Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-06-01 12:42:44 följande:

vi har en likadan.. nice!!
  • thegoddess

så var dopet avklarat..pust! gick rätt bra faktiskt men efter själva dopandet skulle min systr sjunga å då jäklar gick ronja å blev trött å grinig.. synd för sången blev kanonbra..duktiga syster man har. fick smyga ut å hämta snuttn och glatt skumpa på lilltuss så hon somnade. fasen va ont mina armar hade efter 30 min när gudstjänsten var slut. å vilka underbara presenter vi fick. vi vill inte ha massa silver muggar å trams som ligger i en låda. är supernöjd!

ronja är nog i utvecklingsfasen.. hon får riktiga aggressiva utbrott när hon är trött.. idag attackerades ronjas farfar, min moster, en annan släkting och jag med bitattack mot ansiktet och klös i ansikte och skrik.. nåt som nån annan vart med om. när detta hänt har hon vart ganska trött. blir ju mycket intryck med så mycket folk å allt.

tand 2 är på ingång kan man se. den har inte spruckit igenom men det gör den snart. så det grejas för fullt i munnen.

ronja sitter ganska bra nu med. men an rätt som detär bara välta ner så jag sitter med hela tiden.

• thegoddess

ville bara "skryta" om en dppresent vi önskade till Ronja och som hon fick. hela astrid lindgrens serie filmer. 23 st levererade i en pippis kappsäck :) perfekt nu slipper vi köpa dom! hela sambons sida la ihop till den den kostade 2500 typ!!! hade ju inte köpt den själv.

• thegoddess

här har det vart 36 grader på "ballen"

• thegoddess
    Saliva123 skrev 2011-06-04 23:55:21 följande:
    En till sjukling. Assar precis klar m antibiotikan efter hans jobbiga lunginflammation så blev jag sjuk och alltså han också, som ett brev på posten... 40,2 hade han för ett tag sedan. Helt sänkt. Tyckte att han fått sin beskärda del!
    usch då... krya på er!
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-05 02:17:22 följande:

Dags att sova då haha sjuka jag men jag är en natt uggla hohohohooooo hahaha imorgon är man väl uppe igen kl 06 hoppas han vaknar kl 08 istället. Mannen min jobbar än kommer hem kl 05 ca .. barnen sover gott och jag ska väl ''planera'' säng saken ta fram kudden o somna sött

Måste bara säga min stora pojk har 1 tand uppe och 1 tand nere ser så sjukt ut haha men fan vad han e söt är det vanligt att få tand uppe är det inte nere man igentligen ska få innan ? han blir 6 månader ju. Jag märkte detta idag att han hade tand där uppe nämligen och mannen min fick också känna

fatat det som att det är vanligast att få nere först. men en kompis dotter ick sin första uppe sen 2 nere och sen den fjärde uppe.så inget konstigt tror jag.. låter gulligt haha
    ---------------------------------------------------------------------------------

igår åkte vi till linköping ca 30 mil dit.. bilresan både dit och hem gick kanon med lilltussan. skönt! min farmor och farfar träfade ronja för första gången och det gick så bra och ronja skötte sig galant. när vi kom hem ick vi bort till vänner och ronja fick leka med deras dotters leksaker. jättekul! hon är precis 1 år äldre.
    det är defenitivt fas här nu då hon är skit jobbig att lägg helt plötsligt. bara grinar så vi får gå med henne. det brukar vi aldrig på kvällen annars.
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-06-07 04:45:36 följande:
    Godmorgon! Loke är glad o pigg! Brukar lyckas få honom o somna om när han är pigg så här tidigt på morgonen, men inte idag! *gäsp*
    Lika bra o kliva upp så han inte väcker gubben! Får hoppas att Loke är trött snart så man får gå o lägga sig igen! =)

Fler som har problem med att få barnet o sova på dan? Han sover bara korta stunder o är såååååå trött men kan inte somna om. Sen är han trött efter 2h igen o samma visa då hela dan. Kl 17, 17-30 brukar han kunna sova i ca 2h. Men va tusan, kl 19 brukar han bada o få på sig pyjamas. Går ju inte då när han vaknar strax efter sju, halv åtta! Brukar lyckas få honom o somna runt 20 iaf, men ändå! Vad har hänt lixsom!!! :/
    ronja sover 45 min ganska prick varj tillfälle på dagen och är vaken 1-1,5 timma. bvc förklarade det som att hon är väldigt intensiv när hon är vaken. leker mycket och tittar på allt. missar inget. hon vill sitta upp eller stå framåt, bli buren framåt så hon kan se allt. detta är troligtvis orsaken till att hon inte orkar vara vaken mer och därför inte sover längre.
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-06-07 10:13:54 följande:
    thegoddess skrev 2011-06-07 10:07:45 följande:
    ronja sover 45 min ganska prick varj tillfälle på dagen och är vaken 1-1,5 timma. bvc förklarade det som att hon är väldigt intensiv när hon är vaken. leker mycket och tittar på allt. missar inget. hon vill sitta upp eller stå framåt, bli buren framåt så hon kan se allt. detta är troligtvis orsaken till att hon inte orkar vara vaken mer och därför inte sover längre.
    Ja, han har inte varit så förut. Då har han sovit långa pass mitt på dan på 1-3h sen mat sen lek sen sova igen 1-3h sen lek sen mat osv. Men inte nu längre.
    kanske mer intryck nu, mer lek och uppfattar mer.. ja vet inte men ronja har sovit så här hela tiden. skit jobbigt. blir måång läggninger a´ kvarten.. så segt
  • thegoddess
    Momalicious skrev 2011-06-07 10:31:58 följande:
    Jag är inlåst på toaletten och Elliot ligger och sover i sitt rum!!! Åh herregud vilken panik jag har. Min sambo är hemma och släpper ut mig om typ en kvart men jag har panik!! Tänk om Elliot vaknar nu och blir helt hysterisk och jag inte kan göra nåt :( åååh usch, sitter här och gråter!
    haha tänkte oxå att din sambo lät dig sitta där en kvart haha.. tänkte va sjutton blir du straffad för nu liksom haha
    skönt du kom ut då.. hoppas det var telefonen du hade med in och inte datorn haha
  • thegoddess

same here..jag har dessutom gjort en gastric bypass innan och hade gått ner 40 kg och nu har jag 20 kg tillbaka till den viktin. harr alltså gått upp hälften jag gick ner. ser ut som kaos hela jag. känns som operationen kune kvittat.. usch! hann vara som jag ville typ 6 mån aiaf. tur min sambo älskar mig som jag är

• thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-08 16:44:26 följande:
    Elias haha han är bara så rolig han har ju lärt sig slå med sin arm nu och igår så tog ebba honom på magen och elias slår ebba flera ggr och skrattar
    ronja slår med vänster arm.. speciellt när hon ska sova. ringde bvc för hon slog så mycket. men det verkar vara nt hon gör när hon är ivrig. när hon håt senaste slog hon sig på benet till och från.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)