Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Licebe skrev 2010-10-27 23:39:38 följande:
    Trodde inte det, men bvc-sköterskan sa att man kunde få det nu och att man skulle tänka på att inte frysa och utsätta brösten för drag.
    hade jag ingen aning om, fast rent logiskt så är det ju så, spec om man läcker efterdom det då finns mjölk i brösten.

hehehe.... ja det är många att hålla reda på här, jag å namn är ingen bra kombination
  • delifi2

varit hos bm idag men hon kolla bara mitt bltr som var på 85/60 så det äär väldg lågt.
    sf mått ligger på 33.

men svårt att mäta eftersom hon ligger fel, har inget hänt om 2 veckor så blir det vändningsförsök. Just nu ligger hon med bena neråt å huvud uppåt, när vi var på tul låg hon i tvärläge.

• delifi2
    Emelle skrev 2010-10-28 20:24:17 följande:
    Tjohooo!!

Kikar in läser ikapp och bjuder er på varsitt glas....med glögg, saft, fanta lemon, julmust eller vad än som er faller i smaken.
    Idag firar jag att jag jobbat för sista ggn på väldigt länge!!

SKÅL TJEJER!!!  Skål
    Grattis

vad skönt det måste kännas
  • delifi2

jag börjar skåla nu med julmust och julskinka har dessutom inhandlat pepparkakor förstår inte hur sugen man kan vara på julmat nu.
    Jag är jättenoga och jättesträng med att det kommer inte innaför dörren förrens den 1 december

• delifi2
    Stefanie skrev 2010-10-28 22:37:54 följande:
    Jag sitter här med min julmust och känner mig nästa lite skamsen, jag brukar också hålla hårt på december. Det här är ju lite som att öppna julklapparna innan julafton...

MEN jag är gravid och är det någon gång man får fuska med vad man stoppar i sig så måste det vara nu! När det står mellan att sitta här och storgråta för att man inte får eller att fuska lite.Glad

Precis tror min man hellre gör julskinka till mig än ser mig storgråta.
    Å jag kan säga att julskinkan smakade toppen, så himla gott, tyvärr så tog mannen den sista julmusten men det förtjänade han, var tur att jag inte var sååååååååååå jättesugen på julmust
  • delifi2
    Annnika----> på mig gjorde det ont när de kände, vet inte om du menar när de ska känna var bebise huvud är om det lagt sig rätt, för på  mig var det så att William inte hade lagt sig rätt och då klämde hon precis vid blygdbenet precis ovanför men eftersom det då antagligen var rumpan så gjorde det ont. Men om bebisen ligger rätt med huvud så kan det kännas lite obehagligt, det tycker jag iaf men på vissa så känns det inte.
    Men det som är det vikigaste är ju att dom skadar INTE bebisen på nåt sätt.

Napp----> ABsolut!!! hade det med när William föddes och det var tur för annars skulle han ligga å tutta dygnet runt, för mig är det så att brösten är till för mat och inget annat, det är inte bra för brösten att barnet suger hela tiden eftersom det finns risk för såriga bröstvårtor och felsugning.  V hade ingen till Elliot å han var snuttig hela tiden, bättre att vara förberedd.
    Elliot sluta med napp när han var ca 3 år, lätt som en plätt, sa bara att napen var trasig så han inte kunde ha den så då sluta han med den.

har inte haft ont av ishiasnerven idag *pepparpeppar* ochdet har varit så skönt att kunna gå någolunda normalt, mina fogar har varit snälla mot mig oxå idag så det har varit toppen + att jag inte har tagit ut mig så jättemycket  
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-10-29 22:38:40 följande:
    Åh gud, är heeeeelt död. Både i kropp och sinne. Vi har flyttpackat hela dagen och nu ska jag sova. Ändå har vi lite kvar att packa imorgon bitti. Fy fan vad jag hatar att flytta!!!!
    ALLTID mer än vad man tror. Stackare ta inte ut dig för mycket.

jag kommer inte packa min väska än, då står den bara där och så går tiden ännu långsamare .
  • delifi2
    Ninnie81-----> det är väl bara starta upp en sån tråd och sen be Willesmamma lägga in den i ts

2 barns mamma 84-----> foglossning är ett hormon i kroppen som heter relaxin och som bryter ner kollagen. Bäckenet luckras upp 1 mm endast och det känns så fruktasnvärt, helt otroligt vad så lite kan göra. Man kan oxå ha för höga doser av relaxin i sin kropp och det är DET som gör att man får foglossning, man behöver relaxin för att förberda kroppen för förlossning. Relaxin finns i kroppen oxå under menscykeln, då den stiger när man har haft ägglossning.
    Man har ju typ som ett stakr gummiband i höfterna som binder samman de 3 bäckbena och när man får foglossning så "lossnar" gummibanden, de blir slappare och håller inte upp bäckenet på det sätt det ska göra drf gör det ont och det är relaxinet som gör att gummibanden blir mer slappa

Har skitont idag, var ju dum nog att ha lite kul eftersom vi inte har haft det på skitlänge och det får jag lida för idag, men n har vi sagt att vi har sexstopp eftersom jag får så ont efteråt, kan knappt resa mig eller gå, tur att det är helg annars vet jag inte hur jag skulle klara mig
  • delifi2
    Karttikeya skrev 2010-10-30 15:50:20 följande:
    Huujeda mig.. Sov dåligt inatt och idag har jag varit på Ullared och sen IKEA.. Fått handlat mycket till bebis iaf så det känns bra Glad Men ni kan nog föreställa er hur jag mår just nu.. Har extremt ont. Men men, bara att bita ihop och ta det lugnt resten av kvällen Glad

Var helt GALET med folk när vi väl åkt därifrån.. Var där när det öppnade 7 och var klara halv 11 ungefär, då ringlade sig köerna riktigt långa utanför.. Och supertrångt var det därinne förstås. Galet! Tungan ute
    kan jag tänka mig, ni åkte ju inte på den bästa tiden eftersom det är höstlov Då är det mycket folk, min svärmor åker på måndag och hon hade inte ingen aning om att det var höstlov, sånt an inte tänker på när man själv inte har barn eller som man ätker på
Svar på tråden December Bebis 2010 :)