• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2
    mamma smurfen skrev 2011-04-13 11:26:18 följande:

Hej tjejer.

Ellie ligger å suger in underläppen å blir nästan rabiat i att tugga när mitt finger åker in i munnen....funderar på om det kanske är tand på G, men tycker det är lite tidigt?

Hon drägglar/säcklar som den värste "tiggande hunden vid bordet" *S*

Vad tror ni?

Både William & Olivia började/har börjat dregla jätte mycket vid den här åldern men William fick inga tände förrens när han var13 månsader och när han började pådagis så hade han inga tänder.
    Olvia dreglar oxå jättemycket nu, blir helt blöt 
  • LokesMammi

Loke började dregla när han var runt 10-11 veckor tror jag. Nu har han börjat tugga på handen. BVC sköterskan sa att tänderna kan börja reta runt 3mån men att det dröjer innan dom tittar ut. Loke blev 3mån i måndags.

Loke 11/1-2011
  • Mama Jessie

En fråga: Ni som hade foglossning, känner ni av nåt av det fortfarande?

Jag har börjat känna av det igen, kan den komma tillbaka sådär? Känns i ljumskarna när jag lyfter benen och när jag reser mig upp från golvet och så precis som när jag var gravid.
    Lite störigt måste jag säga

Anton 101201
  • Momalicious

Persikans: jag kan känna av det ibland, om jag gått mycket eller råkat göra nån dum rörelse, men det är sällan.

• ludicrous

Majorima - har ni provat linnebodys? Alltså inte i linne, utan sånna med linne-ärm?
    Emil vill oxå gärna ligga i armhålan stackarn ;) det är nån utvfas runt 3-4 månader, vi kämpar oss igenom orolig sömn och mycket matande..

• mamma smurfen
    Mama Jessie skrev 2011-04-13 12:35:09 följande:
    En fråga: Ni som hade foglossning, känner ni av nåt av det fortfarande?

Jag har börjat känna av det igen, kan den komma tillbaka sådär? Känns i ljumskarna när jag lyfter benen och när jag reser mig upp från golvet och så precis som när jag var gravid.
    Lite störigt måste jag säga

Ja, jag har fortfarande ont av fogarna...inte så jag känner av det hela tiden, men har jag vart på benen flera timmar, typ städat huset å laga mat en dag, så har jag ont i framfogen...på kvällen när jag ligger isoffan å spänner benen utåt, från hopkrupen, så "klickar det" till så att säga... undra hur länge man kan känna av det,

fast värst problem har jag i ryggslutet, kan inte stå med böjd rygg längre, då känns det som att det "låser sig", och gör svinont när man rätar ut sig

Har aldrig förr haft ont i kroppen såhär, alltid vart den som varit starkast och orkast mest å jobbet, har jobbat som servitris i 20 +  år och aldrig haft värk i kroppen, inte ens efter fullsatt restaurang (200 pers ca) å julbord, med jobbpass på 15 timmar, utan riktig "rast".....

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-04-13 12:48:26 följande:
    Persikans: jag kan känna av det ibland, om jag gått mycket eller råkat göra nån dum rörelse, men det är sällan.
    mamma smurfen skrev 2011-04-13 12:53:15 följande:

Ja, jag har fortfarande ont av fogarna...inte så jag känner av det hela tiden, men har jag vart på benen flera timmar, typ städat huset å laga mat en dag, så har jag ont i framfogen...på kvällen när jag ligger isoffan å spänner benen utåt, från hopkrupen, så "klickar det" till så att säga... undra hur länge man kan känna av det,

fast värst problem har jag i ryggslutet, kan inte stå med böjd rygg längre, då känns det som att det "låser sig", och gör svinont när man rätar ut sig

Har aldrig förr haft ont i kroppen såhär, alltid vart den som varit starkast och orkast mest å jobbet, har jobbat som servitris i 20 +  år och aldrig haft värk i kroppen, inte ens efter fullsatt restaurang (200 pers ca) å julbord, med jobbpass på 15 timmar, utan riktig "rast".....

Jag känner ju av det fastän jag inte rört mig mycket, kanske är det som är problemet-att jag rör mig för lite ;).
    Men det här var ju mitt första barn så det känns ju troligt att det blir värre nästa gång då..
    Det gör ju inte så ont, det bara känns, och jag tyckte det var konstigt att det bara dök upp igen efter 4 månader.

Jag har inte heller haft problem med kroppen förut och orkat mest på jobbet. Jobbar på ett bageri här i Halmstad med att packa bröd och där har det varit många långa timmar ibland, inte ens när man snittat 12/natt, en 6-dagarsvecka, har man haft ont i kroppen. Tråkigt!
    Tror det är dags för mig att börja träna!

Det kommer en sjukgymnast nästa föräldraträff så får väl höra vad hon säger, men det är inte förrän om en månad..
    Anton 101201
  • ÄlskarMina
    Karttikeya skrev 2011-04-13 10:38:23 följande:
    Önskar jag kunde göra det sådär gosigt för Tim också, men han blir så SJUKT varm! SKulle få ha nollgradigt om han skulle ha både luvtröja och tjockt täcke när han ska sova... (som på bilden på Amadeus)

Det är ett "problem" annars också, kan inte ha overall eller något i vagnen, han svettas ihjäl haha.. Han är helt enkelt vääldigt varm av sig. Sover i de tunnaste pyjamasarna vi kan hitta och med en tunn barbapappafilt på natten, ändå blir han varm.. Har testat att låta honom sova naken, med blöja såklart, men han kommer inte riktigt till ro.. Vi har verkligen inte varmt i sovrummet heller. Crazy det där. På morgonen vill han dessutom ligga i min armhåla de sista timmarna, då kan ni ju gissa hur varm han blir. Då vaknar han ibland jättearg och jättesvettig, men blir glad när han blivit sval igen Tungan ute

Uähh, har varit två oroliga nätter här.. Han vaknar ofta och sover oroligt.. Är väl något som händer i kroppen igen..
    Japp, har en lika varm pojk här! Han blir helt sjukt svettig väldigt ofta. Känns som det är jobbigt för honom.  
    Alla fina innetröjor/jackor man har fått och köpt är i stort sett oanvända-fattar inte när jag skulle kunna ha på honom dom. Man lär sig vad som är användbart och inte. hihi! 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Mysmamma70

Här har vi en frusen tjej som inte kan ha kortärmat och sover bäst under tre varma filtar eller påpälsad i overall

• Momalicious

Elliot är också het som en spis. Använt kofta ett par gånger bara, och då som jacka. Vi har ett tunt täcke i vagnen och under det brukar han bara ha vanliga kläder och en tunn hjälmmössa, annars svettas han. På natten har han pyjamas och tunt täcke. Dock har han i princip alltid kalla fötter.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)