Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-03-22 11:23:15 följande:
    Sen undrar ja Har någon era små skorv på huvudet ?
    Amadeus hade massor som bebis och så fort jag fick kräm mot detta kom allt hår snabbt.
    Elias har massa massa hår och så långt att han får tover i huvet haha alltid dvungen att borsta honom med kam.
    Men igår såg jag att han har lite skorv mitt på huvet så nu pillar jag bort lite och tar babyolja och köper kräm på apotecket
    Loke har mkt skorv! Innan vi upptäckte att han hade det på huvudet så blev hans panna alldelens gul och hård. Skorv vandrar tydligen neråt, visste inte jag. Så vi köpte babyolja o tog en mju tandborst och skrubbade honom. Tror skorv kliar för han är alldelens salig när man skrubbar honom! =) Han har fortfarande skorv som vandrar neråt , men inte lika mkt. Läkaren på 2månaderskollen sa att jag skulle köpa Salisylvacelin och smörja med. Tror det hjälper! =)

Ang dop: vi ska inte döpa, men jag har gett förslag på namngivningsfest. Vill inte döpa Loke i kyrkan, men vill ändå ha fest för honom o utse gudföräldrar. Jag gav förslag på sambons syster och hennes man. Tänkte om man ska ha det i sommar och ute i antingen hans mammas trädgård eller min mammas trädgård. Vi bor i lgh tyvärr.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Anairda skrev 2011-03-24 12:00:05 följande:
    Min tös har alltid 37,5 i temp är det normalt? Hört att det ska ligga under 37?
    I pappret från bb står det att ett barns temp ska ligga mellan 36,5-37,5, Prata med bvc sköterskan om du är orolig! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2011-03-25 11:00:54 följande:
    Här är man också skallig snart. Usch jag känner mig så himla ful och degig. Tycker det är tråkigt att gå hemma, nu får vi inte ens träffa andra på ett par veckor eftersom viruset smittar så. Tjafsar jättemycket med sambon. Inte haft sex på 4 månader. Snyft.
    Inte heller haft sex! :/ Gubben ville inte när jag var gravid o nu vill inte jag då vi inte har skydd. Var hos bm igår på återbesök o allt såg bra ut där nere på mina bristningar, så nu kan man mysa igen......fast ne....började med piller igår så måste vänta en vecka till sa jag till gubben om han inte vill köra med kolapapper! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 11:50:30 följande:
    Har man få bi berkningar av antibiotika ?
    Elias har ALDRIG bajsat 2 ggr på en dag ALDRIG och nu hör man igen ''inga trevliga saker innanför blöjan''
    Nu ligger han på babysittern och snakar och gungar sig själv haha dags att hämta blöja
    Va orättvist. Jag har tappat räkningen på hur många bajsblöjor jag byter på en dag! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 13:56:13 följande:
    Hahaha lyx ju
    Sen när han väl bajsar är det bara lite och aldrig att det har kommit igenom eller ryggen utan bara där den ska bara
    Min plutt bajsar mkt. Bytte nyss en sån blöja! Var tusan kommer allt ifrån? =) Jag har bytit två blöjor hittills där det är över hela ryggen! :/ Får ofta tvätta underbyxorna då det kommer lite bajs i "benöppningen". Tror han har för smala ben.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 15:59:45 följande:
    *Skrattar* gud så härligt med lite bajs
    Ja du ibland kan man undraTungan ute
    Själv undrar jag hur kan det vara möjligt att ha en pojk som inte bajsar mer en blöja bara på en dag men 1000 tals kissblöjor hejvillt

Men vad har du för blöjor är dom stora han kan bajsa ända upp
    vi har pampers. str 2 =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 16:12:40 följande:
    oh men om ni byter då till en annan blöja som Libero ?
    Kanske samma sak ?
    Jag hade Libero och Pampers till E och A och alla bajsade genom + kissande igenom allt
    Men med dom bytte jag sen till Icas blöjor samma stl men bättre hållhet.
    Med E har jag Änglamark och Sen Cops och jag är jätte nöjd.
    Gillar inte Libero eller Pampers då som läker och är skit + dessa små kornen som kommer efter massa kiss
    Vi har Stl 4 och 5
    sambon gillar inte libero.
    kanske ska testa ica, änglamark o coops blöjor........svårt o hitta blöjor till barn som är smala, men väger mkt =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    linasmama skrev 2011-03-25 23:26:24 följande:
    Idag vände sig Sixten för första gången från mage till rygg, han blev livrädd och började skrika och förstod inte alls vad som hände. Han är 3½ månad nu Hjärta
    Loke vände sig från mage till rygg första gången när han var några veckor. Både han o jag blev jätte förvånade. Gjorde det två gånger till efter det, men nu var det ett tag sen.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2011-03-26 21:54:47 följande:
    ghaaaaaaaaaaaaa..............
    BARN!!!!!!

jag lovar ju större dom är desto större problem.

Blev riktigt riktigt orolig idag när min äldsta dotter (20) inte hade varit hemma eller hört av sig idag.
    Mina döttrar bor ju i min lägenhet och hennes syster (18) hade varit här och sen när hon kom hem så sa hon att Felicia inte varit hemme sen igår kväll och i nte svarade på mob heller, hon hade provat ringa 4 ggr.
    Jag provar ringa och inget svar.
    Kollar på fb (tyvärr inte så noga) men ser inget spec.
    RInger henne igen men inget, under tiden chattar jag och hennes syter och jag frågar om F inte skulel nån stnas idag.
    Nä hon hade inget sagt.

Letar upp hennes kompis som hon var ute med igår men hittar inte hennes nr, frågar E om hon vet vad kompisens pojkvän heter.
    Jo då det vet hobn, letar på "birthday" och på hitta-
    Hittar honom (rätt lätt) ringer och frågar om de vet något om F, nä de vet ingenting och hon hade inte sagt något igår om det.

Vid det här laget är jag nära tårarna, men kompisen skulle prova ringa till F för att se om hon svarar, under tiden ringer jag SUS, nä hon har inte kommit in där *pustar av lättnad* innan jag inser att om hon ite kommit in där så kanske nåt ÄNNU värre har hänt.
    Ringer kompisen igen, nä F svarar inte.
    Får ritkigt ont i magen nu.

En signal från min mob visar att F ringer, ringer upp fort som bara den, jodå hon lever och har hälsan, hon är på inflyttningsfest.
    Det har hon tydligen sagt till mig för ett tag sen+ syster + kompisne hon var ute med igår.
    Säger till henne att hon inte får skrämmas så där och hon säger "men mamma jag är 20 år" hahaha som om det skulel hjälpa, mitt mammahjärta är alltid mitt mammahjärta och det kommer inte spela nån roll om hon är 30 år. Kommer bli lika orolig då iaf.
    En jobbig kväll som löste sig snabbt iaf sån tur var, men under den tiden jag inte visste vad som hade hänt var hemsk
    Usch va läskigt. Sånt som inte får hända! Man ska alltid svara på mobilen! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2011-03-27 20:03:18 följande:
    Idag hände något som varit min stora skräck, att ramla eller tappa min bebis. Det stod en stor låda på golvet som jag inte såg för jag höll henne i min famn, föll helt handlöst i golvet. Men vilka instinkter man har, lyckades på nåt sätt sätta armbågarna först och hålla lillan mot kroppen. Jag blev rädd och hon blev rädd, men det gick ändå bra! Men fy mitt hjärta slår fortfarande snabbt. Tänk om hon hade slagit huvudet i golvet!
    Fy va hemskt. Får mig och tänka på när jag halkade på en isfläck med Loke i famnen. Väldigt långa sekundrar man stod o stampa på den fläcken! Rynkar på näsan Lutade mig bakåt iaf.........
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)