Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Ja usch det är hemskt!

Elliot somnade bra ikväll. Han var jättetrött och somnade 18.30. Vaknade vid 23 och åt en liten slurk och somnade sedan om. Så jag och sambon och myst till Game of Thrones i soffan. Superbra serie!

Nu ska jag sova, eller jag vill sova snarare. Min kropp är inte med på noterna..

• Momalicious

Usch vad jobbigt ludi :( våra nätter har så sakta börjat vända tillbaka men nu sover inte jag.. Inatt somnade jag 4. Blev väckt nu. Är väldigt jobbigt.

• Momalicious

Jag sitter och kikar lite på bilbarnstolar. Vill ha en som är så rymlig som möjligt (så han inte växer ur den för fort), och som har bra sidokrockskydd. Några tips? Vad har ni för något?

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jag funderar på antingen en Britax eller en Maxi-Cosi mobi. Får se vilken det blir. Gillar att det finns så man kan luta Maxi-Cosin om han somnar... får se vad det blir. Köper nog nästa månad tror jag.

Beställde iaf en barnvagn nyss. En trehjulig sulky. Bozz BMX Minijogger heter den. Får se om den är käck :) Fanns ingen som var vänd mot en som var billig och bra så fick bli en sådan ändå. Himla bra att ha en liten och smidig sak när man ska iväg och handla och sådär. 

Idag har vi varit iväg hos några av min sambos gamla kompisar från.. ja, när han var liten. Dom har två barn på 6½ och tre. Fick första barnet när dom var 17 så de var ju rätt tidiga. Full rulle var det iaf! Kan säga att tjejen som är äldst tyckte att Elliot var heeeeeeelt underbar, hon ville bara gosa och pussas hela tiden haha. Hon fick hjälpa till och byta blöja och det var hon helt salig över ;)

Nu måste jag stänga av datorn, har börjat åska. 

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Vi ska iaf åka till babyproffsen och klämma, känna och sådär innan vi bestämmer oss. Sen kan man ju köpa billigare på nätet men känns dumt att köpa utan att låta Elliot provsitta och sådär :)

• Momalicious

Linn: jag kan verkligen tänka mig det. Jag menar, man ställer in sig på ett barn till och planerar praktiskt och sedan blir det inget. Är ju en JÄTTESTOR grej att ställa om sig från.

Det finns ju flera lösningar på att du ska få det lättare, fast alla kanske inte är möjliga för just er. Men en sak du kan göra är ju att stärka upp rygg och mage lite genom träning, då är en graviditet säkert lättare. Sen kan (om det känns möjligt för er) din sambo vara pappaledig lite. Nu har väl du ett rätt fysiskt krävande jobb men blir du t.ex. Sjukskriven funkar det ju. Dessutom börjar väl S på dagis om ett halvår eller så? Då får du ju lite avlastning.

Fundera lite. Stärk kroppen lite. Jag VET att du klarar det om du vill! Och jag tror du skulle tycka det var lättare att hantera missfallet om du visste att det inte var din sista graviditet. Du kommer nog på nåt!

• Momalicious

Vi har väl sex kanske 4 ggr i veckan, ibland mer och ibland mindre. Vi gick 3 veckor utan sex rätt nyss. Först hade jag tandvärk, sen svamp och sedan mens så då ville jag inte.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)