December Bebis 2010 :)
ludicrous: sådär kan det vara med mig också ibland. Sen normaliseras det efter nån dag. Kan vara att jag inte gått på toa, druckit mkt och samlat vatten och beroende på när jag vägt mig.
Ta det lugnt! ![]()
ludicrous: sådär kan det vara med mig också ibland. Sen normaliseras det efter nån dag. Kan vara att jag inte gått på toa, druckit mkt och samlat vatten och beroende på när jag vägt mig.
Ta det lugnt! ![]()

Har idag varit en sväng i Kalmar med mamsen. Fick handlat det jag skulle till badrummet och lite ramar. Dock endast 1badcape till lillebror. Känns som jag har allt annars..
hade tänkt handla lite julklappar men Ikea tog död på mig! De har ju tänkt ut det smart..att man måste gå igenom aaaallt för att komma till ex.restaurangen och genvägarna är svåra att hitta till. Så det får bli internetshopping istället inför jul eller handla i närheten.
usch idag är jag såå nervös! Kl.11. ska jag träffa läkaren på MVC och då avgörs nog ifall jag kan få en tidigare igångsättning pga hans vikt (+32%). Har även frågor ang. min medicinering (mot proppar) då de kan ställa till det för mig så att jag inte kan få en epidural om jag skulle vilja. Suck..det är så mkt så jag har skrivit en lapp med frågor som jag ska pricka av!
Hej alla och tack för tummarna idag..de hjälpte nog!
Allt var bra med mig och lillebror:
Hb:127
blt:100/60
sf:35
hjärtljud:144
Huvud:fortf. rörligt
Läkaren gjorde en nedre undersökning också men där var det inget spännande..
halvmjuk, 2cm lång tapp och inget öppet alls
Så till själva samtalet då:
Jag ska fortsätta med mina fragminsprutor och även 3mån efter förlossningen för att förhindra proppar. Trombyltabletterna ska tas bort i v.38
En bäckenmätning ska göras snarast och de skulle skicka remiss så jag får en tid snart..
Ett TUL ska göras i fullgången tid, nu blev det 39+0 vi bokade in. Så den 1december ska det ske! Är han så stor som vi då befarar och sen har bäckenmätningen också att utgå ifrån så blir det förmodligen ett snitt ganska omgående. Tror nästan hon menade samma dag iom att jag då ska göra TUL:et i Västervik så "man kan ta det i samband" eller nåt sånt sa hon..
Så kontentan av det hela blir väl att runt den 1december snittas jag med allra högsta sannolikhet!
Och inte mig emot...har bara goda erfarenheter av det då Nova kom med akutsnitt och det var såå proffsigt gjort allting.