Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Hej! Är helt slut i kropp o själ!!
    har ägnat kvällen uppe på gyn....åkte in akut runt 8 tiden o hemma nu!
    Fy fan va tårtar de rullat....åkte in pga av grymma smärtor i nedre magen...kom i intervaller som krampade. Nästan precis som värkar. Grät av smärta o grät att jag förmodligen höll på o förlora lilla mini. DET va inga normala smärtor!! Blödde inte!
    Va inte jätte skoj o åka in o ingen trevlig personal heller fy tusan så rädd jag va,bad till högre makter att de inte va något missfall på G.

och överlycklig o lättad såg vi på skärmen en liten minis som va 2 cm lång vars hjärta tickade så otroligt fint!!! Och allt såg jätte fint ut och inget som höll på o hända!!!
    Sååååå lättad så de finns inte!!
    Förmodligen tarmarna som spökade,för de kunde inte komma på va de va annars! Nu är det lite bättre,inga kramper längre bara lite molandevärk!!!

Helt slut,så nu blir de sängen! lättad och glad!

• MajMamman08

Har ju fortf en tid uppe på gyn på tisdag och den ska vi gå på o göra VUL... Vill veta att allt e bra så de inte hänt något o allt ser ok ut igen!!

Usch,varför kan man inte bara få njuta utan tvingas uppleva så hemskt!
    Tur de slutade lyckligt i varje fall!

• MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-08 21:59:55 följande:
    Fy vad läskigt men jag hade sådan smärta uppe i vinden när jag var där med sambon ja typ några veckor sen.Och var tvungen att hålla om magen och andas lugnt.Sen var det över..skönt att din mini mår toppen
    usch ja...hemskt!! Man blir ju sååå rädd.aldrig haft sådant el känt så innan nångång!!

Men en lustig sak,de sa jag hade vita i urinen,men sen sa de inge mer om de?? har jag UVI då el inte?? får ringa upp i morron o höra! men för då måste jag ju få pencillin.
    verkligen dålig personal....frågade om saker flera gånger fast vi redan svarat osv,verkade ha noll koll!!!
  • MajMamman08
    Stoce skrev 2010-05-09 08:45:53 följande:
    Oj, vilket äventyr. Och vad hemskt att komma in och personalen inte ens är trevlig?! Så underbart att allt såg bra ut i alla fall. Kunde de säga vad de berodde på att du hade så ont? Huvudsaken bebis lever och mår bra, underbart! :)
    Ja de trodde de hade nåe me tarmarna att göra...men kanske berodde på UVI med?? Fick ju aldig något ordentligt svar av dem gällande de så ska ringa idag o höra!! Ja jag fattar inte varför personal ska vara sååå otrevliga,alltså jag skulle aldrig någonsin kunna vara ,jobbar själv inom vården! ohför mig e de helt otänkbart att de finns vårdpersonal som e så bakom flötet!!!
    MalakiW skrev 2010-05-08 22:59:29 följande:
    Ja sannerligen! Skönt att få göra VUL på tisdag. Ville få till ett VUL till i veckan, men de vägrar på kvinnokliniken - de är övertygade om att det är UVI jag har, så jag får bara gå runt med min lilla oro...
    asså e inte UVI farligt och ha under grav?? De e därför ja e så orolig nu när de sa att jag hade vita i urinen o sen inte bryr sig mer!!
    Mopplis skrev 2010-05-08 22:23:48 följande:
    Jag går med småblödningar här- och de kommer inneifrån slidan inte nått annat.Är rädd och ledsen som tusan även om det *peppar peppar* verkar avta igen.Alla är snälla o peppar mig med de vanliga " det är vanligt med blödningar och kärklen brister osv osv"Men inget hjälper- jag vet allt sånt men ändå känner jag mig helt maktlös.Om det ska hända min lillebebis nått så låt det hända nu, ovissheten gör mig galen.Jag är inte positiv eller negativ- är helt likgiltig för jag vågar inte tänka på än det ena än det andra.Min sambo är bortrest och och jag vill inte tynga ner hans mini semester med sånnahär nyheter- men det är ju egentligen bara han jag vill ha som min positiva förstärkare.Tack för att jag får gnälla av mig iallafall, hjälper lite
    hoppas du får komma in och göra VUL,vilken vecka är du i?? Vet det är hemskt o inte veta,de sliter ens hjärta i bitar!  Håller alla tummar o tår att det inte är någon fara med bebisen!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-09 11:18:30 följande:
    Me too!! Majmamma08-Konstigt att dom inte gjorde något åt en ev. UVI? Tog dom ingen sticka. JAghade ju kraftiga smärtor i Tisdags och åkte in då och fick penicillin mot UVI. HAde också riktigt ont så det är kanske därför du med hade sådana smärtor? Det där är så konstigt alltså... Att dom bara skiter i det. Sinnessjukt!! Har du inga alternativ du kan söka till?
    Ne ja vet inte,fick bara lämna urin i en mugg o sen kom en BM o sa att jag hade vita i urinen! Dr sa ingenting om de sen,men de verkade vara väldigt förvirrade hela högen! Trots vi sagt att jag väntar vårat andra barn så frågade de om hela tiden o trodde jag väntade mitt första! Ne usch så otrevlig o dålig personal de jobbade där igår!! Tänkte ringa i dag men gjorde de aldrig...så får väl göra de i morron!
    Men som du säger vi hade säkert samma dåe...
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-05-09 17:42:47 följande:
    men näää vad muuu! =( Om du (och majmamman) vill kan du ju köpa sådana där stickor på apoteket och kolla själv hur det ser ut med äggviteläget i urinen. Jag hade tänkt göra det när jag en dag blev supersvullen i slutet av graviditeten, men så gick vattnet i stället, så det var lätt förklarat!jag har också känt fladder, mina tarmar fladdrar ruskigt likt bäbis höhöhö! Tror dock personligen inte på att man kan känna något så tidigt. :) Embryot börjar ju kunna röra sig när det är typ 4 millimeter stort.Jag har legat i sängen med supermigrän hela dagen, tredje anfallet på typ två veckor, liiite störigt!!! Var ju bra att det inte avr på en vardag i alla fall, för då hade jag nog sålt sonen till någon förbipasserande karavan =)
    nje jag ringer nog i morron o kollar va som hände me mitt urin prov,haha
    Mopplis skrev 2010-05-09 18:59:13 följande:
    Men kollektiv kraft har vi nu satt punkt för mina blödningar :) TACKAR!( för denna gången iallafall)Jag firar detta med att dra på mig mian mammabyxor
    Härligt

Emelle skrev 2010-05-09 17:42:32 följande:
    Nån mer som är såå sjukt slö/trött??Jag orkar verkligen inte göra ett skit nu. Är nog ganska noga annars med att hålla iodning osv men nu, jag skiter i det. Orkar inte. Min stackare till sambo har fått dragit ett TUGNT lass de senaste veckorna och har inte klagat men nu börjar jag nästan få dåligt samvete. Det tar i mot så fruktansvärt. BVara att damsugen 1 våning känns osm ett omöjligt uppdrag...för att inte tala om tvätt och matlagning. Fyyyy!!
    kunde inte sagt de bättre själv! De enda jag gör och har gjort de senaste veckorna är o ligga i soffan,orkar verkligen inte göra nånting som handlar om hushåll...brukar med hålla iordning o städa jämnt,men icke nu! E sååå trött o slå i kroppen och orkar nada! fy ja...längtar så tills man ska må lite bättre o få tillbaks orken!
    Sambon lagar mat här hemma o passar sonen o tvättar o donar,hhaha känner mig som värsta divan!!
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-05-10 12:02:02 följande:
    ska göra ett tidigt ul i morgon... är lite nervös
    Ska med göra VUL i morgon Håller tummarna för oss
    TheUnknown skrev 2010-05-10 13:26:39 följande:
    Hejsan =) Nu tänker jag återkomma till er.Var på VUL idag och såg ett litet hjärta slå. Läkaren trodde tredje januari, men jag hänger med här ett tag till ändå.
    Jessika82 skrev 2010-05-10 13:29:11 följande:
    Jag kommer nog ha bf i nov men jag hade min egen uträkning och då blev det dec och jag hänger nog oxå kvar här.. så trevligt gäng här
    Ja klart ni ska hänga me här Kan ju bli dec bebis ändå antningen för tidigt el försent!
    Momalicious skrev 2010-05-10 14:18:48 följande:
    Jag oooorkar inte må illa mer nu. Idag har jag sagt åt min kära sambo att han ska köpa med postafen hem så jag får testa det. Förhoppningsvis hjälper det, åtminstone lite. Om inte så har jag testat. Det är inte alls kul att plugga när man mår såhär. Tyckte jag kunde fått sluppit illamåendet fram tills 1 juni då jag är färdig. Sen har jag tid att må illa, även om jag inte har lust
    Hualigen.....må illa e sååå grymt jobbigt YSCH!
    Ellans skrev 2010-05-10 09:48:44 följande:
    Fy sjutton hur man kan få må! Hela helgen har varit super jobbig. Har sådana kramper och får så ont när jag är uppe och går eller står. Vilket är väldigt jobbigt när man har ett jobb där man inte gör annat än att stå och gå! Är jätte orolig att något ska vara fel även den här gången eftersom jag har så konstigt ont hela tiden, ibland ilar det enda ner i benen. Sedan mår jag ju super illa och har jätte svårt att få i mig något. När jag försöker äta på morgonen så bara krampar magen på mig och det tar flera timmar för mig att försöka äta något!!Hur är det för er andra? Är i v.8+1 idag.
    Har me ont i magen,åkte in akut i lör kväll,de trodde de va tarmarna o UVI!! För mini där inne mådde super bra o tickade så fint {#lang_emotions_heart}
    Så fort jag äter får jag skit ont i magen,ajaj!

Alla:

Trött,trött e ja med...sover typ jämnt! E som en zombie och hemmet förfaller,orkar vekrligen ingenting efter jobb,knappt jag orkar jobba!! Hemskt!

Ringde till GYN idag angående min vita i urinen och de hade skickat den på odling...men de ja inte fatta,vet de inte på en vanlig sticka om jag har UVI el vad dåe?? Såg bara vita i urinen på stickan! Ah får la svar så småning om o förhoppningsvis pencillin då om de e de!
  • MajMamman08
    skogsbollen skrev 2010-05-10 12:14:52 följande:
    Joinar de trötta här inne... Vilken grymt förlamande trötthet. Somnar var jag än lägger ner huvudet. När sonen sov middag igår så passade jag på att ta en långsovning på 2 timmar, men hur mycket man än sover så är man lika förbenat trött.Det går i slow motion på jobbet. Tack och lov har jag ett stillasittande jobb, men hjärnan är inte särskilt alert.
    Tur man inte e ensam o va trött,hehe!!
  • MajMamman08
    linn78 skrev 2010-05-10 19:39:33 följande:
    majmamman: man kan oftast se om man har uvi genom stickan men man ser inte vilka bakterier som orsakat UVI:n, därför skickas numera nästan alla prov iväg på analys så att man får den "perfekta" penicillin/antibiotika kuren. Så det är inget konstigt alls
    TheUnknown skrev 2010-05-10 19:34:29 följande:
    MajMamman: Dom skickar nog till odling för att kolla GBS bl.a. Jag hade GBS förra grav och det är inte bra att ha! Denna gång ska jag be dom kolla ofta!
    ah ok,tack för svaren Ni e så kloka Hoppas bara jag får en kur pencillin nu mot den dumma UVI. Men hur går de med receptet dåe?? Hur vet man om man fått nåe?? haha kanske bara kommer hem ett papper som man fattar noll av
    Emelle skrev 2010-05-10 15:59:05 följande:
    Hej!!SKÖNT att höra att man inte är ensam om att vara en slö jävel nu för tiden! Verkar ju vara smittsamt härinne Tacka vet jag min snälla man, utan honom hade barnen varken fått mat, rena kläder eller fått vätta isg de senaste veckorna ... Idag har jag varit på jobbet efter en vecka hemma. Mådde SKIT rent ut sagt innan fm fiakt. Behöver äta en rejäl frukost innan jag går i väg nu märker jag. Sen lättade illamåendet och sambon och minsta och jag hann med en lunch på stan innan de två stora kom hem och sen tog vi en powernap tillsammans med minsta på soffan när vi kom hem *mys*Nu är J och skriver (och gör förhoppningsvis en riktigt bra deal) nytt fotbollskontrakt och jag ska faktiskt, kors i taket, ta tag i lite tvätt/städ härhemma medans jag inte har halsen full av spyor!!I morgon går jag in i vecka 9, tredje månaden. KUL!!Läste igår att en bloggerska jag följer också är gravid. Så kul att antagligen få massa snygga klädtips osv. Nice!! Så klart ni sk hänga med här Lär nog vara en del som får förtidigt och en del (säkert jag) som kommer gå över till 2011!!
    Kan det vara Englas Showroom du kikat in hos
  • MajMamman08

Våran lilla Mini {#lang_emotions_heart} Gjorde VUL idag och lika fint denna gången och vätskan är så gott som borta,wiihooo!! Så inga mer kontroller el oro om den mer
    Hon mätte att jag va i v 10, 9+1 idag,så går jag efter de så blir BF 12 DEC! Men kommer säkert ändras igen vid NUPP el RUL. E sååå glad och snart snart ska jag berätta för de närmaste!! E så pirrigt och berätta tycker jag,hihi!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)