorgon! :D (om jag  mår bra *harkel*)
    woaaaa - sytt en dopklänning! Imponerad! :D Så klart du mår bra i morgon - en hätta blir det säkert! ;)
  • 3 barns mamma84
    vecka 8
    vecka 9
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • MajMamman08

Hej! Är helt slut i kropp o själ!!
    har ägnat kvällen uppe på gyn....åkte in akut runt 8 tiden o hemma nu!
    Fy fan va tårtar de rullat....åkte in pga av grymma smärtor i nedre magen...kom i intervaller som krampade. Nästan precis som värkar. Grät av smärta o grät att jag förmodligen höll på o förlora lilla mini. DET va inga normala smärtor!! Blödde inte!
    Va inte jätte skoj o åka in o ingen trevlig personal heller fy tusan så rädd jag va,bad till högre makter att de inte va något missfall på G.

och överlycklig o lättad såg vi på skärmen en liten minis som va 2 cm lång vars hjärta tickade så otroligt fint!!! Och allt såg jätte fint ut och inget som höll på o hända!!!
    Sååååå lättad så de finns inte!!
    Förmodligen tarmarna som spökade,för de kunde inte komma på va de va annars! Nu är det lite bättre,inga kramper längre bara lite molandevärk!!!

Helt slut,så nu blir de sängen! lättad och glad!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)