Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-04 16:56:06 följande:
    Alltså jag tänkte så att när era dagar närmar sig och man är stor som ett hus och värkar hela tiden ska ni ta risken och lämna dem på dagiset då i fall det skulle sätta igång.
    det är ju mycket bättre att de är på dagis när de sätter igång än hemma.
    Inte kul för barnen att se sin mamma ha ont, sen kanske man får jätteonda värkar så man bara skriker det är inte bra för barnen. Bättre då att ha barnen på dagis och sen får nån hämta dom, i mitt fall blir det deras storasyster som hämtar dom och går hem med dom och är med dom tills mannen kommer hem.

Om det sätter igång på vägen till dagiset är ju ett större problem men då finns det folk osm kan hjälpa en på vägen ju
  • delifi2

det är samma här, fram till vecka 42 kan man gå över, inget kosntigt med det eftersom man inte vet när barnet blev till. Jag kommer dock inte få gå över tiden eftersom förra gången var moderkakan lite förkalkad så börjar jag gå över så säger jag till att jag vill bli igångsatt, min bm är inte ovillig att hjälpa mig med det och Ystad brukar inte säga nej

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-04 22:48:35 följande:
    Vad skönt att dom du känner att det ingår att fortsätta så finns det möjligheter
    Hur ser moderkakan ut nu då ?

Jag e inte så orolig häller då han troligtviss kommer ut i v 38 men TÄNK om man skulle få gå över eller vågar dom ta risken likom.
    Inget är fel på mig alls men ja du vet.
    Men shit hade inte tänkt på detta utan nu bara wow att man vill plåga oss gravida
    Man kan inte se hur moderkakan ser ut nu det kan man först göra när den har kommit ut eftersom det är då man ser om den är förkalkad eller inte
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-05 11:29:55 följande:
    fy fan du ska kontakta sjukhuset tycker ajg för detta är inte bra alls !!
    Hon ligger ju redan inne på sjukhuset ju
    Förstår dig Selina04 att ligga där inne när bara har de dagarna att få träffa den ma älskar mest och dessutom må dåligt kan inte vara något vidare.

Grattis Ondar

här har jag sovit över 12 timmar i sträck, å jag är fortfarnade trött det ä ta mig fasen inte npormalt fast man är gravid, ska prata med min bm på tisdag igen å fråga om de kan ta nya blodprover för att kolla hur mina järndepåer ligger till. Måste bli bättre på att komma ihåg ta tabletterna oxå.
  • delifi2
    mamma smurfen skrev 2010-11-05 12:58:37 följande:
    Ställ in ett larm på mobilen, så kommer du ihåg tabletterna=)

Ondar: GRATTISSkål  ska skåla för dig ikväll när jag tar sista After worken iår med gängetNalle
    tack för idén det ska jag nog göra.

fasen vad fort det går nu på slutet tycker jag, eller jag räknar ju enligt sista mens så jag kommer säkert gå över tiden
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-05 13:23:26 följande:
    Grattis Ondar Skål

Jag har precis klivit ur jacuzzin - min man tog vår lille ettåring på en utflykt med en kompis och jag har njutit av ensamheten. Känns som om jag tankat massor av ny välbehövlig energi på den här timmen - natten var inte rolig med både hostig lilleman och jag själv som var febrig och mannen på jobbet Tungan ute
    å det låter helt undebart
    Även om jag är själv på dagarna så njuter jag inte av det eftersom jag är så himla trött
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-05 13:37:53 följande:
    Kan du inte sova?

Min man jobbar ju sovande natt, så vi har härliga dagar tillsammans, lilleman, han och jag. Men idag var det skönt att få en stund bara för mig själv
    jag sover dagarna igenom, sover hela tiden, har sovit mer än 12 timmar idag och kan fortfarande känna att om jag går å lägger mig så kommer jag somna om.
    SOmnade hos bm förra gången jag var där och fick akupunktur, ska ta upp det med henne på tisdag då jag ska dit igen att det känns onormalt att sova så jättemycket osm jag gör
  • delifi2
    linasmama skrev 2010-11-05 13:42:06 följande:
    Mitt järnvärde är bra 121 tror jag det var, men är ändå sjukt trött hela tiden. Kvittar om jag sover 6 el 9 timmar, är iaf lika trött, jag sover ganska bra om nätterna, sällan jag behöver gå upp och kissa eller vaknar av annat.. Antar att det bara är att vänja sig..
    hur är dina järndepåer då?
    mitt värde är bra men mina depåer är det sämre, man kan ha bra värde även om depåerna är låga
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-05 20:08:09 följande:
    Så sant så ..
    Fick iaf sambon till att ducha dem och klä på sonen och sen la han dem i sängen.

Dukitig kille kanske skulle ge honom en kluppa och klappa honom på huvudet ??
    det borde du nog göra så kanske han förstår piken.
    DU är inte själv i ett förhållande.

Jag skulle inte klara av att leva i ett sånt förhållande, eller jag har ingen aning för den delen har aldrig levt i ett sånt förhållande, även om min fd man inte var så snäll mot mig så ställde han alltid upp genom att städa, hjälpa till hemma osv osv
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-05 22:06:34 följande:
    Flickor, var rädda om er!

Är det verkligen bara jag som ligger i soffan och jäser medan mannen tar hand om hus, hem och barn och jobbar dessutom?

Visst, det är inte riktigt lika rent som jag önskat och vi får inte grönsaker till alla måltider och tvättberget tycks öka - men vi mår bra allihopa och älskar varandra och det handlar om några månader
    hahaha.......nope du är inte ensam om det, här gör jag inget, och brukar inte göra så mycket här hemma annars heller, eller hemma hos mig gör jag allt själv men inte så mycket som jag kanske skulle vilja men hemma är jag ju själv ju med barnen.
    Nu när vi bor här så får mannen göra allt, jag aknske diskar nångng lite grann, och ställer in färdig mat i ugnen som han har lagat men städar gör jag absolut inte å inte vättar heller.
    Min man jobbar heltid + har ett x-tra jobb, visst blir han trött på det hela ibland eftersom han måste ta hand om William å Eliot oxå men som nån sa man är  ju faktiskt 2 i ett förhållande och det rör sig om några månader bara även om det kan kännas som en evighet
Svar på tråden December Bebis 2010 :)