• Stoce

December Bebis 2010 :)

Kommer från VUL nu. Fattar ingenting.

Jag har räknat att jag som senast bör gå in i v. 7 imorgon. Räknade med att få se ett hjärta ticka, eller ingenting alls. Gyn säger att livmodern visar att den är gravid (den är "förtjockad"), och han såg en liten blåsa som var 3 mm stor, som visar att jag skulle vara i v 4-5 någonting... Istället för bf 8/12 trodde han mer på 18-19/12. Vi hade sex under det jag antog var ägglossning på ett ungefär, och inte efteråt... då borde inte en bebis kunna ha blivit till så sent som tio dagar senare... tror hoppet är ute.

Men gyn sa att det finns ingen anledning att oroa sig, det ser ut som en helt normal men tidig graviditet. Man behöver kanske inte jubla än, men.... tyckte han. 

Fyy vad jobbigt... Jag blöder inte alls, vilket ska tolkas som ett bra tecken och jag fick en ny tid på torsdag nästa vecka. Jag frågade om den 3 mm lilla saken därinne kunde vara att det håller på att tillbakabildas, och det sa han att han kan varken säga för eller emot i detta läge. Men, han försökte lugna mig, det ser ut som en normal graviditet, i ett tidigt skede. *suck* då måste då simmarna vara väääldigt långlivade, och ägget tagit en väldig tid på sig att ta sig till livmodern... om nu det kan göra att graviditeten räknas senare... Han sa att det också skulle kunna vara en ofostrig graviditet, det jag hade då jag fick missfall... USCH!! JAG VILL INTE VARA MED OM DETTA!!!

• Stoce

Tillägg till tidigare inlägg: gjorde precis ett clearblue med veckoindikator, som säger att jag är gravid 3+, så minst v. 5 enligt den, troligen mer... blir inte klok på detta.. hoppet försvinner mer och mer. Tänk så är det en ofostrig graviditet än en gång...?!

Minifer: nej, det är inte kul alls att  behöva vara i ovisshet så länge....

• Stoce

Två dagar kvar till VUL nu. Vet inte om jag längtar dit... tänk om bebis inte utvecklats mer än de 3 mm de såg i onsdags? Om det inte blir någon bebis denna gång heller.... vi har jobbat på det så länge. Suck...

Har kvar symtom, molvärk till och från - och ofta som ni skriver, då man nyser eller rör sig hastigt. Brösten ömmar, det är en mardröm att frysa, då gör de tokont!! Illamående och halsbränna till och från... trött, är som en zombie. Ja, det är "bara" att vänta på VUL. nr. 2 och hoppas på att få se ett {#lang_emotions_heart}

• Stoce

Kommer precis från VUL och från att ha oroat ihjäl sig, så är jag nu så otroligt glad! {#lang_emotions_heart}:at slog så fint och jag är i v. 6. Det var alltså lite senare än jag trott, men vad gör väl det?! Underbart underbart underbart!!!! Tjoho!

• Stoce

Hej damer! Tänkte höra med er, tränar/motionerar ni nu? Jag har precis varit ute på promenad i härliga vädret, och ska nog börja gå på styrketräning igen. Funderar på att börja simma också.

• Stoce

Idag inhandlades "åksjukearmband" på apoteket. Illamåendet har kommit som ett brev på posten. Det känns som att det gör inte så mycket, efter att ha sett hjärtat igår på VUL - allt är värt det!

Har svårt att äta frukost, lunchen går bra, men sedan framåt middagen så får jag knappt ner något. Äter kanske en fjärdedel av mina vanliga portioner, men det gör inte så mycket då jag är överviktig. Ska försöka att inte gå upp så mycket under graviditeten, om man nu klarar det

Tröttheten är fortfarande med mig hela tiden, samt ömma ömma ömma bröst!! Allt som leder till bebis är bra, det intalar jag mig! Det är ju övergående besvär

Ha nu en mysig helg allihopa!

• Stoce

Jag har också börjat må illa, sådär grävande illamående till och från hela dagen. Har köpt åksjukearmband, men vet inte om de hjälper. Det bästa är att småäta hela tiden, för så fort något kommer i magen så försvinner det... Brösten börjar bli väldigt fylliga, men tycker inte de gör liiiika ont som tidigare, även om man har lust att skrika när man kommer åt ibland. Har sån lust att inhandla något åt bebis, som gör det lite verkligt men ska nog vänta lite till.

• Stoce

Jag blir lite konfunderad. Var ju på VUL i torsdags, och fick se det lilla hjärtat picka så fint. Gynekologen sa att jag var i v. 6 och att bebis var 7 mm. När jag nu läser på en sida står det att bebis i v. 7 är ca 5-6 mm långt. Till saken hör att jag trodde jag hade koll på ägglossning, och vi gjorde ingenting efter det och då räknade jag på BF 8 dec. Gynekologen räknar istället mitten av december, dvs. en vecka senare.

Jag testade positivt den 4 april, vilket skulle innebära bara ca 7 dagar efter befruktning enligt det han räknat på, och då var ändå mensen sen med 3-5 dagar. Jag fick symtom så tidigt också... vad tror ni? Är jag nu i v. 7 eller v. 8?

• Stoce
    Rosa socka skrev 2010-04-26 20:54:29 följande:
    Det är ju väldigt vanligt med blödningar och bruna flytningar i början, jag fick det förra gången runt vecka åtta i några dagar. Vart livrädd men allt gick ju bra Inte roligt att se alls så jag hoppas på många små tickande hjärtan i hela Sverige! Många från Småland, jag gissar att jag är ensam från Kiruna i den här gruppen.. Haha
    Jag bor faktiskt inte så långt ifrån
    Inboxar dig!
  • Stoce
    Stoce skrev 2010-04-26 20:29:25 följande:
    Jag blir lite konfunderad. Var ju på VUL i torsdags, och fick se det lilla hjärtat picka så fint. Gynekologen sa att jag var i v. 6 och att bebis var 7 mm. När jag nu läser på en sida står det att bebis i v. 7 är ca 5-6 mm långt. Till saken hör att jag trodde jag hade koll på ägglossning, och vi gjorde ingenting efter det och då räknade jag på BF 8 dec. Gynekologen räknar istället mitten av december, dvs. en vecka senare. Jag testade positivt den 4 april, vilket skulle innebära bara ca 7 dagar efter befruktning enligt det han räknat på, och då var ändå mensen sen med 3-5 dagar. Jag fick symtom så tidigt också... vad tror ni? Är jag nu i v. 7 eller v. 8?

Ingen??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)