Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

suzzy: Alla bebisar som födds har långa naglar.
    Min dotter kom BF +9 hade långa naglar
    Min son kom BF+10 hade lång naglar
    Min son kom BF -15 hade långa naglar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Jävla idioter nu måste min sambons systers sambo lämna familjen och deras 1,5åriga dotter Gråter hur kan folk vara så grymma att man inte kan få stanna i sverige !!!!!

• 3 barns mamma84
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-24 16:29:09 följande:
    Jävla idioter nu måste min sambons systers sambo lämna familjen och deras 1,5åriga dotter Gråter hur kan folk vara så grymma att man inte kan få stanna i sverige !!!!!
    Om ni har FB sök detta så vet ni vad som händer
    Låt Melinas pappa stanna i Sverige!
  • 3 barns mamma84

Sönderbränd mamma jag här helt slut stressad.
    Natten var helt fantastist !!!
    Gav Elias bröst och erässtning klockan 23 tiden och la honom i sin vagga och han somnade om direkt som alltid.
    Gjorde en flaska och la in i skylen tills han skulle upp kl 01 igen men vaknade inte upp föräns klockan var 05 !!!
    jösse han sov 6 och ½ timme utan att få i sig något.
    Sen vaknade han andra gången klockan 08.00 och allt gick fint MEN sen började 2 älsta barnen hålla på och gav upp dom fick gå in i sina rum och jag sket i att lämna ebba på dagis jag kom ju aldrig i väg amadeus har feber förskyld snorig kommer blod från hans näsa och han e piss jobbig.
    Ebba vet inte var henns mössor är och jag skulle ha tid hos läkaren kl 09.02 nu ligger jag här i sängen o gör inget.

• 3 barns mamma84
    ondar skrev 2011-01-25 10:03:01 följande:
    majorima: fy bubblan så söt <3!

Jag skulle behöva fråga om råd:) Vi blev av med vattnet här igår eftermiddags pga en vattenläcka och de kan inte säga när vattnet kommer tillbaks. Att ha en liten bebis som äter ersättning, ska tvättas, ska äta ljummen ersättning och inte kokhet osv var inte så jätteroligt utan rinnande vatten. Det går ju massvis till ersättningen, vattenbad osv och jag bor själv och kan inte springa ifrån i tid o otid för att hämta vatten på markerad plats ute på gatan. Får dessutom inte bära tyngre än Erik pga snittet så kan inte hämta så mkt i taget heller:/.

såå. Vi kan få åka till min mamma och bo några dagar men problemet är att hon har haft feber och vart förkyld sen i förrgår, hur länge smittas det?

Jag känner mig själv inte speciellt kry heller, det kliar i halsen och jag känner mig varm så kanske att Erik blir sjuk ändå men det känns ju jäkligt dumt om jag släpar hem honom till henne och han blir smittad:/ men samtidigt kan vi inte bo utan rinnande vatten så vi måste härifrån känner jag för att underlätta vardagen lite.
    Tack och lov att jag hade tvättlappar hemma fast jag inte använder det så man kan få honom ren iaf utan att slösa på det lilla vattnet vi har i flaska..
    Skippa vatten badet nu ta torkservätter ..
    Du kan värma i mikro ersättningen.
    Gå till närmaste granne be om vatten eller öp från tanken.
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-01-25 10:23:20 följande:
    Skönt med "sovmorron"

Tycker du gör rätt i som kröp ner i sängen igen, ingen idé att stressa ihjäl dig, du ska ju "hålla" några år till för barnaFlört

Men, ingen bra att du missa doktors tiden...var det för foten du skulle dit?
    Hur går det med den förresten, börjar det se bättre ut? 
    De e ju det med foten det blev värre jag har tappat skin från liltån nu det som finns kvar är bara tån och det är rött efter skinne som lossnat och det luktar urk!!
    De gör onte ont har plåster på och strupan har jag tagit bort.
    Varet är borta just nu kommer då o då + vatten.
    Det ser rent ut sagt hämskit ut
    Tån är svullen oxå.

Ja skönt med sovmorgon han blev mätt i mage haha han börukar alltid sova 3-4 timmar men nu 6 timmar det var uppvilande då han har en mkt förskyld kille oxå att ta hand om.

ebba ja hon är värst hon är en extra mamma nu för mig då hon bestämmer över mig just nu och amadeus o elias.
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-01-25 10:38:19 följande:
    Ussa...låter inget bra alls, du får boka ny tid hos doktorn, för det låter ju som att du fått en infektion i tån....
    Badda den med sprit å lufta den, ta bort plåstret så luften kommer åt att "torka" lite.
    Sött av Ebba att ta hand om sin mamma  
    Vill inte ta av påstret det ser ju så hämskt ut jag vill inte änns titta på den längre.
    det är en stor nacken fläk utan skin på hela tån och det blir bara större o större det känns som skinet bara dör eller kroppen dödar skinet helt.

ja nu tar hon hand var precis inne i rummet och sa att posten hade kommit
    Får ringa till dem idag o få en ny tid.

johan han tar och tvättar med sprit och tar hand om min tå hihi så slipper jag urki burki
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2011-01-25 11:04:53 följande:
    haha nu tror jag damen läste lite slarvigt;).
    Vattenbadet är till att kyla ersättningen med. Jag hade som tur va våtservetter hemma fast att jag inte använder det egentligen sån hans rumpa blir ren iaf, i hans ansikte däremot använder jag inte sånt.

Det finns vatten att hämta ute på gatan där de har satt upp en vattenpost, men pga mitt snitt får jag inte bära speciellt tungt ännu plus att jag får ont i snittet av att bära så det blir bara tre 1.5litersflaskor i taget jag kan hämta och det går rätt mycket vatten till ersättning, disk av nappflaskor osv även om man inte slösar på det.

Dessutom bor jag ju ensam så att lämna erik här när jag hämtar vatten gör jag inte om han inte sover och det är det ju inte alltid han gör.

Fast egentligen behöver jag ju inte ge någon förklaring, det borde ju vem som helst förstå att det är rätt jobbigt att vara utan vatten. Om inte annat går det inte spola i toa och jag har vart utan vatten i 24timmar nu så du kan nog tänka dig själv hur den börjar se ut;).
    Men tack ändåHjärta
    Jag vet gumman jag har left utan EL  1 ÅR så jag vet hur det är att vara utan vatten
    Jag tycker du ska till din mamma
  • 3 barns mamma84

SNABBT HJÄLP !!!!!!!!!!!
    Elias har 38,9 feber har sovit från kl halv 2 tills nu när vi insåg att han var varm !!!!
    Vad ska jag göra ?????

• 3 barns mamma84

Han känns bättre nu har ammat honom och han har bara blöja på och armarna och bennen och lite av magen känns bättre nu känns kallare oxå nu.
    Han kissar som han ska massor och äter och har ammat nu i 1 timme ca ca .. och nu sitter han på babysittern och tittar och suger på sin napp.
    Han är inte slö och sover inte nu häller han känns som normal igen.

''Pustar ut lättnade''
    Tack ska ni ha

Svar på tråden December Bebis 2010 :)