Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

sweet86 skrev 2011-01-30 22:13:31 följande:
    När brukar man gå på efterkontroll??
    Hmm jag ska ha min efterkontroll snart men jag vet inte om jag vill :-/jag e inte så glad av att ge min undersöknings kontroll till en mannlig läkare så jag hoppar över ..
    Gjorde det med Amadeus oxå hehe dumma mig men jag har ju det fint fick ju sntt med båda två så jag vet att min underliv har det bra ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-01-31 09:23:39 följande:
    sweet86: Jag ska på min efterkontroll på torsdag 8v efter förlossningen. Fast alltså..jag blev ju snittad så det är ju inte mkt "därnere" de behöver kontrollera precis..

Har ni fått er förlossningsjournal? Jag vet att efter Nova så fick jag den av min förlossningsBM när hon kom för att gå igenom (prata) förlossningen med mig. Men inte denna gång..
    Kan man få den av sin BM eller måste en läkare skriva ut den? 
    Jag fick min nu när jag var på hörsekontroll och barnmorskan frågade om jag var intresserad av att få sen och jag sa JA och det var samma med Amadeus och med ebba
    Du ska bara ringa in eller gå till bb och få sen det ska du ha det är ju dit
  • 3 barns mamma84

Idag köpte jag bindor jag har haft kännsla nu i 2 dagar att jag har molvärk men har ägglossning som är eller ha haft nu men vi har haft sex men han har tagit den ut innan nu bara hoppas att man inte är gravid.
    Men jag har fått massa flytningar nu så nu e jag berädd på mensne komst.

När fick ni mens eller har ni fått eller väntar ni på den ??
    Har kraftig molvärk och konstig kännsla in magen
    Del ammar honom så jag vet inte när den kommer ..

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-01-31 10:46:48 följande:
    Mamma smurfen: det lät INTE fel! Funderar också på att testa sempers. Nan ska ju vara snällare mot magen men för vissa bebisar kan det ju vara tvärtom. Värt att testa iaf!
    Själv har jag haft stemp men ingan av ebba eller amadeus kunde ha den så det var den bästa NAN för alla tre
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-01-31 07:40:01 följande:
    Moma- har du efterkontroll snart? Ring o få en gyntid annars! Jag fick ju oxå världens chock när jag upptäckte att min ena blygdläpp delat på sig :(

Sexfrågor! När vi har sex, så är det som att jag känner precis var jag sprack, det är em svidande/torr/sträv känsla precis där, även om jag inte e torr.. Ska det va så? Sprack inte med första barnet så jag har ingen erfarenhet... Sen har jag senaste veckorna bara haft sårvätska som avslag, men efter sex kommer liiiite färskt blod, eftersom jag känner där jag sprack vet jag ju inte om blodet kommer innifrän eller om det faktiskt är sä att det är från där jag sprack...

Emil har haft en jättebra natt, han har sovit i sin säng en del :) däremot har min dotter blivit sjuk :( så det har inte varit lugnt ändå :(
    I torsdags kom en kompis hit med sin systerdotter, jättetrevligt! Tills dom kommer innanför dörren och ungen ställer sig o hostar som fan (3 år gammal) utan att hålla för och snoret sitter klistrat runt näsan på ungen :( hur faan tänker man när man tar en sån unge till nån med andra barn, varav ett spädbarn??! Inte konstigt att min dotter ligger o hostar lungorna ur sig nu :(
    Du får titta upp ..
    Är det svullet och öm ?

Sprack rielt med ebba 7 stygg vaginalt och 5 styggn anus och jag hade lång tid innan jag vågade ha sex.
    Men än idag kan jag få ont fast det var 5 år sen hon föddes..
    Men dom sydde hel på mig då jag känner mina styggn än idag och en befinner sig i min klitoris
  • 3 barns mamma84

Så nu e jag hem kommen från mammagruppen 4 st med mig o elias och fan vad trevligt vi hade kl 10.00 möttes vi hos en tjej och hennes 1:a barn en pojk och var hemma hos henne och pratade och barnmorskan var där med
    Sen lämnade barnmorskan oss tjejer med våra killar och vi satt där hemma hos henne och snackade och åt och drack te och saft och matade ammade våra små och bytte blöja osv ja ni vet vad man gör i en mamma grupp haha bara har trevligt
    Den 14 Feb är vi hos mig alla 4 st och bebisarna och äter och har trevligt kl 11.00
    Nästa gång hemma hos någon annan hihi vi åker hem till varandra sen när vi gjortdet åker vi på babysim mabymasase och fikar och bio ja vagns promenade osv till det gått ca 5 månader för varje bebis
    Sen kan vi ses fast vi intehar mammagrupp med

• 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2011-02-01 14:55:11 följande:
    Ja Nemi hade/har en period om kvällarna då hon har svårt att komma till ro...inget hjälper nästan, en stund men sen börja hon igen, men de sista kvällarna har varit bättre *peppar peppar*
    Har hittat hennes älsklings filt som hon vill ha...Ja sånt är roligt om man kommer överens bra

Här får vi bara en mammagrupp med första...

Men vi går på babymassage nu & där är vi en grupp som vi får se vad det leder till!
    Känner att jag egentligen inte har tid, men skönt att komma iväg lite ändå...

Nemi tyckte om massagen, men det var juh mitt i hennes sovperiod så hon blev trött snabbt så hon gosade in sej i mammas sjal & somnade...

Här hemma är det inte så glatt längre, vi kanske måste flytta till en billigare lägenhet & därmed byta dagis igen...de bytte i somras....flytta går väl an, men jag mår skit dåligt över att de ska byta dagis igen....
    Detta är en lång historia, men jag lastar sambon för detta rätt mycket, för det var han som sa att vi skulle klara oss att bo här & han lovade att det inte skulle bli så här, som det nu blivit...
    usch ja...

NU vaknade min förkylda son så ska springa in till honom...
    Men fy vad jobbigt finns det inget som kan hjälpa soc eller så att få mer hjälp ?
    Eller bostadsbedrag ?
    Eller det kanske ni reda har ?
    Hoppas det löser sig så ni slipet flytta för det är jätte tråkigt ju
    Var med själv med om detta att det var dyrt vi bodde i sverige i en 2:a och hyran var på 5000kr + El ca 500-1000 kr det var jätte dyrt
    Och ebba misste alla sina vänner och amadeus hade PRECIS börjat dagiset när han var 9 månader och så plötsligt måste vi alla flytta
    NU har vi radhus hyran är på 5000kr sen El 500-1000 kr men vi betallar OXÅ vatten som kan gå till ca 3000 kr var 3:e 4:e månad det är billigt att bo här men vi har soc hjälp oxå .. sambon jobbar och jag är mammaledig får själv bara ut 4000 kr sambon 9000 kr och sen barnbidrag var 3:e månad 11000kr och bostadsbidrag på 3000-4000kr ..
    Så vi har bättre här

Håller tummarna att ni slipper flytta vännen..

Aj då en förskyld pojk inte kul alls vet hur det e min Elias har hosta hostar HELA tiden lilla gubben då och har snorig näsa inte så det rinner men att han har jobbigt att sova
    Men jag lyfter upp honom med kudde under hans madrass så han halv ligger upp och sover det är det bästa för honom just nu.
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD:
    Åh ja babymasase haha jag gör det själv här hemmaoch han blir avslappnad och somnar direk det är som sömnmedicin för honom
    Ja jätte trevligt med mammagrupp hade inte med 1:a bara med 2:a och nu med E

Här kom man PRECIS hem jätte blöt och det är ASS kallt ute och regnar uuuuha inte trevligt alls
    VILL HA SOMMAR !!
  • 3 barns mamma84
    wildahallon:
    Har du testat att ta honom ut så han sover ute ?
    Tips:
    Ha honom ute i vagnen
    Lägg honom på diskmaskinen eller tvätt /torkmaskinen om dom INTE ligger på varandra och högt uppe ..
    Eller damsug när han är vakne kanske kanske han somnar av det ?

Jag har elias ute och inne i sin säng jag har elias på babysittern och damsuger och han sover lätt i många timmar.
    Han sover fortfarande och gjorde det nu ca 4 timmar i sin vagn sen jag kom hem från mammagruppen.
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-02-01 17:00:51 följande:
    Vår senaste elräkning för december var på 6500
    Men har ni set räkningen om hur det kan va så att ni fick betalla 6500 kr ?
    Ibland kan vi få för lite pengar då dom dragit för mkt i räknar likom ..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)