Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2011-02-03 14:23:33 följande:
    Haligh: Nej, det tror jag inte är ovanligt mkt alls. Bebisarna måste ju äta liksom..Tungan ute (Min Arvid har gått upp 1,6 kg på 8veckor)

Delfi och 2barnsmamma: var ju idag på efterkontrollen-hos en gynläkare. Hon gav mig inget "förbud" iaf mot att bli gravid inom 1år. Men förstår ju att det är det bästa kanske..Har hämtat ut mini-P nu som jag ska börja med..(tror jag) och sen får vi se när det blir av att vi försöker igen.. Baby Här ska det befolkas!  hihi!
    ååh okej haha tack gumman då vet man
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Cissi:
    Inte mens här inte :-/kanske gravid istället haha
    Då måste du bli gravid nu så om jag skulle va gravid så vi jag inte vara gravid ensam
    Näh jag e inte gravid omöjligt jag ammar inte längre ge bröst då o då när jag faller mig in haha men okyddat ja men inte in ..
    Massa flytningar sexsugen ej mens molvärk då o då inte nu ..
    Hungrig trött ..

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-02-04 12:58:19 följande:
    2barnsmamma - bäst du gör ett gravtest!

Här kom mensvärken nu, blodet kom först :p
    ååh skönt att den kom nu bygga bebis hihi

jo test får det väl bli ..
  • 3 barns mamma84

Elias sover sover o sover haha han är vaken ca 1 timme sen sover han
    Kanske fått en sömntutta haha

• 3 barns mamma84

1. Bra sömn har tre pusselbitar: återkommande sömnrutiner, så småningom ingen mat på natten och utevistelse för att reglera sömnhormonet melatonin.

2. Promenader kan vara ett sätt att lära barnet sova längre stunder, eftersom barn gärna slumrar till när man är ute och går med vagnen.

3. Utevistelse när det är ljust och barnet är vaket är också bra: Barnet lär sig att man är vaken på dagen.

4.
    Lägg barnet i sin säng när det är mätt, nöjt och trött, men fortfarande vaket. Då kan barnet lära sig att komma till ro på egen hand.

5. Sova middag är ingen fara, det kan till och med ge bättre nattsömn – så länge tuppluren inte kommer för sent på dagen, helst inte senare än kring 15-tiden.

6. Om barnet verkar hyperaktivt vid läggdags kan det vara övertrött och behöva föräldrarnas hjälp att varva ner med något rofyllt.

7. Börja varva ner när barnet har blivit lite trött men inte övertrött. Inga bus- eller springlekar.

8.
    Om barnet vaknar på natten, gör det inte till en mysig stund. Tänd inte lampan och var riktigt ”tråkig”. Försök att få barnet att somna om utan att ta upp det. Signalera ”nu är det natt”, hyssja och säg ”sov nu”. Stryk barnet över huvudet eller håll en hand på blöjbaken.

9. Tänk på att alla måste hitta sina egna rutiner och sätt att lösa sömnen på. Tänk också på att mycket som just nu är jobbigt med sömnen idag kommer att lösa sig.

• 3 barns mamma84

Hur får jag tag på blommig regnskydd jag vet att det finns var på älvsjö mässan 2008 med amadeus och då såg jag att det fanns men jag hade inga pengar just då med mig
    Jag vill ha det till min vagn elias barnvagn
    Snälla någon som vet ?

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-02-04 22:44:00 följande:
    Ja, jag tror att det finns ärftliga faktorer.

Charlie sov oxå väldigt lite så jag fick ha honom i bärsjal för att få något gjort. Annars hade jag nog knappt fått i mig någon mat ens.
    Tror oxå det är ärftligt faktist.
    Jag sov ju massa när jag var liten själv men när jag blev ca 1 år så var det jobbigt haha
    Sambon sover oxå men inte längre jo när vi ska sova.
    Ebba sov oxå massa massa hela tiden men nu är det inte samma pappa.
    Amadeus sov oxå massa inte svårt att lägga dessa troll alls i sina sängar och fortfarande lätt
    Elias han äter och sover ..
    Han vaknar likom inte till när han tar på honom overallen eller byter mlöja på natten han sover gott och snarkar !!
    Så jag e jävligt glad att jag har fått barn som sover gott
  • 3 barns mamma84

160 ml och han sover många timmar haha gullungen.
    men så fort jag ger 120 ml aj då då vill ha han ha direkt en flaska på 120 ml det är sjukt att han äter så mycket.
    Han väger väl minst 6000g nu han är i samma tungd klass som amadeus som han föddes känns det som.
    Igår när jag lyfte upp elias så kändes det så sjukt tänk för 2 års en fick jag Amadeus som var 5810g och 62cm nu är elias 2 månader på Tisdag och väger väl nu samma som Amadeus gjorde när han föddes

Svar på tråden December Bebis 2010 :)