• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emynem
    TheUnknown skrev 2010-05-07 15:05:07 följande:
    Någon som gått upp nått i vikt än?
    Jag har inte gått upp i vikt men gått upp en klädstorlek.
    Magen är svälld och brösten med.
  • Emynem
    skogsbollen skrev 2010-05-07 14:03:54 följande:
    @Emelle: Ja, det sägs ju att man mår mer illa med flickbarn. Mår oxå piss den här veckan. Knappt jag pallar med jobbet.
    Ja det sägs så iaf, men både min syster, min bästa vän och en arbetskollega spydde brutalt mkt och ofta genom hela sina graviditeter och dom fick pojkar. :P
    Tror att det är väldigt individuellt.
    Men min son mådde jag aldrig ens illa, den här gången mår jag skit och kräks så vi får väl se vad dom säger på RUL sen om det är en liten flicka eller pojke :)
  • 3 barns mamma84

Jag mår väl toppen då o då men ibland skänns det piss dagar alltså.
    Som nu 1 vecka har jag mått illa varje morgon kommer o går men går inte såå långt att man måste ''spy'' men det är jobbigt.
    Sen är det denna hämska förstoppningen som gör mig (GALEN) herregud man vet inte var man ska ta vägen.
    Men nu i morse sa det bara pang och alllllt kom ut men dud vad skönt hahahaha ursäkta hihihi men vi alla är gravida

Inga molvärk iaf inget som jag själv märker av liksom men det är ju olika för alla.
    Kissnödig ja det kommer o går iaf på nätterna och att sova gott hmmmm näh inte längre
    vaknar upp flera ggr på natten för ingenting.
    Trötthet jora den har kommit tillbaks..
    Humörsväningar hahahaha igår började jag gråta för ingenting jösses sambon ba ''varför är du lessen''?? jag bara ''jag vet inte började skartta och sen började jag gråta igen'' hahahahaha

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-05-07 15:04:00 följande:
    Du har inte testat postafen dåe?? Finns ju recept fritt på apoteket! Annars finns de medicin mot illamående på recept!Det har jag då inte postafen hjälpte mig...visst känner jag av lite illamående ändå,men inte alls så som jag hade innan,nu kan jag leva normalt,vilket inte gick innan knappt! Nackdelen är att jag blivit sååå himla torr i munnen!! säkert nåe biverkning!!!
    Ska åka och inskaffa det i em, och panodil för huvudvärken..
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-07 15:39:44 följande:
    Jag mår väl toppen då o då men ibland skänns det piss dagar alltså.Som nu 1 vecka har jag mått illa varje morgon kommer o går men går inte såå långt att man måste ''spy'' men det är jobbigt.Sen är det denna hämska förstoppningen som gör mig (GALEN) herregud man vet inte var man ska ta vägen.Men nu i morse sa det bara pang och alllllt kom ut men dud vad skönt hahahaha ursäkta hihihi men vi alla är gravida Inga molvärk iaf inget som jag själv märker av liksom men det är ju olika för alla.Kissnödig ja det kommer o går iaf på nätterna och att sova gott hmmmm näh inte längre vaknar upp flera ggr på natten för ingenting.Trötthet jora den har kommit tillbaks..Humörsväningar hahahaha igår började jag gråta för ingenting jösses sambon ba ''varför är du lessen''?? jag bara ''jag vet inte började skartta och sen började jag gråta igen'' hahahahaha
    Min mage är helt ur balans...är så uppsväld och jobbig...
    Skönt nog inte... Men det kommer väl närsom det med!
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-07 12:36:31 följande:
    Bläää. Vilken skit vecka....Jag har mått såå dåligt alltså. Och det blir inte bättre. Vaknar runt 4 och ligger och är spyfärdig tills man MÅSTE tvinga sig upp och få iväg barn till dagis/fritids/skola. Usch!Sen är det raka vägen tillbaka till sängen och sova bort hela förmiddagen. Dusscha och tvuínga på sig lite kläder och uthärda dagen tills man äntligen får gå och lägga sig igen.Fredag idag, men det känns som det kvittar...nu måste jag laga kyckling filé och nån potatis till och fixa mys och allt....Nä det får nog J ta i idag.I morgon ska vi på dop hela dagen. HUR ska jag fixa det??Nu kanske UVI + penicillinet gör sitt med tröttheten och illamåendet är bedövande för tillfället. Kan inte minnas att jag var så tagen med pojkarna. Men med min dotter...kan det vara en lillasyster på g????MalakiW- Lämnade du morgon urin? Annars kan det missas på sticka. Det är säkert ingen fara med flytningarna, men se till att få ett VUL om du känner att det blir jobbigt. Är ju ett så snbb och lätt undersökning som gör sån skillnad för en själv om man undrar hur det står till där inne. Hade ju själv likadant med min yngsta son,. dock inte i flera veckor. men det var ingen fara alls...Kram
    Emelle: Jopp lämnade in morgonurin, fast dock inte förrän på eftermiddagen (hade det i kylen :P). Försökte få till ett VUL till i veckan, men de tyckte jag skulle avvakta.. de är så säkra på att jag har UVI så de lyssnar liksaom inte.. Jag inbillar mig att det är lugnt så länge det inte är färskt blod och så länge det inte gör ont. Sen varierar det ganska mkt.. ngn dag har jag inget överhuvudtaget en annan dag är det lite brunt varje gång jag går på toa.. Får hoppas på det bästa! Tack för stödet och kram tillbaka!
  • MalakiW
    Juvel skrev 2010-05-07 07:43:47 följande:
    Min gynekolog förklarade att det är inte är graviditeten som blöder (jag hade ju också "blödningar") och att det är precis lika vanligt att ha dem som att inte ha dem. Han har jobbat i hundra år så jag litar på honom;) Med andra ord kan man blöda från sköra slemhinnor, från moderkakan eller typ där emellan (förstod inte riktigt), från något annat utan att det är någon som helst fara. MalakiW, hoppas det lugnar lite...Jag ska kontakta min BM för NUPP-test snart, jag trodde alla fick det nu för tiden. eller är det bara stockholms landsting??
    Jo jag hoppas att det är slemhinnor eller livmodertappen (var det när jag fick VUL förra veckan och det var samma "kulör" då som det är nu...).

Det där med NUPP varierar nog med landsting och ålder.. En del landsting (Skåne) vet jag att det erbjuds KUBB för blivande mammor som blir 35 år när de föder. KUB är som jag förstår det NUPP + blodprov, så det ska väl ge ännu mer info antar jag.

kram!
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-07 12:36:31 följande:
    Bläää. Vilken skit vecka....Jag har mått såå dåligt alltså. Och det blir inte bättre. Vaknar runt 4 och ligger och är spyfärdig tills man MÅSTE tvinga sig upp och få iväg barn till dagis/fritids/skola. Usch!Sen är det raka vägen tillbaka till sängen och sova bort hela förmiddagen. Dusscha och tvuínga på sig lite kläder och uthärda dagen tills man äntligen får gå och lägga sig igen.Fredag idag, men det känns som det kvittar...nu måste jag laga kyckling filé och nån potatis till och fixa mys och allt....Nä det får nog J ta i idag.I morgon ska vi på dop hela dagen. HUR ska jag fixa det??Nu kanske UVI + penicillinet gör sitt med tröttheten och illamåendet är bedövande för tillfället. Kan inte minnas att jag var så tagen med pojkarna. Men med min dotter...kan det vara en lillasyster på g????MalakiW- Lämnade du morgon urin? Annars kan det missas på sticka. Det är säkert ingen fara med flytningarna, men se till att få ett VUL om du känner att det blir jobbigt. Är ju ett så snbb och lätt undersökning som gör sån skillnad för en själv om man undrar hur det står till där inne. Hade ju själv likadant med min yngsta son,. dock inte i flera veckor. men det var ingen fara alls...Kram
    skogsbollen skrev 2010-05-07 14:03:54 följande:
    @Emelle:Ja, det sägs ju att man mår mer illa med flickbarn. Mår oxå piss den här veckan. Knappt jag pallar med jobbet.
    då har jag en pojke på g - mår inte illa alls..
  • MajMamman08
    Nepp inte än som tur e! Men har ändå skit svullen mage så de känns som den ska spricka på kvällarna!!! Uppsvälld o ajaj! Större bröst me,hehe!!!
    MalakiW skrev 2010-05-07 20:20:05 följande:
    då har jag en pojke på g - mår inte illa alls..
    Jag mådde illa med min son...så tror mer de e skrönor Vissa stämmer de på,vissa inte!
  • Minifer
    jag har gått upp typ 2 kilo redan. blö!

jag är helt däckad idag, min rygg är som ett dragspel! Sonen håller på att få sin första tand och är jättegnölig på nätterna, så vill inte sova i spjälisen utan hos mig. Och då på tvären så jag ligger som en utochinvänd golfhandke eller något och är helt ihopknycklad mellan maken och bebis. Så ont att det är helt galet! i-landsproblem men gaaaaaaah jag har bara denna helgen på mig att sy en dopklänning, och hur ska det gå när jag inte kan sitta mer än 5 minuter. Speaking of which, måste lägga mig igen =( Malaki, du är addad :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)