• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Enligt en studie i läkartidningen så är rumptemperaturen den mest säkra. Slidtemperaturen har jag aldrig stött på tidigare..Förvånad
    Heja heja er som tänker sluta röka! 

• AnnaCL

Elsa äter följande ungefär:

Vid 07.00 lite amning och sedan cirka 150 ml ersättning eller välling.

ca:10.00-10.30 : Gröt och plommon.

Ca 12.30: lunch med varm mat, köttfärssås, ägg och skinka, torsk och ris m.m. Skulle gissa att det är cirka 1,5 dl.

15.00: mellanmål med gröt eller franskbröd med smör. Turkisk yoghurt och bär eller frukt.

Cirka 17.30-18.00: middag med varm mat, ungefär som luchen.

Cirka 20.00: välling cirka 150-200 ml

Uder dage kan det även bli någon frukt och något rån som åker ner när det passar.  

BVC-sköterskan tyckte att ho kunde börja smaka av det vi äter allt mer även det som kan ha en del salt i sig såsom skinka och korv men att vi såklart inte ska salta maten ytterligare. Hur gör i med mat som iehåller salt?          

• AnnaCL

Ni får ursäkta en förvirrad text, mitt tangetbord är så trögt:)

Jag undrade hur ni gör med mat som innehåller salt såsom korv, skinka och liknande? Smörar i smärgåsarna med vanligt smör såsom bregott? 

• AnnaCL
    snuttan23 skrev 2011-08-15 18:20:08 följande:
    Är det ingen som ammar fortfarande? Ingen annan som fortfarande äter på natten? I början av sommmare lyckades vi vänja bort 1 nattmål så nu äter han iaf bara 1 gång vid typ 3-4 och vi har försökt ta bort det åxå men han verkar verkligen behöva det. Det trodde dom på BVC åxå.

Jag ammar på mornarna. Det finns inte så mycket  kvar så jag måste ge ersättning eller välling också på morgonen.
  • AnnaCL

Nu har vi varit på 8-månadersvägning. Hon vägde 8800 och var 70,5 cm lång.

Vi pratade lite om sömnen. Hur somnar era små? Vi ligger brevid Elsa i vår säng tills hon somnar och sedan lyfter vi över henne till spjälsängen. Innan hon somnar försöker vi att släcka ner, gå runt och titta på saker och varva ner lite. Det går mycket bättre om jag lägger henne när jag är hemma. Om jag inte är hemma så funkar det bra för maken att lägga henne. Det är dock lite oständigt att få henne att somna ibland och jag skulle önska att vi kunde lägga henne lika enkelt båda två. Vore ju fint om hon kunde somna själv i sin säng.   

• AnnaCL

Haligh skrev 2011-08-19 07:14:48 följande:
    Mensen verkar kunna bli alldeles knasig efter grav! Ingen som helst regelbundenhet här heller

Jag har inte fått tillbaka mensen fastän jag bara ammat på mornarna fram tills nu. Jag äter Cerazette och börjar misstänka att jag kanske inte kommer att ha mens medan jag äter dem. Har inte märkt av några andra biverkningar ännu som tur är. Jag tror att vi kommer att gå tllbaka till säkra metoder så småningom vilket faktiskt funkade för oss. Och det skulle inte vara hela världen om jag blev gravid igen heller även om vi helst väntar ett år till.

Här kommer en bild på Elsa som just bajsat på golvet.

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-08-19 09:48:18 följande:
    Min sambo väckte mig nyss. Han och Elliot åkte till BVC. Vill bara kolla så att han inte är sjuk eller så. Hes som satan och sååå ledsen hela tiden. :(

Stackars liten! Kaske ett litet förkylningsvirus, hoppas han blir piggare snart.
  • AnnaCL
    NhjärtaD skrev 2011-08-19 14:31:36 följande:
    Hej!

Idag är sista dagen på barnens sommarlov & då sitter vi inne & kollar på Pippi & myser lite för det är så grått & regnigt ute!!
    Ska sen köra dem stora till sin farmor sen kommer de hem på söndag igen!

Här hemma har vi med en gnällig tjej, idag mest för att hon är trött tror jag....har svårt att somna på kvällarna igen....Skit arg är hon, men nu när hon ändå krånglar ska vi försöka få henne att somna i sin säng, snart 9 månader så då tycker jag nog att det  är dax. Annars är det famnen som gäller ele vagnen, men nu är det ingenting på kvällarna som duger, vagnen har jag inte testat men det ska inte behövas.

Endel nätter är bra endel sämre....

Nemi var oxå hes i samband med torsken, förmodligen nått virus, men nu är hon lite hes igen & torsken vill inte riktigt släppa från ett litet ställe....

På onsdag ska vi till BVC ska bli kul....hon äter som en höst & rör sej som en jag vet inte vad....
    Vi är också sugna på att få henne att somna i sin egen säng. Som det är nu får vi ligga brevid henne eller hålla henne i famnen. Jag gruvar mig dock redan då jag anar att det kan bli extremt svårt...Obestämd
  • AnnaCL
    Mysmamma70 skrev 2011-08-19 23:41:23 följande:
    Moma - det är klart att han kommer att somna själv så småningom Alla barn har olika behov så du kan inte jämföra med andra, ni får prova er fram med de olika tipsen du får här och göra det som känns rätt om du tycker att det är för jobbigt att söva honom i fotölj.

Men tänk på att han fortfarande är väldigt liren och många små bebisar vill ha mycket närhet för att vara trygga, ge honom det han behöver så mår ni bäst allihopa och på sikt får ni ett tryggt, självständigt barn.

Vettigt skrivet, skönt att läsa!
  • AnnaCL
    Mama Jessie skrev 2011-08-24 13:36:57 följande:
    Var hittar man badblöjor? Ska börja babysim nästa vecka men tror det räcker med badbyxor här

De säljer ibland på badhuset tror jag. 

Här har precis ungspannkaka blivit den stora favoriten. Den kundeho även äta bitar av själv och därmed är det ännu roligare att äta.   
Svar på tråden December Bebis 2010 :)