• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mamma till två mirakel

Hejsan allihopa,inskrivning oc UL gick jätte bra!!! {#lang_emotions_laughing}

Jag är i v.9+4 precis som jag misstänkte,bebisen var pigg och alert och rörde sig ovanligt mkt för att vara så tidigt... 28mm...hahah liten fis det där

Hur som helst så fattar man nu iaf att det är på riktigt!

BF blir 26/12 !!!!{#lang_emotions_gravid} Jag är graviiiiiid!!!!!

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    AnneliY skrev 2010-05-27 18:18:45 följande:
    Hejsan allihopa,inskrivning oc UL gick jätte bra!!! Jag är i v.9+4 precis som jag misstänkte,bebisen var pigg och alert och rörde sig ovanligt mkt för att vara så tidigt... 28mm...hahah liten fis det där Hur som helst så fattar man nu iaf att det är på riktigt!BF blir 26/12 !!!! Jag är graviiiiiid!!!!!
    Grattis vännen till en sprattlig bebis i magen haha roligt att se jag har själv bara 12 dagar tills jag ser min lilla bebbe på Rul BARA 12 dagar kvar haha

Ja men hoppas det blir innan kanske 24 dec och inte 26:e
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08

Har fortfarande inte fattat att jag e gravid,haha trots alla gravsyptomen! Slår mig ibland,men gud jag e ju gravid,ja mycket o tänka på,som tex o tacka nej till alkohol

Jag ammade min son i 2 veckor, men han gick ner i vikt mycket,då han inte åt som han skulle,somnade o låg mest o snuttade,kunde amma i 1,5 timme utan att han blev mätt,så tillslut fick både han och jag nog! Han skrek ju typ jämnt så han inte blev mätt heller.
    Så jag började och del amma,först amma o sen ersättning i 2 mån ,sen ammade jag bara på natten 1 mån efter de och sen slutade jag! Önskar jag kunde hel amma,och man känner skam på något sätt när de inte funkar osv, och alla andra kan amma!
    Men men...får hoppas de går bättre denna gången helt enkelt!

Ja jag mår fortfarande illa,mina tabletter e slut! va på apoteket i dag och deras va med slut,kommer in i morgon! GAH hur ska jag klara mig i morgon bitt????
    Och jag som ska jobba med, vill inte de ska bli morgon

Ja på tal om bröst Så skulle jag med gärna vilja operera mina sen när jag förhoppningsvis e klar med alla de barn jag önskar och vill ha dvs 3 st
    Tyvärr har allt för många fördomar om att man vill operera sig! Men från och ha haft en c kupa,fasta fina,till o få 2 russin som man måste rulla upp i BH:n e verkligen inget kul! so here we go operation soooon

• MajMamman08

oj så långt och jobbigt inlägg mitt blev,haha ni somnar la på vägen om ni ens orkar läsa de,haha

• 3 barns mamma84
    Majmamman:
    Nu har jag läst och ''pustar ut'' haha hoppas du slipper illamåendet och skönt att du nu inser att du är gravid jag tror vi alla fortfarande tänker (herregud e vi gravid) haha jag tänkte på det idag och bara blev så glad av längtan.
    Jag vill ju ha min julklapp tidigt igår haha
    Hoppas din ammning med nästa blir bättre och du får mer mjölk så det räker över till pump flaskor med
    Tre barn är det allt haha skoja Är det bara jag som vill ha 5 ST!!!

Mala:
    Tänker på dig vännen♥
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-27 19:04:17 följande:
    Majmamman:Nu har jag läst och ''pustar ut'' haha hoppas du slipper illamåendet och skönt att du nu inser att du är gravid jag tror vi alla fortfarande tänker (herregud e vi gravid) haha jag tänkte på det idag och bara blev så glad av längtan.Jag vill ju ha min julklapp tidigt igår haha Hoppas din ammning med nästa blir bättre och du får mer mjölk så det räker över till pump flaskor med Tre barn är det allt haha skoja Är det bara jag som vill ha 5 ST!!! Mala:Tänker på dig vännen♥
    Hihi! Ja egentligen e de fullt upp me den jag har nu,haha!! Så de kanske bara blir 2 ! ne men jag önskar 3 barn! Skulle vara skoj och få en liten sladdis me sen kanske Min lillebror är sladdis
  • AnnaCL

Hej på er! Har inte skrivit på länge, men följer er ändå. Här är det glatt, sambon friade häromdagen så nu planeras det höstbröllop för hela slanten. V 12 imorgon också vilket känns som ett litet steg på vägen{#lang_emotions_laughing}.
    Känns som om alla gjort VUL här inne, eller är det någon mer än jag som inte gjort det? SKulle också gärna vilja titta på bebisen men eftersom jag inte har någon anledning så blir det svårt.
    Hoppas ni har det fint, och vilka fantastiska magar ni har!

• MajMamman08

Vet nån när man inte får flyga längre som gravid?? Alltså i vilken vecka??
    Vi vill resa tomlands i höst, och kommer då vara runt v 30!{#lang_emotions_gravid}

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-27 08:17:35 följande:
    Godmorgon. Vin ja.... Det kommer jag sakna nu under varma sommarkvällar då vi sitter ute sent... Hitade ett jättegott alkoholfritt alternativ "fre", när vi var på systemet förra fredagen. Så det finns ju goda alternativ trots allt Något annat jag sakna är brieost. Trodde man kunde äta det om den var pastoriserad, men det var visst inte heller bra... Läste häromdagen att Bingo och Katrin fått sin som Ringo nu. Men vilket jävla namn el?? Grattis barnet! Har ni namn än?? Vi har två stadiga, men så får vi väl se hur de ser ut när de väl fötts!!
    Jag har hört att det är ofarligt om man tar bort själva "möglet" på utsidan, alltså skär bort "skalet". Gud vad dumt det låter när jag försöker förklara men du kanske fattar? 
    Men det kanske bara är min BM som är tokig haha
    Jag skulle hellre heta Ringo än Bingo i alla fall
    alberta77 skrev 2010-05-27 08:39:17 följande:
    Kul att det alltid är massor att läsa när man tittar in här! Jag mår fortfarande illa och är trött. Är bara i vecka 10 så det kan väl sitta i ett tag till. Jag funderar på vart ligamenten sitter vid den här tiden. Jag känner av dem mitt emellan pubisbenet och naveln ungefär fast ut mot sidorna då. Det hugger ofta när jag reser mig upp eller nyser. Kan inte minnas att de ska kännas så långt upp... Någon som kan stilla min oro? Sedan har foglossningen dykt upp mycket ovälkommet. Det positiva med det är att de gånger jag fått det tidigt har det gått över tidigt med.  Någon med tips på vad som kan gå ner? Allt varmt går bort och allt som luktar. Till och med isglass gör mig illamående. Kram på er alla! Ska bli kul att se om någon lyckas pricka in sonens födelsedag som är på nyårsafton.
    Salta kex? Eller bara några små skorpor eller nåt? Salta kex har jag ÄLSKAT nu när jag varit illamående. Och iskall blåbärssoppa.
  • Momalicious
    MalakiW skrev 2010-05-27 16:35:14 följande:
    Tack Momalicious! Tänk gärna extra mkt kl.07.45 - det är då "behandlingen" börjar. Bävar inte så mycket för smärtan. Är mest rädd för att behöva se något jag inte vill se... kramar!
    Jag sitter och är tårögd. Klart jag ska tänka på dig. Jag förstår det. Eller, förstår ska jag väl kanske inte säga eftersom jag själv inte varit med om det, men jag kan föreställa mig hur det kan kännas. Kommer skicka mängder med kramar och styrka till dig 07.30 och resten av dagen! Kram på dig!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)