Ninnie81-----> det är väl bara starta upp en sån tråd och sen be Willesmamma lägga in den i ts
2 barns mamma 84-----> foglossning är ett hormon i kroppen som heter relaxin och som bryter ner kollagen. Bäckenet luckras upp 1 mm endast och det känns så fruktasnvärt, helt otroligt vad så lite kan göra. Man kan oxå ha för höga doser av relaxin i sin kropp och det är DET som gör att man får foglossning, man behöver relaxin för att förberda kroppen för förlossning. Relaxin finns i kroppen oxå under menscykeln, då den stiger när man har haft ägglossning.
Man har ju typ som ett stakr gummiband i höfterna som binder samman de 3 bäckbena och när man får foglossning så "lossnar" gummibanden, de blir slappare och håller inte upp bäckenet på det sätt det ska göra drf gör det ont och det är relaxinet som gör att gummibanden blir mer slappa
Har skitont idag, var ju dum nog att ha lite kul eftersom vi inte har haft det på skitlänge och det får jag lida för idag, men n har vi sagt att vi har sexstopp eftersom jag får så ont efteråt, kan knappt resa mig eller gå, tur att det är helg annars vet jag inte hur jag skulle klara mig