• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-04-13 10:32:05 följande:
    Suzzy.. Man har ju hört att dom äter upp sig på kvällen men har du provat att göra likadant kl 19 som kl 21. Ronja ligger och jollrar och grejar ned händerna typ 30 min innan Jon somnat för natten
    Nej, låter honom äta mkt o länge innan jag lägger honom i hans säng.
    Anledning till att jagger ersättning är för att han ska sova längre på nätterna, men jag tycker inte det fungerar. Nu vaknade han vid elva, halv tre, vid fyra, fem, sex.......blä! Jag gav upp halv nio!
    Loke 11/1-2011
  • Karttikeya

Just det, han har börjat sova bättre om dagarna, jag behöver inte övertala honom.. Kanske är omställningen i det hela som gör att nattsömnen blir konstig också.. Äh jag vet inte.. Men måste erkänna att nattsömnen är sjukt mycket mer värd än att jag får saker gjorda på dagarna när han sover själv.. Sitter ju ändå bara här nu eftersom jag är sååå slö..

• Karttikeya

Med mensen kom det där förbannade godissuget.... Har inte haft det på länge nu. Jag kanske bara inbillar mig..

• LillSnurr82
    LokesMammi skrev 2011-04-13 09:51:15 följande:
    Loke klarar inte av o ha ngt för ansiktet. Har försökt med det några ggr. Min gamla snuttefilt som luktar mig, men han får panik! :/

Nej Agnes har inte heller den över ansiktet ( eller ibland lägger hon den över ansiktet själv, men jag lägger den aldrig där..), utan hon ligger ofta på sidan och sover och då ligger hon och kramar snutten.

Du kanske kan prova och ge gröt på kvällen? Det sover ju i alla fall Agnes några timmar extra på(20.00-2.00).. Men du kanske inte börjat/vill börja med det än (mins ej heller hur gammal din son är)??

3 barns mamma84 skrev 2011-04-13 09:55:58 följande:
    Ni som har snuttefilt hur ger ni dom och hur har dom dem ?

När elias har snutte filt har han den då han ligger på sidan och har den då mellan sina armar som täcker att nappen inte ramlar ut

Amadeus hade samma sak sen kunde han somna snuttan över ansiktet men idag har han den

Så har Agnes sin snutte så också..

• LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-04-13 10:44:31 följande:
    Med mensen kom det där förbannade godissuget.... Har inte haft det på länge nu. Jag kanske bara inbillar mig..
    jag har varit sötsugen lääääänge nu! :/
    Loke 11/1-2011
  • LillSnurr82

Här också sötsuget ENORMT och jag har inte ens fått min mens ännu, så får väl skylla på ammningen (går att skylla det mesta på det )

I eftermiddag ska jag och mina mammavänner (som jag hittat här på familjeliv) som jag träffat sen vi var gravida och fortsatt träffas 1-3ggr/veckan , gå på barnvagnsbio (Black Swan) ska bli sååå mysigt Glad
    Efter det ska jag och min mamma åka och handla till dopet som vi ska ha på söndag för lilla Agnes.. Fullspäckad dag.. !

• thegoddess
    Karttikeya skrev 2011-04-13 10:38:23 följande:
    Önskar jag kunde göra det sådär gosigt för Tim också, men han blir så SJUKT varm! SKulle få ha nollgradigt om han skulle ha både luvtröja och tjockt täcke när han ska sova... (som på bilden på Amadeus)

Det är ett "problem" annars också, kan inte ha overall eller något i vagnen, han svettas ihjäl haha.. Han är helt enkelt vääldigt varm av sig. Sover i de tunnaste pyjamasarna vi kan hitta och med en tunn barbapappafilt på natten, ändå blir han varm.. Har testat att låta honom sova naken, med blöja såklart, men han kommer inte riktigt till ro.. Vi har verkligen inte varmt i sovrummet heller. Crazy det där. På morgonen vill han dessutom ligga i min armhåla de sista timmarna, då kan ni ju gissa hur varm han blir. Då vaknar han ibland jättearg och jättesvettig, men blir glad när han blivit sval igen Tungan ute

Uähh, har varit två oroliga nätter här.. Han vaknar ofta och sover oroligt.. Är väl något som händer i kroppen igen..
    samma med ronja.. hon är varmblodig. har typ aldrig använt overallen i vinter. och åkpåsen gick inte att ha så länge heller. nu ligger hon på en filt och har tunnare jacka på sig och sen har hon fit och är det blåsigt även över skyddet på vagnen
    i sängen har hon bara pyamas. täcke eller filt åker bara av och utan kläder går inte heller då fötterna blir så kalla med.

ronja älskar banangröten och slukar den snabbt hon hinner knappt vänta på nästa sked. jag blandar i katrinplommonpure i den för att inte bli hård. smörgåsrån är oxå en favorit här. ömömöm säger hon haha
    däremot kan jag inte opåstå att jag tycker hon står sig längre på det.
  • mamma smurfen

Hej tjejer.

Ellie ligger å suger in underläppen å blir nästan rabiat i att tugga när mitt finger åker in i munnen....funderar på om det kanske är tand på G, men tycker det är lite tidigt?

Hon drägglar/säcklar som den värste "tiggande hunden vid bordet" *S*

Vad tror ni?

• thegoddess

Dreggel till tusen här med och hon tuggar på finger och hennes händer är i munnen mycket.
    Tänder kan börja från3 mån men kan ta ett bra tag innan dom kikar ut

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-04-13 11:28:22 följande:
    Dreggel till tusen här med och hon tuggar på finger och hennes händer är i munnen mycket.
    Tänder kan börja från3 mån men kan ta ett bra tag innan dom kikar ut

Tycker ju att jag känner att det e lite "bulligt" nere, där framtänderna ska komma, främst där hennes högra framtand ska komma....

hon är även "gnällig", främst på kvällen å blir "tjurig/arg om hon inte får tugga på mitt böjda pekfinger,

killarnas tänder kom vid halvåret- 8a månader har jag för mig....kommer inte ihåg att de va lika "bitiga" redan vid 4a mån.....

Ajaa, den som lever får se*ler*

Svar på tråden December Bebis 2010 :)