• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jenny10

Ju längre dagarna går desto mer vågar jag tro på att det verkligen ska stanna kvar, visserligen kan mycket hända än men nu när den skälvande tiden av bim-dagar är över så känns det lugnare.
    Sist hade jag ju också så många fler symptom och det har jag inte riktigt kännt av än så det har också oroat mig, men sen kom jag på att jag fick plusset på bim+1 sist och innan det kände jag inte nåt. Nu fick jag ju plus på bim-7 eller så (äl+8 har jag för mig) så det är ju inte så konstigt att jag inte hunnit få några symptom än.
    Stoce; hoppas det inte kommer nåt mer blod, så oroande när man ser det! Men å andra sidan, det är jättevanligt att man blöder i tidiga graviditeten så det är inte lika med att allt går åt skogen.

Häng kvar lilla liv!
  • Jenny10
    Emelle skrev 2010-04-10 10:07:28 följande:
    Blä... jag mår inte alls bra idag.Som en light maginfluensa.Får springa på toa hela tiden.Nån mer?Tror inte det kan vara gravidteten redan som påverkar så dant.Är ju bara i v. 4Tog ett test till idag (nr 3 )Fortfarande svaaagt, men strecket syns!
    Jag känner också av magen, fast är tvärtemot dig superhård. Sådär som man blir en bit in i graviditeten, kanske är kroppen i ofas och inte har fattat än att bebis nr1 är borta och att det finns en ny därinne, skulle ju varit i v.8-9 nånting.

Förresten jag måste fråga, är det bara jag eller känner nån mer såhär; när jag fick veta att jag var gravid (nu när det blev mf) så fick jag lite lättnoja på knäckemacka med leverpastej, jag åt det flera ggr om dan och kunde längta efter det.
    Jag tyckte det var bra eftersom jag inte kan äta järntillskott och kunde på så sätt få i mig tillräckligt ändå. När sen mf kom så kände jag nästan ett hat mot leverpastej, det smakade ff bra men jag ville inte ens se åt biten i kylen som liksom hånade mig. Det var ju helt meningslöst att sätta i sig massa extra järn nu, det var ju ändå ingen som behövde det därinne.
    Nu idag är första gången sen mf som jag tog en sån macka och visst var det supergott men framförallt kändes det som om jag gav igen på leverpastejen, haha nu kunde jag minsann äta hur mycket jag ville! Det var liksom en befrielse att kunna se åt det som jag så starkt förknippade med min graviditet sist.
    Nä, nu när jag läser vad jag skrivit så inser jag ju att jag är totalt korkad, jag borde nog söka hjälp. Arg på en bit Arbogapastej...{#lang_emotions_embarassed}
    Häng kvar lilla liv!
  • sandra8712
    Jenny10 skrev 2010-04-10 12:08:06 följande:
    Jag känner också av magen, fast är tvärtemot dig superhård. Sådär som man blir en bit in i graviditeten, kanske är kroppen i ofas och inte har fattat än att bebis nr1 är borta och att det finns en ny därinne, skulle ju varit i v.8-9 nånting. Förresten jag måste fråga, är det bara jag eller känner nån mer såhär; när jag fick veta att jag var gravid (nu när det blev mf) så fick jag lite lättnoja på knäckemacka med leverpastej, jag åt det flera ggr om dan och kunde längta efter det. Jag tyckte det var bra eftersom jag inte kan äta järntillskott och kunde på så sätt få i mig tillräckligt ändå. När sen mf kom så kände jag nästan ett hat mot leverpastej, det smakade ff bra men jag ville inte ens se åt biten i kylen som liksom hånade mig. Det var ju helt meningslöst att sätta i sig massa extra järn nu, det var ju ändå ingen som behövde det därinne. Nu idag är första gången sen mf som jag tog en sån macka och visst var det supergott men framförallt kändes det som om jag gav igen på leverpastejen, haha nu kunde jag minsann äta hur mycket jag ville! Det var liksom en befrielse att kunna se åt det som jag så starkt förknippade med min graviditet sist. Nä, nu när jag läser vad jag skrivit så inser jag ju att jag är totalt korkad, jag borde nog söka hjälp. Arg på en bit Arbogapastej...
    Hehe förstår precis vad du menar med att vara arg på leverpastejen:P någon/nåt måste man ju få vara arg på. Jag åt massa äppel under min förra graviditet, man ska ju äta massa frukt under graviditeten och jag var så sugen på det hela tiden så det gick ju bra, men idag kan jag inte ens se åt ett äppel är väl fortfarande lite arg kan jag tänka mig:P

Hm idag spydde jag första gången när jag gosade med hunden, hehe tyckte den stackaren luktade illa men det gör han säkert inte alls:) Kanske är något där inne trots allt. Ska rina in till sjukhuset på måndag o se till så jag får en tid o kolla hcg, innan dess kommer jag inte tro på det:P
  • MajMamman08

Tjing! Hemma på rast,måste strax pysa till jobb igen!! E sååå sjukt trött så ja knappt orkar stå på bena,haha måste typ sova varje dag nu!!!

Jag jobbar inom vården,hoppas jag kommer o få havandeskap men inte en aning faktiskt!!

vad jobbar ni andra med?

Såg med solsidan Grymt bra program o dö roligt!! Hoppas de kommer fler säsonger av den serien!
    när jag väntade min son så gick det barnmorskorna på TV,såg ni de?? Himla bra program och kanoners när man var gravid då som jag vasr önskar de kunde komma tillbaka igen nu,hihi!!!

Ne nu måste ja sticka,skulle bara kika in en snabbis=) kram till er alla!

• MajMamman08

NhjärtaD: Grattis o välkommen

Stoce: skönt att de slutade upp sen....några blödningar m,m vill vi inte ha!! Nu ska alla föda barn i dec jue

• Emelle

Jag jobbar också inom vården.
    På ett privat företag som har äldreomsorg, hemtjänst och hushållsnära tjänster.

Jag gick på  HP sist jag blev gravid men då jobbade jag till ca 1 vecka innan  BF.
    Så länge tänker jag INTE jobba den här ggn utan tänker ta HP mycket tidgare...
    Ska inte vara några problem att få om du ar tunga lyft osv inom ditt yrke.

• Stoce

Tack alla som skrivit idag. Nej, ingen av oss ska få någon blödning alls, alla ska ha barn i december, klart slut! 

Har tillbringat en dag ute med hela sambons familj, underbart, fast lite klurigt att förklara varför man inte vill dricka kaffe osv. fast ändå väldigt mysigt att bara svärmor vet om, och man går och bär på ett nytt liv, alldeles hemligt än

• sandra8712

Nej inga blödningar för nån av oss minsann och det ska bli barn i December så får vi starta en ny tråd sen där vi kan prata om våra små underverk:)

Åå vad härligt det lät stoce:)

Ingen som vet något här än förutom min bror hehe var ju tvungen att säga det till någon:)

Men om man vill göra ett tidigt ultraljud runt vecka 8-9 nån gång så får man ju göra ett vaginalt ultraljud, tänkte bara så inte det kan skada barnet på något vis?
    Vill inte ta några risker denna graviditeten.

• shiny02

Hejsan alla december mammor :)

tänkte joina er tråd...

plussade i söndags, kanske är det dags att boka tid på mvc.

mitt första barn föddes i aug 2009 så i dec har jag 2 små , lääängtar :)

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-10 16:21:03 följande:
    Jag jobbar också inom vården.På ett privat företag som har äldreomsorg, hemtjänst och hushållsnära tjänster.Jag gick på  HP sist jag blev gravid men då jobbade jag till ca 1 vecka innan  BF.Så länge tänker jag INTE jobba den här ggn utan tänker ta HP mycket tidgare...Ska inte vara några problem att få om du ar tunga lyft osv inom ditt yrke.
    Ja,jag får hoppas på de!! Tyvärr har jag inget "fast" så då kanske man inte får,inte kollat upp de där än!!! Känns långt i tiden Men visst tunga lyft är det jue, stress,så rädd för MF e jag lite pga av de med!
    Glömde skriva innan att,ja ok så du skulle ringa din gyn läkare sen dåe o be om VUL?? åh jag vill sååå hima med göra ett,så jag vet att allt står rätt till osv. Man blir nog kanske lite nojigare när man varit med om MA och MF kanske!!

Vet inte om jag vågar ringa MVC än... Men får la ta mig i kragen kanske nångång nästa vecka!!
    Stoce skrev 2010-04-10 17:39:36 följande:
    Tack alla som skrivit idag. Nej, ingen av oss ska få någon blödning alls, alla ska ha barn i december, klart slut!  Har tillbringat en dag ute med hela sambons familj, underbart, fast lite klurigt att förklara varför man inte vill dricka kaffe osv. fast ändå väldigt mysigt att bara svärmor vet om, och man går och bär på ett nytt liv, alldeles hemligt än
    Vi har inte berättat de för någon,bara jag och min sambo och min bästa vän som vet att jag e gravid än,och kommer inte säga något till släkten förrän efter v 12. Så gjorde vi förra gången med! Kanske att några till komipsar kommer o få veta  innan=)
    sandra8712 skrev 2010-04-10 17:46:16 följande:
    Nej inga blödningar för nån av oss minsann och det ska bli barn i December så får vi starta en ny tråd sen där vi kan prata om våra små underverk:)Åå vad härligt det lät stoce:)Ingen som vet något här än förutom min bror hehe var ju tvungen att säga det till någon:)Men om man vill göra ett tidigt ultraljud runt vecka 8-9 nån gång så får man ju göra ett vaginalt ultraljud, tänkte bara så inte det kan skada barnet på något vis?Vill inte ta några risker denna graviditeten.
    Vad jag vet så kan det inte skada bebsien!! så du behöver nog inte vara orolig
    shiny02 skrev 2010-04-10 19:17:28 följande:
    Hejsan alla december mammor :) tänkte joina er tråd... plussade i söndags, kanske är det dags att boka tid på mvc. mitt första barn föddes i aug 2009 så i dec har jag 2 små , lääängtar :)
    Grattis,grattis=) När har du BF??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)