• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • litenskatt
    Hej tjejer!! Var på inskrivning igår & är så glad över att jag fick barnmorskan jag ville ha <3 Har fått en tid till blodprov inför KUB-testet. Fler som ska göra det?  {#lang_emotions_laughing}

"Ett KUB-test (Kombinerat ultraljud och biokemi) är ett kombinerat ultraljud med blodprov. Här mäts mängden av graviditetshormonet beta-hCG och moderkakshormonet PAPP-A. De två hormonerna varierar på ett speciellt sätt om det finns sannolikhet för att fostret har Downs syndrom eller en annan kromosomavvikelse." www.minbebis.com/kub-test.html
    Isabell ✝ 070722 ★ Alica 090414 ★ Lilla3an BF 101208
  • Momalicious
    litenskatt skrev 2010-05-06 09:10:28 följande:
    Hej tjejer!! Var på inskrivning igår & är så glad över att jag fick barnmorskan jag ville ha <3 Har fått en tid till blodprov inför KUB-testet. Fler som ska göra det?  "Ett KUB-test (Kombinerat ultraljud och biokemi) är ett kombinerat ultraljud med blodprov. Här mäts mängden av graviditetshormonet beta-hCG och moderkakshormonet PAPP-A. De två hormonerna varierar på ett speciellt sätt om det finns sannolikhet för att fostret har Downs syndrom eller en annan kromosomavvikelse." www.minbebis.com/kub-test.html
    Hur kommer det sig att du ska göra KUB? Du är ju inte i riskzonen? Är du bara nervös? :)
  • ÄlskarMina

idag har vi varit på inskrivningen!

Tog ca. 1½h med provtagning och sånt inräknat. Allt såg bra ut än sålänge och jag hade visst gått ner 1kg sen förra gången jag var där i v.5. inte mig emot..vill inte gå upp de 27kg jag gjorde förra gången! haha!
    så nu har jag tider till läkarbesök om 2veckor, nupp och rutinUL.  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Minifer
    Hej tjejer!! Var på inskrivning igår & är så glad över att jag fick barnmorskan jag ville ha <3 Har fått en tid till blodprov inför KUB-testet. Fler som ska göra det?  "Ett KUB-test (Kombinerat ultraljud och biokemi) är ett kombinerat ultraljud med blodprov. Här mäts mängden av graviditetshormonet beta-hCG och moderkakshormonet PAPP-A. De två hormonerna varierar på ett speciellt sätt om det finns sannolikhet för att fostret har Downs syndrom eller en annan kromosomavvikelse." www.minbebis.com/kub-test.html
    jupp jag ska, har ul:et den 9e juni och ska lämna prov ngn vecka innan.
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-05-06 08:07:30 följande:
    Hej alla "tjockisar" (inte än va?) Var på kuratorsamtal och VUL i tisdags. Det var tydligen för tidigt föratt se något mer än hinnsäck på VUL och läkaren jag hade var så otrevlig :( Men jag fick en ny tid och ska kolla på måndag igen. Hoppas att få se något då.Mitt illamående har avtagit :S och jag är i v 6+0 idag! Det har gått lite upp och ner hela tiden, några dagar med illamående, andra utan. Däremot har jag börjat svälla upp på kvällarna! Magen blir hård och uppsvälld och gasig ;P Inte så rockigt kanske ;)Annars syns det inget, var rädd att det skulle synas tidigt denna gång när det är andra barnet, men det verkar inte så, även om jag känner att jag inte kan dra in magen lika bra längre, och på jobbet känns det som att det syns så jag går och drar i kläderna hela tiden :P  
    Jag gjorde VUL 6+4 och då syntes de jätte tydligt att de va en liten minis där inne vars hjärta tickade fort fort Så du kommer ju se på måndag
    Härligt med insrkivning ,jag va i går Jag ska inte göra KUB men NUPP för man får de gratis här...tränings NUPP!!
    ÄlskarNova skrev 2010-05-06 11:14:37 följande:
    idag har vi varit på inskrivningen! Tog ca. 1½h med provtagning och sånt inräknat. Allt såg bra ut än sålänge och jag hade visst gått ner 1kg sen förra gången jag var där i v.5. inte mig emot..vill inte gå upp de 27kg jag gjorde förra gången! haha! så nu har jag tider till läkarbesök om 2veckor, nupp och rutinUL.  
    Jag var i går men vi hann inte med proverna,haha pratade för mycket Så ska återkomma om 2 veckor o ta dem istället! Men fick ta blodsocker o blodtryck o urinprov i varje fall Vägde mig oxå o har inte gått upp nånting än...som tur e! Hihi förta grav gick jag upp 3 kg direkt o sen slutligen 14 kg och de vill jag verkligen inte heller gå upp denna gången!
  • Karttikeya

Var ju och tog ett nytt TSH och för att testa om det fanns antikroppar. Fått svar på TSH som fortfarande är lätt förhöjt. Men om man ska läsa på 1177: "Om TSH-värdet bara är lite förhöjt, upp till cirka 10 mikroenheter/liter, behöver det inte innebära att sköldkörtelns produktion av hormoner är för låg. Det kan vara en vanlig variation i TSH-värdet. Då kan man ibland behöva lämna ytterligare blodprov som visar om man har antikroppar mot sköldkörtelvävnad. Det provet heter TPO-antikroppar."
    Så är det alltså antikropparna som är det intressanta nu.. Dom får jag inte reda på förrän om några dagar. Kan ju vara en "naturlig svängning" som det fint heter, man får hoppas.. {#lang_emotions_frown}

Man blir så himla orolig! Tänk om barnet inte får tillräckligt med hormon och får permanenta skador av detta?

Ska åka och ta ett nytt prov, vad nu det var, på måndag igen. Känns ju kul att bara få ta prover hela tiden.. Och ingen läkare eller barnmorska där att förklara och jag missar alltid deras telefontider..

• Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-05-05 23:24:14 följande:
    Du låter inte alls knäpp, du låter gravid
    Hahaha tack!
    AnnaCL skrev 2010-05-05 22:43:49 följande:
    Hur är det med erat illamående, kommer det och går? Avtog illamåendet och när under era förra graviditeter? Jag mådde som mest illa förra veckan men det är bättre nu och nu kan jag äta igen och inte bara dricka juice, äta isglass och jordgubbar. Kanske börjar bli bättre, även om det kommer lite nu och då. För visst vill man ha kvar gravsymtomen till viss del:)
    Mitt illamående kom v7 & har inte släppt ännu, v 10, men det börjar bli bättre iaf.
    Har inte mått illa med mina andra två, första lite på morgonen innan jag åt men sen var det inget mer.
    Ja det vill man, så man kan hantera det iaf
    TheUnknown skrev 2010-05-06 08:07:30 följande:
    Hej alla "tjockisar" (inte än va?) Var på kuratorsamtal och VUL i tisdags. Det var tydligen för tidigt föratt se något mer än hinnsäck på VUL och läkaren jag hade var så otrevlig :( Men jag fick en ny tid och ska kolla på måndag igen. Hoppas att få se något då.Mitt illamående har avtagit :S och jag är i v 6+0 idag! Det har gått lite upp och ner hela tiden, några dagar med illamående, andra utan. Däremot har jag börjat svälla upp på kvällarna! Magen blir hård och uppsvälld och gasig ;P Inte så rockigt kanske ;)Annars syns det inget, var rädd att det skulle synas tidigt denna gång när det är andra barnet, men det verkar inte så, även om jag känner att jag inte kan dra in magen lika bra längre, och på jobbet känns det som att det syns så jag går och drar i kläderna hela tiden :P  
    Usch vad tråkigt med otrevliga läkare!
    Jag sväller med upp på kvällarna som attans, sen på morgonen är det bara en lite put mage
    shiny02 skrev 2010-05-06 08:34:42 följande:
    morrn alla v9 ( 8+1 ) vaknade av att jag har äckliga bruna flytningar... skit rädd nu att nr2 också ska komma ut. någon annan som har bruna flytningar? är detta tecken på missfall eller?
    Är nog som sagt mensen som skulle kommit nu...
    Skönt att få en bm man vill ha
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

idag har jag varit hos tandläkaren, får inte äta på en stund & jag mår så dåligt, fryser, mår as illa, jätte hungrig.
    Jag som mådde så bra imorse

Sambon får komma hem & hjälpa mej med lunchen, för jag bara spyr om jag ska göra den.

annars är det bra

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • TheUnknown

Haha varje gång jag skriver att mitt illamående avtar så är det som att få ett slag i magen bara en stund efter! Nu mår jag tokilla och vill helst inte alls göra något, men har min dotter hemma idag så jag måste ju göra lunch..

Visst får man äta pastörierad ost??!

• shiny02

Faen va gulliga ni är tjejer :)

blir så glad när jag läser det ni skriver

får en att må mkt bättre

tack att tråden finns o tack att ni finns

kram på er

Svar på tråden December Bebis 2010 :)