Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Iförrgår kväll ville inte plutten somna förrän vid två på morgonen. Sov till nästan tolv på dagen igår. Inatt vaknade han halv fyra o ville ha mat. Hade då bajsat o jag vill inte byta blöja mittinatten då han blir för vaken, men tänkte att han kanske inte somnar om om jag inte byter blöjan. Matade honom lite till när vi la oss igen o då bajsade han mera, o mera, o mera! Unge!!!!! Byte igen! Sen somnade inte han förrän vid fem snåret. Nu vaknade han halv nio o det gjorde inget då vi ska iväg på mamma-barn gympa snart! =)
    Man får ju krupp ibland! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2011-03-31 17:58:36 följande:

Gah idag blev mina nerver testade; var ute och promenerade och skulle handla mat på hemvägen. Lillan börjar vakna till och lagom tills jag kommer till kassan så börjar hon ILLVRÅLA, svetten rann när jag la upp grejorna på bandet medans man försökte trösta... Kortet gick inte igenom fast kassörskan provade flera gånger INGA pengar kvar, de bakom mig började kommentera lite tröstande. Fick iaf sätta mig och amma på en stol vid utgången så blev det lugnt...

brukar alltid ha extra klädombyte i skötväskan men har tills idag aldrig behövts, tills IDAG då jag plockade ur dem igår kväll...bajs genom både body och byxor såklart...

Har verkligen inte vant mig vid att ha så mycket ´mindre pengar än vanligt, nu går man ju dessutom och fikar och äter lunch typ varje dag, och köper söta bebisgrejor - man borde få MER pengar när man är hemma istället

Hade inte heller pengar på kortet idag när jag var o handlade. Så pinsamt. Inte mkt folk bakom o ingen skrikande bebis. =)
    Jag har bara ett par ombyten i väskan, borde nästan ha mera! =)
    Ja tack. Mera pengar vore inte helt feligt! =)

Var på Öppna förskolan idag o BVC är där på torsdagarna så jag passade på o väga plutten o på 11 veckor o 1½ dar har han gått upp 2kg! Stora killen! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Jag hade också problem med att Loke ville äta ofta på natten. Är så glad nu att han godtar nappen! Han har ratat den innan. När han låter så ploppar jag in den sen sover han igen. Jätteskönt. Mat vid halv tolv, tre, sex, nio. Jätte skönt tycker jag! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Vet inte hur många grader vi hade idag, men inte var det så värst skönt ute. Ingen sol. Det skulle bli över 20 grader i helgen. Visst serru! Obestämd Passade på o tvätta fönster idag när plutt sov o gubben inte var hemma. =) Så nu är dom fina, nya gardiner uppe och rensat blommorna. Nu är det fint! =) Så skönt!
    Nu har man svettats bort lite mage kanske, sambons syster o man var över idag o vi shakade loss till Dance central. Riktigt kul! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-03 00:28:00 följande:
    Åh vad duktig du var gumman.
    Tvätta fönster borde jag göra här med men varje gång jag tänkt på det så leder det ingensatns haha
    Jag får tvätta många fönster ååh jag pallar inte tror jag är lat *Fnissar*
    Har iaf storhanlat i tyskland allt gick på 98 evro danskar men i svenska pengar 1000 kr ca
    Dank peng mer värd
    Sen har vi varit ute hela dagen idag och när vi grillade ute åt myggorna upp OSS alla typist mygg dom bara bombade oss hahaha
    Plantera blommor fyfan ta dig jag vill OXå vi tittade på blommor idag men köper om några dagar tror jga vi ska nu också ha stenar och så i trädgården oxå kommer nog bli fint.

Har ni en stor trädgård ?
    Planterat blommor har jag inte gjort, bara rensat bort döda blad! =) Vilken trädgård? =) Bor i lägenhet. hihi
    Tvättade inga fönster förra året alls, så dom var lite smutsiga! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-03 09:17:34 följande:
    Haha men balkongen är din trädgård
    Ja, den är på 12kvm så........... =)

Vet inte vad det är med min hand men igår kväll börja den "fjuna" sig. Känns som den lever eget liv, mina fingrar. Vänster. Känns som man ska få kramp i fingrarna närsomhelst.......typ...svårt o förklara. Har inte samma styrka i handen o det känns jättekonstigt o skriva med handen........
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Min skrutt har börjat små äta......äter i kanske 10min o vill sen igen äta efter ca 30 min o så håller han på! :/ Försöker berätta för honom at man inte ska småäta, inte bra för vikten. Bättre o äta rejäla mål. hehe

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Min plutt har börjat sova bra nu. Ammade honom mellan 19-20. Lade honom sen i sin säng, försökte ge nappen vid två tillfällen utan o lyckas, gick sen inte in mera o då somna han. Han vaknade kl 01.00!!!!!!!!!!! Somnade igen kl 02. Vaknade sen 06.30. Själv somnade jag 2.30! Trööööötttttt! Han brukar inte vilja vara vaken så här tidigt annars. Första gången!

Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)