Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

linn78 skrev 2010-11-29 07:37:47 följande:
    Godmorgon tjejer. Igår kväll gick mitt vatten. Det började så fint med ett sipprande men i bilen på väg till fl flyttade sig lillfisen (han hade ju inte fixerat sig) och då forsade det ut. Usk som tog emot oss skrattade och sa: -Man kan iaf inte missa att ditt vatten gått!! Då var jag våt både fram på magen och upp på ryggenFörvånad trots sonens supereffektiva nattblöja...Glad Men inga värkar kom igång så vi valde själv att åka hem och sova och nu ska vi in på kontroll på spec.mödravården runt 9-tiden. Vi skulle stannat kvar för det har snöat fruktansvärt inatt så det blir inte roligt att köra till Lund nu... Men nu dröjer det inte så länge förrän bebis kommer iaf!

Ingen som hört från NhjärtaD? 
    Nämen, vad det går vatten här till höger och vänster! Lycka till nu idag! Snart snusar du bebis...Åhh!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Cissi7006 skrev 2010-11-29 08:49:49 följande:
    Vad är det som hindrar från att det skulle kunna bli vaginalt nästa gång?
    Är man snittad 2ggr rekommenderar de ju inte en vaginal förlossning vad jag förstått på BM och läkare..
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-29 09:01:03 följande:
    älskarnova: naw nu såg ja ju du skrivit onsdag Men då har du bebis till helgen i varje fall då?? hihi
    ja, det hoppas jag verkligen! Hjärta

Vad tråkigt på glaset hemma..är det ett sånt vid diskbänken istället för kakel? Har hört att det är lätt att de drar åt det gröna hållet.. så synd! 
  • ÄlskarMina
    Cissi7006 skrev 2010-11-29 09:42:04 följande:
    ÄlskarNova - aha, visste inte att du blev smittad med ettan också
    oki..jo, det var ett akutsnitt. Och inte har jag fått känt på några riktiga värkar heller då de snittade mig efter en igångsättning som inte fungerade. 
    Så jag har ingen aaning om vad som kan tänkas vänta mig!  
  • ÄlskarMina

grattis Linn till pojken!! Baby

inatt trodde jag det var på gång..vaknade av att jag låg och jämrade mig av en sjuhelsikes magvärk, klockan var då 03.30. men efter toabesök och vila klingade det av efter någon timme..suck! så till sist somnade jag ju om och nu är det som inget hade hänt. 

Idag har jag bara 7dgr kvar till BF! Skrattande  så bebis är ju egentligen inte alltför långt borta. Får ju se honom imorgon på TUL:et och förhoppningsvis på riktigt innan helgen om det blir som jag vill! 

• ÄlskarMina
    Karttikeya skrev 2010-11-30 14:10:56 följande:
    Jag snarar också, haha, och min sambo blir också "sur". Han brukar tydligen putta på mig, men det märker inte jag Skrattande Har ju inte blivit bättre nu när jag varit så himla förkyld heller hahaha. Nåja.. Tungan ute
    och jag snarkar visst för jämnan..men nu i slutet har jag t.o.m. SJÄLV vaknat av att jag snarkar!! haha! 
    Så nu de sista veckorna har sambon använt öronproppar...stackarn! Men de hjälper tydligen och det är ju huvudsaken.

Blir spännande att höra från 2barnsmamma idag om vad de säger om hennes bebis..
    undrar hur stor min är...Jag är sjukt nervös inför imorgon. Om exakt 1dygn är jag på MVC och gör ultraljudet!  Sen får vi se vad vi kommer fram till. Baby
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 17:03:39 följande:
    Hej flickor allt gick bra med kontrollet och jag kan säga att jag grät av panik idag och räddsla av att snart bli 3 barns mamma
    E jag redo hur kommer detta att gå ??
    Ja som sagt Tillväxtkontrollet gick bra vecka 36+6 idag och han väger enligt scanning 3,890kg OM 8 dagar kommer han ut till oss och vi har 3 barn plötsligen han är beräknad väga nästa onsdag 4,300g och BF är han beräknad väga 5,600g
    Så ja på onsdag den 8/12-10 ska jag ha mitt planeradsnitt
    Åh, så härligt att höra att det blev en lyckad dag! Hoppas på en bra dag för mig med imorgon..och att jag blir av med Gravid snart. 
  • ÄlskarMina
    MrsHelgesson skrev 2010-12-01 08:46:06 följande:
    Har haft jobbigt ont i magen sen igår och nu värker det även i ryggslutet. Det känns som att jag behöver göra både A och B på toaletten men varje gång jag går så händer ingenting. Jag kan inte kissa, det bara droppar. Jag har inte varit torr i trosorna någon gång sen tidigt i morse. Men hade det varit fostervatten så hade det kommit mer. Gick på toaletten för att jag var kissnödig men inget urin kommer, då känner jag hur det rinner till från andra hålet :) Det fortsätter att droppa och är alldeles klart i färgen. Har ont i magen. Så jag får avvakta och se om något mer händer under dagen.
    usch så jobbigt det låter! Krya på magen med dig..

Idag är jag såå spänd och nervös, om 3h åker vi till Västervik. Tänker att det är bäst att åka i god tid när det är sånt väglag, tar vanligtvis 1,5h att åka dit. Men räknar kallt med 2h idag, alltså TÄNK vilken resa det skulle bli med värkar!! Då är det ju nästan så man istället ringer en ambulans om det skulle vara så.

• ÄlskarMina

Har ju idag varit på TUL v.39+0. Bebis vägde för 4v,6dgr sen 3275g och idag var det beräknat baserat på hans kurva och normal tillväxt att han skulle ligga närmare 4,7kg. 
    Snacka om att vi alla blev förvånade när hon mätte honom till 3810g "bara"!! Så det blev ingen igångsättning/snitt denna vecka. Suck!!

Visst, det känns ju jättebra att veta att han bara är liite större än normalt och att han högst kommer väga ca.4,5kg på övertid och att jag dessutom har ett normalt bäckenmått också.
    Men nu var vi liksom inställda på att det skulle bli bebis innan veckan var slut. Baby  

Jag var iaf helt mjuk därnere och fick efteråt ganska regelbundna sammandragningar på vägen hem. Håller i sig lite nu med. Så nu ikväll ska jag och sambon ge oss på en färdknäpp! Tungan ute Har liksom inte haft sex på jag vet inte huur många veckor som helst. Så håll tummarna att det hjälper nu. haha!

• ÄlskarMina

hihi..igår försökte vi oss på en färdknäpp! Tungan ute var ju inte det lättaste, men vi skrattade lite och fick till sist till det så att säga.  

Vaknade sen vid 1.24 av en ond mage-det liksom sög tag i hela mig och de kom i 4-5min intervaller. Så jag låg från dess till ca.04 då jag minns sista tiden (04.02). Sen vaknade jag vid 07 av att värkarna var borta.  
    Suck..att kroppen ska luras så! Idag är jag trött..
    Men de har väl gjort ngn nytta iaf och vi får väl fortsätta med att sexa när vi kan!  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)