• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LokesMammi

Min plutt "hackar tänder". Det har han gjort sen han föddes. Han är en frusen typ. Det går i gubbens släkt! =) Gubbens syster fryser för jämnan. hehe. Så han är påpälsad när vi är ute och tjockt täcke har han i sängen! =)

Loke 11/1-2011
  • Momalicious

Vet inte om ni minns att jag skrev om att mitt slutbetyg från gymnasiet var fel. Skrev om det i somras. I Början av december kollade jag med läraren så det verkligen var ordnat och det var det svarade han (har konversationen sparad). Nu när jag sökt till högskolan har det visat sig att det inte alls blivit ändrat så förra veckan drog jag in rektorn. Inte hört nåt tillbaka efter att han skrev i torsdags att han skulle prata med läraren i fråga. Så, även om jag inte hade tänkt att börja plugga till hösten så finns det absolut ingen chans att jag kan det pga denna läraren. Min mamma är iaf lärare och fackrepresentant för lärarnas riksförbund så hon har lovat att hjälpa mig om det inte blir nån lösning snart. Ett jäkla år har jag hållit på nu. Ett år! Är så otroligt förbannad och hämndlysten som sjutton. Men försöker tänka på karma. Blir bara så ledsen och känner mig så maktlös.

Dessutom har jag nåt magvirus, Elliot har varit hemsk och jag är svullen om midjan för jag ska ha mens.

• Mysmamma70
    Momalicious skrev 2011-04-13 19:06:17 följande:
    Vet inte om ni minns att jag skrev om att mitt slutbetyg från gymnasiet var fel. Skrev om det i somras. I Början av december kollade jag med läraren så det verkligen var ordnat och det var det svarade han (har konversationen sparad). Nu när jag sökt till högskolan har det visat sig att det inte alls blivit ändrat så förra veckan drog jag in rektorn. Inte hört nåt tillbaka efter att han skrev i torsdags att han skulle prata med läraren i fråga. Så, även om jag inte hade tänkt att börja plugga till hösten så finns det absolut ingen chans att jag kan det pga denna läraren. Min mamma är iaf lärare och fackrepresentant för lärarnas riksförbund så hon har lovat att hjälpa mig om det inte blir nån lösning snart. Ett jäkla år har jag hållit på nu. Ett år! Är så otroligt förbannad och hämndlysten som sjutton. Men försöker tänka på karma. Blir bara så ledsen och känner mig så maktlös.

Dessutom har jag nåt magvirus, Elliot har varit hemsk och jag är svullen om midjan för jag ska ha mens.
    Ujuj... Kräks
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Karttikeya
    Harregud! (groov göteborgska) Idag kom jag hem, hade varit hos min kusin. Skulle hämta upp karln för vi skulle handla, vad ser jag när han kommer skuttandes ut genom dörren?! Han har klippt av sitt långa hår! WOW! Vilken snygging jag ska gifta mig med om en månad alltså........ Visst, jag tycker han var snygg i sitt långa hår också men det började ju bli lite tunnare.. Han är såå snygg i kort hår! Hjärta Men jag hajjar till varje gång jag ser honom nu haha, såå ovant..
  • Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2011-04-13 19:57:13 följande:
    Harregud! (groov göteborgska) Idag kom jag hem, hade varit hos min kusin. Skulle hämta upp karln för vi skulle handla, vad ser jag när han kommer skuttandes ut genom dörren?! Han har klippt av sitt långa hår! WOW! Vilken snygging jag ska gifta mig med om en månad alltså........ Visst, jag tycker han var snygg i sitt långa hår också men det började ju bli lite tunnare.. Han är såå snygg i kort hår! Hjärta Men jag hajjar till varje gång jag ser honom nu haha, såå ovant..
    Härlig överraskning!

Jag längtar sååå till vårt bröllop, tre månader kvar nu...
  • LinnV

Åhh vad mysigt för er som har bröllop snart! Jag längtar massor, vi har bestämt datum men är 2,5 år dit så jag får vänta ett tag till.. Haha, ja är en riktig planerare..

Idag somnade Sixten själv för första gången sen han föddes! Vid 19.45 började han bli trött och hungrig så la mig bredvid honom i våran säng och gav flaska, myste lite sen somnade han efter en liten stund och sover fortfarande!

• delifi2
    linasmama skrev 2011-04-13 21:00:20 följande:
    Åhh vad mysigt för er som har bröllop snart! Jag längtar massor, vi har bestämt datum men är 2,5 år dit så jag får vänta ett tag till.. Haha, ja är en riktig planerare..

Idag somnade Sixten själv för första gången sen han föddes! Vid 19.45 började han bli trött och hungrig så la mig bredvid honom i våran säng och gav flaska, myste lite sen somnade han efter en liten stund och sover fortfarande!
    Olivia somnade oxå själv för första gången idag
    Gav henne flaskan i soffan som vnaligt sen var hon vaken ett tag sen la jag henne i hennes säng och sa gonatt, å så somande hon efter en liten stund
    ÄlskarNova skrev 2011-04-13 15:11:14 följande:
    Japp, har en lika varm pojk här! Han blir helt sjukt svettig väldigt ofta. Känns som det är jobbigt för honom.  
    Alla fina innetröjor/jackor man har fått och köpt är i stort sett oanvända-fattar inte när jag skulle kunna ha på honom dom. Man lär sig vad som är användbart och inte. hihi! 
     Samma sak med Olivia, hon är jättevarm. i liften har hon en ullflit hon ligger på, en mössa (tunn) och en munkjacka, det räcker för henne + vanliga klder då oxå
    Elliot var oxå så varm men inte William 
  • Mysmamma70
    linasmama skrev 2011-04-13 21:00:20 följande:

Planeringen är jätterolig, vi har planerat i nio månader nu - som en graviditet

Cornelia har varit väldigt duktig på att somna själv redan från början. Hon sover ju i egen säng intill min, så om hon haft svårt att somna har det räckt att hålla handen eller en hand mot hennes kind. Och så napp

Idag har hon knappt sovit alls på hela dagen, så hon slocknade här i soffan i babyliften kl 18 och har sovit sen dess. Vi ska snart gå upp och lägga oss, då hoppas jag hon vaknar när jag bär upp henne så hon kan få lite mat.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)