Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

LillSnurr82 skrev 2011-03-14 21:17:11 följande:
    hade tryckt på "gilla" knappen om det hade vart facebook Glad
    har jag också lust o göra ibland! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Vad skönt att era barn sover. Vet inte hur ofta Loke vaknade inatt (hade honom bredvid mig). Han vaknade så ofta så jag grät av utmattning kl fem imorse. Gubben vaknade och låg och mös med Loke. Han somnade då, men vaknade efter nån minut igen som vanligt! Vet inte vad gubben gjorde, jag somna o ammade inte igen förrän halv nio. Det var skönt. Fick sova då iaf. Nappen vägrar han att ta. Ska bara ha tutten. *suck*
    Gick upp kl nio för vi skulle ut o gå idag, men ingen sol idag så jag får se hur vi gör. Loke sover nu, kanske ska äta frukost o sen gå o sova bredvid honom.

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Vi ska på föräldraträff den 24e och den är kl 15.30! =) Den tiden låg den även när vi var gravida!

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

När kommer mensen när man heltidsammar? Han blir 10 veckor på tisdag o den har inte kommit ännu. Men jag klagar inte! =)

Jag har också väldig klåda på ena bröstet ibland. Redigt klåda så jag kliar sönder mig. Runt vårtgården. Smörjer in det bröstet med den salvan som jag smörjer honom med.

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-03-19 22:06:30 följande:
    Oftast inte förrän man slutat helamma och sällan före sex-sju månader efter förlossningen.

Fast det finns ju undantag - jag fick tillbaka min mens redan efter sex veckor och vid förra förlossningen åtta veckor efteråt. Men min BM säger att det är väldigt ovanligt

Sist blev jag gravid igen fyra månader efter Charlies födelse (det var önskat)
    Åh! Det låter bra! *gillar* =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-03-19 22:51:08 följande:
    Skönt att slippa men glöm inte att skydda er...
    Tänker inte göra ngt barnförbjudet förrän jag fått skydd! =) Ska till BM på äterbesök den 24e.

Min plutt blir 10 veckor på tisdag. Tiden flyger iväg o han är 56.7cm på senaste vägningen. Kan fortfarande ha 56 kläder. 62 är väldigt stora! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-20 00:21:05 följande:
    Juste 20 april åker vi till sverige med bil + 18 tim han kommer att sitta i babyskyddet och vi kommer att pausa många ggr men är det något mer man ska tänka på ni som åkta långt mer era små nu eller innan.
    Tips !
    Jag frågade min BVC sköterska hur länge Loke kan sitta i bilskyddet utan att skada ryggen och hon sa att det går några timmar sen får man pausa o sen sitta ett tag till. Oftast säger de till själv när de inte vill sitta där längre, när det börjar bli jobbigt. Han ska äta med 3-4h mellan rum så vi pausar då.
    Kanske inte det du undrade över! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2011-03-20 21:22:12 följande:
    www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/S.../

där kan du läsa lite mer.
    Men ofta går man på barnens allmäntillstånd
    "Barnet ska producera minst två kisstunga blöjor per dygn. Torr blöja efter 8–12 timmar är ett varningstecken" står det på den sidan, svårt o veta då han bajsar som in i.........flera ggr om dagen! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-03-21 10:31:37 följande:
    En rolig sida med info om 3 månader babyns utveckling=)
    www.babyvarlden.se/Har-barn/Manad-for-manad/M.../

Ellie e för go...
    När jag ger henne flaskan, så brukar hon hålla i mitt ena pekfinger, nu har hon kommit på att om hon drar i mitt finger, bort från henne, så åker flaskan ut ur hennes mun (pipen då) så först äter hon typ halva, sedan leker hon en stund, drar undan, å sedan drar hon "mot sig" så flaskan åker in igen...å så ler hon*S*

Vet inte om ni fattar hur jag menar*S* men kul e de, att se medvetenheten hos henne, orsak/verkanSolig 
    Det gör Loke med mig också ungefär. Jag ammar honom o jag håller i bröstet när han äter o då håller han i mitt ena finger med sin hela hand. Så söt! =)
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)