Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-04-22 19:30:56 följande:
    Nu uppfan elias sina fötter för första gången kort ligger jag in på bloggen idag säger till
    Loke har fått syn på sina fötter och stirrar på dom. Han vet nog inte vad det är men dom rör på sig när han rör på benet o det är konstigt! =) Han tar tag i byxbenet o drar i byxan för o få tag på foten men har inte fått tag på den än! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-04-24 09:44:54 följande:
    Usch, igår morse ramlade Tim ur soffan.. "Lustigt", för pratade dagen innan med mannen att det skulle vara så hemskt om det hände.. Så var det ett sånt där obevakat ögonblick. Man tänker inte riktigt att dom har börjat röra sig så mycket mer.. Han låg i ett hörn på rygg och har ALDRIG vänt sig på mage, men det måste han ha gjort nu och ramlat ur, för jag hörde en duns (var i rummet brevid och hämtade frukost) och när jag sprang in i vardagsrummet låg han på mattan på mage, var tyst i ett skrämmande ögonblick och jag slet upp honom alldeles vettskrämd och då började han gallskrika, verkligen sådär förtvivlad. Ingen skada skedd, men TÄNK OM... Så tänker jag hela tiden och har nog aldrig känt mig så skyldig och hemsk i hela mitt liv.. "Tur" ändå att soffan inte alls är hög och att Tim klarade sig oskadd!
    Det är min rädsla när jag lämnar Loke i soffan ensam en kort stund. Tänk om lixom. Han har inte vänt sig från rygg till mage ännu............
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Idag har plutten haft ont i magen! Skrikit i princip hela dagen. Uppehåll för o sova! Stackarn. Vi gick till apoteket direkt på morgonen o köpte Bifidusgrejsimojs o testar det. Han började nog med magen igår kväll tror jag. Halv nio imorse började han skrika. Runt halv fyra på e.m. var han en glad kille igen! :( Pluttskrutten! Har också gråtit. Så jobbigt det har varit. Förstår kolikföräldrar. Fy!

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-04-25 19:48:25 följande:
    LokesMammi skrev 2011-04-25 19:23:24 följande:
    Idag har plutten haft ont i magen! Skrikit i princip hela dagen. Uppehåll för o sova! Stackarn. Vi gick till apoteket direkt på morgonen o köpte Bifidusgrejsimojs o testar det. Han började nog med magen igår kväll tror jag. Halv nio imorse började han skrika. Runt halv fyra på e.m. var han en glad kille igen! :( Pluttskrutten! Har också gråtit. Så jobbigt det har varit. Förstår kolikföräldrar. Fy!
    vi kör nan pro 1 köpt på ica.. den finns det bifidus i med :)
    När jag väl ger ersättning ger jag Sempers. NAN innehåller fisk o det tål inte jag. Droppar jag ngt med fisk på min handled så har jag ingen kvar! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-04-26 02:23:17 följande:
    Oj det visste jag inte! Har en kompis som inte kan gå på restaurang för det finns fisk i luften. Allergier suger. Har en herrans massa själv därför försöker jag utsätta för dom så kanske hon klarar sig från dom.
    Jag ska inte heller kunna vistats i samma rum som det serveras/tillagas fisk enl läkaren. Den senaste hade inte sett så höga blodvärden som jag hade mot fisk! =) Men det klarar jag av, men att få det på huden el i mig är inte bra alls för mig! =)
    Jag vill inte utsätta Loke för massa skit ännu, det gör jag sen när det är dax för mat. Sambon i farmor får ge Loke fisk! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Pluttsnutt har 37.7 i temp, är gnällig, klängig o vill ha mat i små omgångar heeeeeela tiden. Orkar inte.

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Va länge era barn sover på natten.  Jag ammar Loke i omgångar mellan 19-21 sen lägger jag honom i hans säng, sen vaknar han runt 23, 2, 4-5, 6.30, 8.30! Ungefär! Ger jag honom ersättning kl 21 vaknar han först runt 2. Jobbigast är när han vägrar somna om på nätterna utan ligger o pratar. Och han äter inte länge heller...en liten stund bara. 2 nätter nu har han sovit bredvid mig på mage tyvärr för han vägrar somna om! Unge!!!! JAg har ingen lust o gå upp kl 5 på morgonen nu när man inte jobbar! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Loke bajsa varje dag. Hoppar han över en dag så blir det ett jätte lass dan efter. Han har inga ben så oftast rinner det ut! :( När han ger ifrån sig jätte lass så är det över hela ryggen. Då får man duscha av honom! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Vet inte vad det är med pluttis idag. Var nog jobbigt o vara på Öppna Förskolan. Badade honom vid sju snåret, lade honom på mage på mina ben i soffan, efter mkt joxande frpn hans sida så somnade han med huvudet hängandes ner för mina ben! =) hehe Skön ställning. Sov så i drygt timman, sen lade jag honom på mitt bröst o sov där en stund o nu ligger han o sover på mage på min säng. inte vaknat ngt! Annars brukar jag få springa in o amma ett antal ggr mellan sju o nio! inget nu. känns i brösten! =) hehe
    Trött plutt! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 22:00:28 följande:
    Tack ja alla bajsar olika

Va trågigt och vilken upplevelse ni fått vara med om hur tidigt föddes ej underverk ?
    Skönt att det gick bättre och att han blev gladare och mättare er pojk.

haha eller hur jag var själv med om samma sak men då 2005 en tjej o jag vi gick båda gravida men gick förbi varandra varje gång
    Sen hamnade vi på samma förlossning bb och samma dag värkar + vatten avgång.
    Sen föddes får ebba 7 juni och hennes pojk david 8 juni båda var lika långa och stora till topp o då
    Det sjukaste va att dom är HALVSYSKON samma pappa
    Pappan heter möjligtvis inte Jesper? =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)