Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Nu e vi verkligen många Trodde aldrig att de va så många som skulle föda bebis i DEC  
    E ju inte direkt en poppis månad att få barn i,hihihi! Men jag tycker de ska bli sååå skönt,bara få vara hemma med lille bebisen o förhoppningsvis har mammamagen lagt sig lite till beach 2011,haha!!

Vi e precis i köpa hus just nu och går de som vi vill så flyttar vi 1 augusti Va på banken i dag så allt lån e klart,och så möte i morgon med säljaren,wiihooo!!!
     Passar perfekt,man hinner renovera lite smått innan bebisen sen kommer!

Mitt illamående börjar bli bättre som tur e! Äter fortf tab mot illamåendet! Men behöver inte ta 2 om dagen nu som innan! Men tröttheten sitter i!!

Tänkte höra,e de nån som funderar på gravidförsäkring??

• MajMamman08
    Juvel skrev 2010-05-20 06:00:38 följande:
    God morgon tjejer!Uppe med tuppen idag, ska dels jobba tidig dag idag och dels har jag så svårt att sova. Någon mer som har det? Jag kan inte somna om när jag vaknar på natten fast jag är sååå trött...Välkomna alla nya, roligt att det är så många nu:)Och kul med hus! Vi köpte vårt radhus för snart två år sedan när dottern var bebis och de tär det bästa vi gjort. Att bara kunna öppna dörren så hon kan rusa ut och leka med alla barn är fantastiskt.Jag har också fått mage, men det kan väl inte vara möjligt? Det är ju fortfarande bara tarmarna för bebisen är ju inte större än en jordgubbe typ. Det kan ju vara så att det lägger snart men för tillfället är det svårt att dölja och jag vill absolut inte berätta än för omgivningen...Vi fick tid för KUB redan om knappt två veckor (blodprovet är redan taget) en jag sköt upp det. Vill gärna har passaerat 12 fulla veckor med lite marginal så den 7 juni ska vi dit. Hoppas allt ser bra ut då fortfarande (japp, är fortfarande orolig...).Som omföderksa här går man till BM för hälsosamtal så fort man plussar typ, inskrivning i vecka 8-12 och sen tillbaka i vecka 25! Känns ganska skönt när det är andra barnet att inte behöva gå så ofta i början, det är ju i slutet det händer grejer och är spännande;)Ha  en bra dag allihop, här ser det ut att bli varmt, varmt, varmt:)
    Vi ska med göra KUB den 7 juni! Gud e ju inte alls långt kvar.tiden går faktiskt väldigt fort nu! Hehe!

Och på måndag e jag i v 12...wiihooo som man längtat!!! Men kanske inte ska ropa hej än!
  • MajMamman08
    empans skrev 2010-05-20 09:39:05 följande:
    Det här var ju lite kul. Samma BF och KUB samma dag, du ska inte göra testet kl 13 va? Vi får hålla varandra uppdaterade
    Ja skrev fel,ska göra NUPP Men samma BF och samma provdag,hihi!! Ja ska göra testet 15:30!!
    Håller tummarna för oss,inte låntg kvar nu jue,tycker tiden springer iväg!!
  • MajMamman08

Kan man hoppas på att sommaren kommit nu?? Helt underbart väder ute igår och idag!! HÄRLIGT!!

Men ser rätt tomt ut i min garderob med sommarkläder,hehe,får nog ta mig en runda på stan nåe dag o shoppa lite!! Måste ju tänka på att magen sen ska få plats med
    Köpt några shorts till sonen men magert i hans garderob med stackarn, o inga sandaler har han heller,nog dax o införskaffa de med!!

Har ni fint väder hos er idag?? Börjar jobba kl 12 idag o i morron ledig
    Då ska vi på barn festival här i stan! Massa aktiviteter för barn osv,och djur man kan kolla o klappa på

• MajMamman08

Usch...undra om de e värmen el vad de e,mår skiiiiiiiit illa nu!
    Tabletterna hjälper inte,buuh! Önskar man kunde kräks så de försvann för några sekunder i varje fall!
    Ska jue börja jobba snart,herregud hur ska de gå!!!

• MajMamman08
    Juvel skrev 2010-05-21 20:43:41 följande:
    Hm, jag fick lära mig att det heter KUB nu inte NUPP, vad har ni hört? Det tog bort NUPP eftersom det numera är KombineratUltraljudBlodprov (KUB alltså) medan förr kunde man bara göra NUPP, alltså själva ultraljudet. Eller tar inte nu blodprov också? Bara nyfiken om jag fått "fel" information;)Jag mår bra jag. Illamåendet är nästan borta men jag måste äta ganska regelbundet! Idag fick jag första frågan om jag är med barn, fattar inte hur magen kan synas redan NU!!! Jag går in i vecka 11 på söndag, visserligen andra barnet men allvarligt!!! Jag hade velat dölja magen längre men nu vet jag inte om det går. Hur gör ni andra? Jag är ganska smal i övrigt och har ingen mage i vanliga fall direkt så det syns ju direkt att det bara är mage och att jag inte blivit fet. Suck!
    Aha,ja ne ja vet inte,men vi kommer inte o ta något blodprov,utan det är bara UL där de mäter nackspaleten på bebisen. Vi e la lite gamla här där jag bor,hihi lite efter E säkert så som du säger....tycker att de borde vara så i varje fall

Ja hade inte platt mage innan,men den va i varje fall relativit platt,hihi så visst syns de mer nu så att säga,men jag ser nog mest småfet ut,haha Så jag försöker dölja det med lite pösigare tröjor!
  • MajMamman08
    Juvel skrev 2010-05-21 22:16:41 följande:
    Jaha, är du säker på att du inte ska ta blodprov? Ha ha, inte är ni gamla inte, mest jag som utgick ifrån att alla gjorde som här;) Och de mäter nackspalten här också i vecka 11-14 och blodprovet tas från vecka 9. Skönt att höra att fler fått mage, brjade nästan oroa mig lite. Jag kan inte dölja i pösiga tröjor heller för JAG HAR INGA, gaaaah! Har mest ganska tighta tröhoer men det går ju inte nu, idag hade jag en tunika men då så g jag så gravid ut att en kollega fråga om bebisen i magen... Kankse får insförkaffa pöströjor eller berätta helt enkelt (nervöst ju....) Visst känns det löjligt!!! Ska nog också ta en bild på söndag (v.11) så får ni se;) Skönt som sagt att höra att fler som väntar andra barnet har mage tidigt. Med första kom min lite i v. 17 kanske, men jag kunde dölja det på jobbet till vecka 19!!!Aha, då förstår jag, så jag ska göra NUPP den 7e och så har jag gjort KUB, eller? spelar ju ingen roll egentligen men jag blir också förrvirad, när jag skulle ringa och boka om tiden frågade hon om det var rutinUL? Nej sa jag, det är det där nupp eller kub eller vad det heter nu för tiden....
    Ja ne jag har inte fått ta något blodprov i v 9 ,går ju in i v 12 nu på måndag. Och har inte hört något om ev blodprov heller. Men visst,skulle vilja om man fick!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-22 10:29:35 följande:
    Hej.Har varken haft lust ork el tid att sitta vid FL de senaste dagarna, därför min frånvaro.Var på inskrivning i förrgår. Det gick bra.Fick tid för NUPP (som blir KUB och ev fostvattenprov vid ev osäkerhet)Tid för läkarundersökningTid för RUL, och ny BM tid.Tycker tiden går sakta och är mest på ett uselt tjurigt humör...Känner inte för något, men vädret är kanon och jag är som vanligt hemma ensam på Lördagar då sambon har fotbolls helvetes match (ja ni hör ju hur jag känner mig typ) + att dom ska ut i kväll efteråt så han kommer väl inte hem förren i morgon då laget finns i en annan stad, givetvis.Ungarna kvider och rullar här på golvet så jag måste väl fixa picnic korg och dra ut till barnfestivalen här i stan...snark!!
    Härligt med inskrivning Får man fråga varför ni ska ev få göra KUB el fostervatten?? Finns de misstankar att de e nåe fel??
  • MajMamman08
    Carola J skrev 2010-05-22 21:00:37 följande:
    Hej hej.. smyger in här och skriver några rader... Har BF den 30 dec så jag tänkte tat jag kanske passar här... Får se om BF stämmer när jag varit på UL och så vidare..Har 3 barn sen innan och alla är pojkar. en på 4år och tvillingar på 1år ungefär...Har tid för VUL den 7/6 för att kolla om det bara är 1 där inne. Har ju tvillingar i min sida på släkten så vi är alla nyfikna på om det bara är 1 den här gången Vi får se hur mycket aktiv jag kommer vara, är ju inte känd för att skriva allt för ofta Dessutom så hinner jag inte med datorn allt för ofta
    GRATTIS   Kanske tvillingar igen??
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-05-23 15:01:12 följande:
    Nej men vännen! Gud så hemskt!! 1 månad gud de e ju jätte länge! Att du inte fick kolla dina flytningar, Åt skogen med vården ibland! Det är sååååå orättvist!
    Men ge inte...jag blev gravid efter jag fått mitt MF,alltså ingen mens emellan! Så det går och det är inte farligt,det ända som ställer till de e att man ska kunna räkna ordentligt,men det ser man ju ändå på UL sen. Men rent psykiskt kanske det är skönt o vänta lite! Håller alla tummar o tår och önskar er alla lycka i världen! kramar i massor!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)