Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

ludicrous: sådär kan det vara med mig också ibland. Sen normaliseras det efter nån dag. Kan vara att jag inte gått på toa, druckit mkt och samlat vatten och beroende på när jag vägt mig. 

Ta det lugnt!  

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 14:17:03 följande:
    Fick detta själv efter mitt snitt 3 ggr 2 ggr dagligen svider men sen e det över.
    Fick detta på benet
    och jag tar mina i skinkan! Har tagit 1/dag sen v.9 så det har blivit ett par stycken..ajaj! Men det är ungefär i snitt varannan spruta som gör riktigt ont! Vissa känns inte ett dugg!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 14:27:00 följande:
    Älskarnova:
    Får du hem eller får du åka till sjukhuset för att få ?
    Jag tar mina själv i rumpan..hihi! Tycker inte om när ngn annan sticker mig, vet att de gjorde det på mig efter KS med Nova och hon var så oförsiktig den sköterskan! 
    Har sagt till min sambo att han kan prova på mig, men han vågar inte!  
  • ÄlskarMina
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 17:31:20 följande:
    Pratade med förlossningen två timmar efter att den där konstiga vätskan rann ut. Eftersom någon vätska inte fortsatte att rinna ut så misstänkte dem inte längre vattenavgång. Det har gjort ont i underlivet lite då och då, har liksom huggit till eller ilat till. Har även haft en konstig känsla bak i ryggen lite då och då. Men inga värkar och inget vatten. Så falskt alarm allihopa. Vet fortfarande inte vad det var, inte urin i alla fall, det är jag ganska säker på eftersom att jag precis hade kissat. Men barnmorskan på förlossningen snackade om något annat än fostervatten, typ förvatten eller något liknande.
    ja, det kan det ju vara. Förvatten läste jag en annan tjej för någon vecka sen som varit med om. Att det finns liksom en yttre hinna som kan spricka. 
  • ÄlskarMina
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-09 21:02:15 följande:
    En positiv sak va att BM även lovade o göra en hinnsvepning om inte bebis ville titta ut innan v 38+0 Då jag e så rädd för o gå över tiden! Ja kan ju alltid hoppas den kommit innan,el att de funkar sen då hon gör en
    Nämen..är de så villiga att göra hinnsvepning innan BF? Har du ngt särskilt skäl? Drömmer

Jag hoppas ju också som sagt på minst en hinnsvepning innan BF jag med. Men helst igångsättning eller snitt vore skönt! Hoppas hoppas torsdag blir en bra dag för mig..

Imorgon åker jag och mamma till IKEA i Kalmar..ska bli kul! Passar även på att handla lite presenter och julklappar när jag ändå är ute.
  • ÄlskarMina

Har idag varit en sväng i Kalmar med mamsen. Fick handlat det jag skulle till badrummet och lite ramar. Dock endast 1badcape till lillebror. Känns som jag har allt annars..
    hade tänkt handla lite julklappar men Ikea tog död på mig! De har ju tänkt ut det smart..att man måste gå igenom aaaallt för att komma till ex.restaurangen och genvägarna är svåra att hitta till. Så det får bli internetshopping istället inför jul eller handla i närheten.  

• ÄlskarMina

usch idag är jag såå nervös! Kl.11. ska jag träffa läkaren på MVC och då avgörs nog ifall jag kan få en tidigare igångsättning pga hans vikt (+32%). Har även frågor ang. min medicinering (mot proppar) då de kan ställa till det för mig så att jag inte kan få en epidural om jag skulle vilja. Suck..det är så mkt så jag har skrivit en lapp med frågor som jag ska pricka av!  

• ÄlskarMina
    Emelle skrev 2010-11-11 08:33:42 följande:
    Lycka till nu!
    Var bara säker på din sak och lite "bestämd" så ska du se att hon är super!!
    Be henne hinnsvepa (kommer inte ihåg hur långt gången då är) om det inte är alldeles för tidigt. Det är hon super på!!
    Håller tummarna för dig!
    Jag tänkte be om det ja..men vet inte om det går redan nu (v.36+1)? Vi får se helt enkelt.. Tack för tummarna!
  • ÄlskarMina

Hej alla och tack för tummarna idag..de hjälpte nog!  
    Allt var bra med mig och lillebror:
    Hb:127
    blt:100/60
    sf:35
    hjärtljud:144
    Huvud:fortf. rörligt

Läkaren gjorde en nedre undersökning också men där var det inget spännande..
    halvmjuk, 2cm lång tapp och inget öppet alls

Så till själva samtalet då: 
    Jag ska fortsätta med mina fragminsprutor och även 3mån efter förlossningen för att förhindra proppar. Trombyltabletterna ska tas bort i v.38
    En bäckenmätning ska göras snarast och de skulle skicka remiss så jag får en tid snart..
    Ett TUL ska göras i fullgången tid, nu blev det 39+0 vi bokade in. Så den 1december ska det ske! Är han så stor som vi då befarar och sen har bäckenmätningen också att utgå ifrån så blir det förmodligen ett snitt ganska omgående. Tror nästan hon menade samma dag iom att jag då ska göra TUL:et i Västervik så "man kan ta det i samband" eller nåt sånt sa hon..

Så kontentan av det hela blir väl att runt den 1december snittas jag med allra högsta sannolikhet! Flört Och inte mig emot...har bara goda erfarenheter av det då Nova kom med akutsnitt och det var såå proffsigt gjort allting. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)