Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Jag lämnade bort Loke till farmor för nån vecka sen när jag skulle till tandhygienisten. Var bara nåntimma och det gick bra för alla tre parter. =) Lämnade en flaska bröstmjölk hos farmor som hon värmde upp och gav Loke. Så nu är det tomt i frysen. Dax o pumpa igen! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-04-09 20:24:19 följande:
    Det mesta av gröten hamnar dock utanför munnen.. Skrattande

Vilka blåa ögon och va mycket hår! =) Så söt! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Loke vaknar var tredje timme på nätterna. Äter en liten stund bara. Ska försöka ge ersättning efter amningen på kvällarna. Tyckte bvc sköterskan också.

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-04-12 13:25:14 följande:
    Just det :) mensen är inte tillbaka här än iaf, helammar. Äter cerazette och än sålänge funkar det ju :)
    Samma här. Helammar o äter cerazette och ingen mens än! Men jag klagar inte! Är glad så länge den håller sig borta! Skrattande
    Min plutt blev tre månader igår o blir 13 veckor idag! Stora killen. Väger snart 6kg. Hua! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Jag börjar natt amma Loke vid sju. Tar ett bad vid sex, halv sju sen ligger han o jag i min säng o myser o äter. Han somnar, vaknar snabbt igen, äter, somnar, vaknar snabbigen, äter osv. Så håller vi på tills kl är nio, då lägger jag honom i hans säng och ger ersättning. Jag vägrar ta upp honom om han blir arg (men han skriker inte). Sen får han ligga där o jollra o gnälla, han somnar tillslut! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-04-12 23:27:49 följande:

Här spelar det ingen roll om det är jag eller min sambo( eller nån annan som nattar), bägge funkar bra.. Om hon inte vill ha mat vill säga, men är jag inte hemma brukar jag alltid lämna en flaska mammamjölk i kylen.

Hon har ingen snuttefilt eller liknande som kan lugna? Kanske är mer grejen av trygghet i din doft hon slappnar av av..så en en "snutte" som luktar mamma(mat) kanske? Agnes har en (två) snuttefilt/nalle som hon snufsar/snuttar på, den är viktigare än både napp och vem som nattar..

Loke klarar inte av o ha ngt för ansiktet. Har försökt med det några ggr. Min gamla snuttefilt som luktar mig, men han får panik! :/
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-04-13 10:32:05 följande:
    Suzzy.. Man har ju hört att dom äter upp sig på kvällen men har du provat att göra likadant kl 19 som kl 21. Ronja ligger och jollrar och grejar ned händerna typ 30 min innan Jon somnat för natten
    Nej, låter honom äta mkt o länge innan jag lägger honom i hans säng.
    Anledning till att jagger ersättning är för att han ska sova längre på nätterna, men jag tycker inte det fungerar. Nu vaknade han vid elva, halv tre, vid fyra, fem, sex.......blä! Jag gav upp halv nio!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-04-13 10:44:31 följande:
    Med mensen kom det där förbannade godissuget.... Har inte haft det på länge nu. Jag kanske bara inbillar mig..
    jag har varit sötsugen lääääänge nu! :/
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Loke började dregla när han var runt 10-11 veckor tror jag. Nu har han börjat tugga på handen. BVC sköterskan sa att tänderna kan börja reta runt 3mån men att det dröjer innan dom tittar ut. Loke blev 3mån i måndags.

Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)