Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

2barnsmamma: Jag har ju redan gjort 2 TUL så det här är mest för att bekräfta att han just är så stor då vid fullgången tid. Troligtvis ca.4,8-5kg då i v.39+0. Och det räcker ju mer än väl tycker jag!  
    Igångsättning ville hon helst inte då jag är snittad sen tidigare och det blir en påfrestning för livmodern samt att det inte ger lika bra effekt när de är så pass stora när man inte får "riktiga värkar". Men jag är mer än nöjd! Snitt är helt okej för mig! Ca.3veckor kvar nu då baraBaby

Emelle: Ja, det var ju skönt att hon visade sig vara så bra! Hon lyssnade verkligen på mig och undrade hur jag kände inför allt vi beslutade tillsammans. Hon gav bra anledningar och kunde försvara sina val mycket bra.  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 19:08:26 följande:
    wow haha coolt att det bara är 3 veckor shit så du säger att jag oxå kommer få snitt då vi har troligtviss samma stolek få bebisarna om denn inte banne mig blir större som jag e rädd för
    Så jag kommer säkeligen inte häller få igångsättning det är ju och beror ju på hur stor dom blir ju.
    Typist detta är att man alltid ska bli besviken.

Hur stor var flickan ?
    Haha det finns alltså bevis pojkar blir STÖRRE haha

Vore det inte coolt om vi båda fick sammtidigt haha
    Nova var en liten fis på 2680g i v.41+1 så det här är ju verkligen skillnad! Kan liksom inte förstå att det kan bli så annorlunda hihi! 
    Nja, du kanske får igångsättning-det kan ju skilja på rutiner mellan landsting och länder. Men denna läkaren ville helst inte alltså. Så blir det snitt för mig nu så blir det ju automatiskt snitt med nästa barn också-för 1barn till vill vi allt ha sen! Baby 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    2barnsmamma: Ja, wow vilken "liten" kille vid 3mån! hihi! Alltså se då på skillnaden här nu..här är Nova precis 3månader (har liite amingshull på kinderna dock )och har strl.56 på kläderna vet jag. Haha! Och denna lilla kille i magen nu kommer väl få  börja med samma storlek!

• ÄlskarMina
    Emelle skrev 2010-11-12 08:14:35 följande:

"God" morgon.

Fyyy vilken natt jag haft. Knappt kunnat sova någonting.

Ont som fan i nedre delen av ryggen och framåt morgontimamrna även mensvärk. Är helt slut idag. Nu lättar det lite dock.

Har börjat må illa med så fort jag äter så nu efter några veckor av en ok graviditet verkar jag få tillbaka all skit och nu känner jag att jag knappt orkar med det här...

Ska lämna minsta på dagis snart och sen ska jag ha frukost date med en kompis... hoppas jag känner mig lite bättre tills dess...

Behövde bara klaga av mig lite...

klaga på du...det behövs ibland! hoppas det lättar snart för dig {#emotions_dlg.flower}
  • ÄlskarMina
    MrsHelgesson skrev 2010-11-15 06:30:16 följande:
    Vi ska åka in till förlossningen snart, så fort vi har packat ihop allt. Jag har haft värkar sen kl 03.00 inatt som kom var 5-6 minut. Ringde förlossningen kl 04.20 som sa att jag skulle vänta en timma eller två om det inte blev värre. Men nu har jag värkar med 2-3 minuters mellanrum plus att de känns intensivare. Så vi får se vad det leder.
    Ja, lycka till nu! Baby
  • ÄlskarMina
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-15 12:31:15 följande:
    Går inte komma in på din sida?? Står att jag är oinbjuden
    Nämen! Nu förstår jag varför jag inte har haft så många besökare ju..haha! 
    Nu är det ändrat hoppas jag.  
  • ÄlskarMina

Tjoho,här går det undan med remisser.. var ju i torsdags hos läkaren och vi bestämde att jag ska göra bl.a. en bäckenmätning. Idag låg kallelsen på brevlådan så på onsdag kl.11 ska jag till Västervik och göra den. Snabba puckar! hihi..

*går faktiskt och småhoppas att jag ska vara för trång för att föda ut dunderklumpen Hjärta "normalt", men det får vi väl se om sisådär 2v och 2dgr på TUL också.*

Får dessa två resultat avgör ju om det blir snitt eller inte.  

• ÄlskarMina
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-15 20:50:18 följande:
    Fika/Luch på stan kanske?? Tant grön?
    Vet inte när älskarnova skulle va i stan??
    Jag ska vara på röntgen kl.11. Antar att jag är på stan till kl.12. Kan väl inte ta sån fasligt lång tid att röntga ett bäcken eller? Har ingen aning..
    Tänkte att jag ställer mig på stora parkeringen nedanför apoteket ner mot stan sett så traskar jag bara ner sen efter besöket.
    Ni som kan stan kan väl bestämma ett ställe med god mat/mackor kanske? Tant grön minns jag är gott..sen kan jag typ inte fler. Blir mest snabbmat när man är i V-vik..Skäms höhö!

Men nu har jag ju 2st nummer så jag kan ringa om jag kommer ngt sent till daten! Flört 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)