Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Älskarnova: åh nej vad jobbigt :( skönt ändå att ni fick begrava honom, och att han slapp lida. Min gamla katt bor hos mamma nu för tiden, saknar henne varje dag! Hon är min första bebis. Hon blev 11 i år och jag vet inte alls hur länge hon kommer leva till :(

• Momalicious

Tja, det finns ju folk som blir gravida när de förlorar oskulden, så det går ju även om ni var duktiga på att pricka rätt isf ;) försöker ni eller var det en "glad olycka"?

• Momalicious

Jag kom inte in på ssk till hösten. Hade nog tackat nej ändå men trist att inte komma in. Men jag har inte gjort högskoleprovet och har bara 15,60 i meritvärde så det var ju en chansning. Gissar iaf att jag inte kommer in med reservplats 94 ;) nåja, det är skönt på ett sätt för då slipper jag bestämma hur jag ska göra :)

• Momalicious
    LokesMammi skrev 2011-07-16 22:10:27 följande:
    Ni som ger välling? Hur ofta ger ni? Tänkte börja ge välling inför natten ist för ersättning. Men får göra välling på ersättningen pga alla allergier! :/
    Vi ger en flaska välling om dagen, ibland ingen. Får han en så får han den innan läggdags.
    LokesMammi skrev 2011-07-16 20:58:01 följande:
    Jag är reserv 186 på högskoleprovet! :/
    Åh.. :/ Ja jag vet ju iofs inte att jag kommer få höjdarpoäng på högskoleprovet men då hamnar man i alla fall i två kvotgrupper och det ökar ju chansen lite. Får väl hoppas att lite färre folk söker in till våren och att jag får bra poäng på högskoleprovet. Satt och kollade på alternativa utbildningar förut, ifall jag nu inte skulle komma in så kanske jag har en backup, men hittade inget speciellt intressant. Det enda jag kunde tänka mig var typ tandsköterska eftersom det är relativt intressant och dessutom bara på 1,5 år.

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Vill också bli barnmorska... Men ibland undrar jag om det är värt det, med lång utbildningstid, dålig lön och dåliga arbetstider. Men oj vilket intressant yrke. Får väl se om jag kommer in i vår :)

Har även funderat på att plugga i Danmark. Då är det 3 år och så är man färdig sen. Visserligen måste man jobba 2 år där för att kunna söka svensk legitimation men det kanske det är värt.

• Momalicious

2barnsmamma: vet flera på familjeliv som åkt till Danmark och pluggat till barnmorska. Man får visst jobba i Sverige efteråt, men man måste ha jobbat typ 2 år innan man kan söka svensk legitimation. Min kusin läser dessutom till läkare i danmark och det är inga problem.

Nu hade jag inte tänkt göra det ändå, men självklart fattar jag att man måste kunna danska. Nästan all litteratur är dock på engelska.

Min kusin hade väl skaffat sig en lägenhet där nere men hus eller jobb hade han inte, och han fick ju bo där och plugga.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)