Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

empans skrev 2010-05-24 08:31:13 följande:
    Hej gänget!Hur har ni gjort, har ni berättat för nära och kära om er graviditet eller har ni valt att vänta? Jag känner en allt större oro för att berätta något innan jag ens fått se om det finns ett litet pickande hjärta där inne. Här där jag bor gör man inte något UL förän i v18. Hur ska man kunna vänta så länge? Att vi inte får något UL föran v18 gjorde valet att göra KUB-testet ännu enklare, trots att vi får betala (enligt mig) en massa pengar för det. Tänker på dig MalakiW än en gång.. känns som att man är helt utan kontroll.. Sörjer med dig.Må gott!
    Jag har berättat för min mamma o mina syskon och min närmsta vän. Sen vet ingen mer. Tänker vänta lite till,tills efter vi gjort NUPP. Har redan gjort VUL i v 10 och då såg allt bra ut,men vill gärna se att allt ser bra ut igen innan jag berättar!

Nupp gör jag om 2 veckor,är då i v 14. RUL får man inte göra här förrän i  ca v 19. Men läste att det är en rätt bra vecka att kolla så saker och ting e ok med bebisen! Visst,det är långt att vänta om man inte fått se bebisen innan dess.

Har ni beställt tid för KUB?
  • MajMamman08

När försvinner svullnaden om magen?? i vilken vecka?? Minns inte de med min första!
    Så jobbigt och pinsamt när man inte vill visa att man e gravid riktigt än! Magen sväller verkligen upp till en ballong efter måltid och på kvällarna ska vi inte tala om....ser ut o kunna föda där som,haha!!!

• MajMamman08
    empans skrev 2010-05-24 09:32:01 följande:
    Vi ska på KUB 7juni, v 13+0. Längtar, känns som att man kanske kan slappna av lite efter det, allternativt i alla fall få reda på att det inte är som man trott...Känns som att det skulle vara superjobbigt att vänta ända tills mitten av juli för att få se "knoddas" för första gången. Känner sig så maklös, men det är väl bara att inse att man inte rår över detta. Det blir som det blir helt enkelt.Funderar på att berätta för de närmaste snart. Tror jag har lagt på mig något kilo (vågar inte ställa mig på vågen dock) och har lite småpanik för att det ska se ut som att jag bara blivit tjock. Känns som att det kanske är mer "accepterat" när folk omkringen vet varför... Fjantiga jag..
    Ja men det va ju du jue, vi som skulle på de samma dag!ska med 7 juni och är i 13+0 då ( v 14) {#lang_emotions_flower}

Hahaha,ja jag vet,man vill ju hellre kanske folk ska veta att man e på smällen än att man blivit tjock,hihi!
    När jag väntade sonen så var ja skit svullen om magen med och sen när vi berättade för min sambos syster att vi väntade barn,hon bara aha,ja för jag tänkte att antingen ska de ha barn el så har hon gått upp skit mycket i vikt och blivit tjocker,haha!!!! Så folk la ju märke till de
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-24 17:12:17 följande:
    Igår kväll hade jag lite blodblandade flytningar och tycker att jag haft mer smärta i ryggslut och mage de senaste dagarna. Fick en tid i morgon opå gyn för VUL då jag ringde och berättade. Känns skönt. Ser allt bra ut ska jag försöka njuta lite mer efter det. Sen etfer NUPP om 3 veckor ska jag börja kika på bebisaker...LÄNGTAR!!!
    Emelle skrev 2010-05-24 17:09:06 följande:
    Jadu... du har ju sett mig. MIn svullnad är en stenhård mage och den går liksom inte sååå bra att dölja längre. När vi var på inskrivningen i Torsdags sa min BM att "bebismagen kommer tidigare för varje graviditet" Jo tack....bebismagen jag!! Men jag är ju som en uppsvälld boll!!! 4 kg har jag gått upp, 4kg!!!
    Ja de e nog sant att de syns lite fortare för varje grav,man har ju varit uttjänjd innan dåe,hehe!
    Kommer se TOPPEN fint i morgon! Bebis mår PRIMA där inne Dumma flytningar och skrämmas så!! Tänker på er i morron!
  • MajMamman08

Bebisaker ja Har redan kikat på vagn,hihi vill ha en Phil&Teds syskonvagn

TheUnknown skrev 2010-05-24 17:27:37 följande:
    Emelle - Syns det mycket på dig då? Ska prata med BM, hade ju samma sist och det kändes inte som hon lyssnade på mig då, hoppas hon gör det denna gång.. :( Vill också kolla på bebissaker!! Min sambo är inte alls med på noterna än, han tycker väl inte det är verkligt, men har sagt att efter första ultraljudet så blir det ändring.. Yeeey, får vänta med att ens prata om min graviditet i fem veckor till.. inte så kul :(
    Han kommer nog så småning om Killar e ju oftast lite sena med o fatta!hihi! Han hade barn sen innan? E detta ert första tillsamamns el 2:a? Minns inte hur de va?!
  • MajMamman08

har länkat gravidmage forumet i TS så alla kan hitta dit sen och lägga upp sina fina magar

• MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:42:38 följande:
    Jag tjuvkikar också på barnvagnar ;) jag är så vagntokig! Är sugen på en med små svängbara hjul fram, men undrar hur 17 det ska gå på vintern... Sambon har två sen innan, jag har en, första gemensamma =) Det känns bara så tråkigt att inte få någon respons alls.. jag vill inte ens säga hur jag mår för det känns som han är så ointresserad :(Västervikstjejer, vet ni hur det är med mammakläder i stan nu? Lindex säljer väl inte längre.. Bara mammabarn?
    Ja det e sååå skoj med barnvagnar! Vi har en BT nu men ångrar jag inte köpte en UJ singel! Jaja! Men en P&T ska jag ha sen,hihi!
    Har haft en vagn med små hjul på,kopia på en bugaboo,men fy så opraktiskt! Ska jag aldrig mer ha,kan ju säga att den vagenn såldes rätt fort,haha!

Ja min kille  va me lite slö me första barnet gällande graviditeten osv! Men ja köpte lite böcker till honom som han fick läsa,hihi! du ska bli pappa,jätte bra bok!
    Nu hade ju din 2 barn sen innan,men ja allt e ju nytt ändå nu kanske Du ska se att det blir bättre,ju mer magen syns osv
    angående lindex så har de la inge mammakläder längre va?? har köpt 2 par mammajeans där då jag väntade sonen. De va bra,men tror som sagt inte de säljer längre! Bäst är HM tycker jag!
    ÄlskarNova skrev 2010-05-24 17:52:56 följande:
    TheUnknown: såg inga mammakläder när jag var där sist förrförra veckan iaf. Men det finns ju så mkt snyggt på vanliga avdelningarna som man kan använda. Ja det är ju byxor isf.. Idag är jag i v.13!! hihi! Pustar lite smått ut nu men med tanke på MalakiW:s tråkiga upplevelse så kan jag inte riktigt släppa missfallsrisken.. pustar ut totalt efter NUPP nästa vecka. Om det ser fint ut ska vi köpa ngt bebisplagg har vi bestämt! 
    Samma här är i v 12,då ska man ju kunna pusta ut sägs de jue,men icke! Väntar med på NUPP,efter de kan jag förhhoppningsvis pusta ut helt!
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-05-24 21:29:50 följande:
    åh -kan det verkligen vara så härligt? (ler för första gången idag :D)
    Hörde efter mitt MF att om man varit gravid och fått MF/MA så är det "lättare" att bli gravid snabbt igen då kroppen har hormoner kvar osv.
    Och som Emelle skriver,finns inga hinder mer än psykiskt att bli gravid igen snabbt!
    Är kroppen redo och tar emot bebis så är den!
    Sänder mängder med styrkekramar och du är så välkommen in här när du vill!!
    All bebislycka! Kram vännen!{#lang_emotions_flower}
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-05-24 22:32:41 följande:
    Idag har jag kännt på att vara 4 barns mamma, skulle kunnat vara mina, dock fick jag första sonen när jag var 15 isf Men det var kul & funkade skit bra, det var en av mina systrars ungar som sov över. Fullt ös hela dagen, åkte till Leos lekland med dem, underlättade nog lite Sen ikväll har vi städat det västa för soc ska komma imorgon på hembesök. Mina barns pappa har haft lite drog problem innan, så för att inte han ska känna sej överkörd så ska de komma hem till mej med....känns juh sisådär, blir juh skit nervös, känns som de ska ta mina älskade trollungar ifrån mej Jaja, nu ska jag snart hoppa i säng!!natti natti
    Leos lekland e ju sååå skoj! Vi har närmast till Busfabriken i Linköping och där är det inte alls lika kul el fräscht! Rätt sunkigt i jämnförelse! så leos lekland äger
    Du bor i Växjö el?? Inne i stan el utanför??
    Kommer gå toppen idag och klart de inte tar dem i från dig!! De kommer se vilken toppen mamma du e
Svar på tråden December Bebis 2010 :)