• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

toksnippa skrev 2011-08-29 21:57:47 följande:
    Ja här har det gått ner mest välling idag, lite mat på dagen men inte mycket. Man får ta det som går i helt enkelt, även testat med lite svag saft för han totalvägrade vatten. Vad gör man inte? Munnen ömmar massor tydligen och han vill inte gärna gapa, förstås! Får truga i honom ipren snart, kanske får pröva med nåt som mildrar smaken - tack för tipset

Tur dem inte svälter helt o hållet iallafall Dem är ju inte lika aktiva heller så det går inte åt lika mycket energi då.

Precis! Vi frångick våra principer och gav Sempers fruktdryck blandat med lite vatten, det slank också ner.  Vad gör man inte?:)
  • AnnaCL

Elsa äter middag med oss mellan 17-18 tiden. Sedan får hon 150 ml välling. Äter välling eller ersättning 150 ml på morgonen vid 05-tiden, somnar om och vaknar vid 9-tiden, får då grötfrukost.

• AnnaCL

Vi har varit ihop i snart fem år. Tiden går så snabbt!

Idag har jag kunnat jogga för första gången på två månader då jag haft en seg inflammation i höften. HUr skönt som helst! Man blir lite sugen att ta tag i kroppen nu när vardagen återvänder och det blir höst. Det är så skönt att dra in höstluften i lungorna. Jag väger osm innan graviditeten men formen är ju minst sagt inte vad den varit. Löst på sina ställen och brösten små nu när jag har slutat ammaFörvånad  

• AnnaCL
    Haligh skrev 2011-09-03 22:21:00 följande:
    Menade inte låta skrytsam. Jag är bara en vanlig motionär. Menade mest att med ett barn har man mkt mer tid än som heltidsarbetande lärare och inga ursäkter för att inte hinna motionera. Eller vad man nu gillar att göra på sin fritid. Förstår att det är en helt annan femma om man har flera barn.

MEn så härligt att du känner dig i form! När tränar du? Jag måste passa på när maken kommer hem från jobbet men det är lite trist ibland eftersom man vill umgås när han kommer hem och man inte har setts under dagen. Funderar på joggingvagn till våren i alla fall.
  • AnnaCL
    Momalicious skrev 2011-09-05 15:52:49 följande:
    Vi har bestämt oss för en Maxi-Cosi Mobi typ 100 gånger, men jag börjar alltid vela. Men ska beställa hem en ikväll så blir det gjort, tyckte deras bruna var sjukt snygg med! Gillar att man kan tippa den med. Som det är nu så hatar Elliot att åka bil, förmodligen för att babyskyddet inte är bekvämt längre. Pappan kommer iaf hem om typ 40 minuter, jag längtar! Då ska jag lägga mig i sängen och vila med en kopp te.

Vi har en Maxi Cosi MObi och är hur nöjda som helst. Vi har en saab 9-5 och den var extremt enkel att montera. Elsa har vrkligen hatat att åka bil när hon åkt i babyskyddet men nu går det så mycket bättre som tur är!
  • AnnaCL

Jag gruvar mig för att börja jobba igen. är rädd för att jag glömt allt jag någonsin lärt mig. Byter dock jobb när jag slutar förälraledigheten nästa sommar. Vill aldrig jobba heltid igen så ungefär 75 % känns lämpligt. Jag funderar på att vara hemma hela nästa sommar också fast utan ersättning, bara unna mig ledighet nu mellan jobben medan maken är föräldraledig. Förlorar ju min SGI då men det gör jag ju ändå då jag går ner i tid från 100 till 75 %. Det är väl bara att jobba upp den igen tills nästa barn kommer. Minns ni hur länge man behöver jobba för att komma upp i SGI-nivå på föräldrapenningen?

• AnnaCL
    thegoddess skrev 2011-09-08 09:43:54 följande:
    Nej det gör ju inte ont.. Ringde vc nu och hon sa man kan ha urin vägs infektion utan att ha ont. Fick tid idag.

Jag tycker det är bra att du får komma dit så får de kolla upp dig. Ätit röbetor? Det kan ge röd urin. Lycka till hos läkaren.

Haligh: tack för svar angående FP och träningen. Skulle vara skönt att ta sig ut på morgonen som du.  
  • AnnaCL
    ÄlskarNova skrev 2011-09-08 13:35:10 följande:
    alltså igår kväll var jag bara tvungen att ta ett grav-test..äter mini-pe och har tagit dom på timmen exakt men ändå är mensen sen 9dagar sen idag..Obestämd Grav-testet var ändå negativt igår och jag känner mig inte ett dugg gravid (sambon var lite ledsen ändå trots att det inte var under bebistillverkning *gull!) 

Men visst kan mensen vara oregelbunden när man äter mini-piller?  

Jag har inte ens fått tillbaka mensen sedan jag började me minipiller. Man kan både blöda mer, mindre och oregelbundet. Verkar vara väldigt olika.  
  • AnnaCL
    thegoddess skrev 2011-09-08 13:43:32 följande:
    Annacl: visade inget fel.. Men vi åt faktiskt ugnsbakade rödbetor i ons kan urinen bli röd ett dygn efteråt? Men måste ju vara det då. Jag skulle ta prover 3 mornar för att se om det var nåt som kom och gick. Men det slipper jag ju då tack för du sa det

Jag är inte säker på hur länge efteråt men ta prover ändå om de har ordinerat det, bara för att vara på den säkra sidan.
  • AnnaCL
    thegoddess skrev 2011-09-08 14:02:44 följande:
    Men det är säkert det jag känner ju inget annat. Dr tyckte jag skulle ringa för tid hos gyn plus ta kisseprover 3 dagar. Men rödbetor va det inget tal om

Nu är lillfisen förkyld med. En dag med glad bebis fick jag! Tanken var att hon skulle vilat ca 11 kl 13 fick vi sövt henne efter näsdroppar mat och en rejäl spya mat och snor! Stackarn.. Rosslar lite när hon andas men blev lite bättre efter hon spydde upp slem

JO det är säkert det men vi brukar utreda ordentligt då man misstänker att man sett blod i urinen. Kissproven är bra att lämna och det är inte dumt att undersökas ordentligt på gyn. Många utredningar visar ingenting men man vill alltid göra det oredntligt så man inte missar något.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)