• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-05-27 20:39:32 följande:
    Molvärk har jag och mår illa om jag inte äter eller om jag äter för mkt mjukt, vill ha hårda knapriga grejer. typ skorpor och riskakor! Idag på jobbet skulle jag hjälpa en boende att resa sig, använde ett gåbälte, men boende tippade bakåt så jag fick hålla emot, hände inte den boende något men det högg till i magen! Aj vad ont det gjorde! Ringde gyn och dom sa att jag skulle höra av mig om det blev värre och resten av dagen har det huggigt och gjort ont. Ringde nu ikväll men dom trodde på en sträckning, blir det inte bättre ska jag höra av mig igen.. Bröst :Jag ska också fixa brösten sen! Kosta vad det kosta vill, jag SKA! Amning: Dottern ammade jag länge. Helammade nästan fem månader, sen började jag plugga när hon vad 7 månader så då var hon tvungen att klara sig utan mammas mjölk. Delammade dock tills hon var 9 månader ca, men då bara på natten sista tiden.. Hoppas kunna amma nästa också. Vad mysigt det låter att prata namn och så.. Min sambo är fortfarande inte helt med på noterna, jättetråkigt.. Så vi har sagt att vi pratar inte om det förrän efter NUPP, vilket om en månad.. Känns trist att gå å låtsas som ingenting hela tiden :(
    men ajje!! De blir ju så enormt tunga i kroppen när de tippar också! Hoppas det känns bättre imorgon!

HAHA jag skall ju fotas för reklam för Biltema på tisdag, och nu fick jag ringa fotografen och dubbelkolla att han verkligen visste och talat om för kunden att jag är gravid, för jag hade integen aning om att magen skulle växa SÅ fort och det blir problem att hålla in den pjäsen! (typ tre gånger så stor som på förra bilden!!). Han skrattade och sa att det avr lugnt och att de får retuschera i värsta fall. PUH! Tack gode gud för photoshop, haha! Då kan de ta bort lite rynkor med tack=)
  • 3 barns mamma84

Har lagt in gammla bild på magen i vecka 11 och en NY bild i vecka 12 ser nu något storlek ??
    Jag tror jag ser men att den blir spetsigare eller rundare :-/ hmm
    Finns blad mag bilder

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-05-27 20:37:23 följande:
    Vad kul att vara ett steg närmare Jag har gjort UL, var en av de sista som gjorde det, var först inte planerat men jag ville lugna mej lite eftersom jag äter så mycket mediciner nu,... RUL ligger i den veckan just för att i den veckan ca är alla barn lika "stora" så man kan mäta osv...ele nått sånt...
    Äsch då tycker jag dom får lägga in ett extra tillväxt UL i v 18 istället. Sen varierar det ju lite i landet med. En kompis till mig som bor i GBG hade RUL i v 15.
    Apropå tuttar så kan jag meddela att jag ska faktiskt också fixa dom när barnafödandet är färdigt. Fick en hormonrubbning för ett par år sedan som gjorde att jag ökade 18 kilo på ca 5 veckor utan att äta annorlunda. Det gjorde att mina fina små b-kupor växte till fula, hängiga e/f-kupor. Nu är jag nere på D-kupa men dom är ju inte vackra precis. Fick även en del tunna bristningar men dom syns bara om man anstränger sig nu, vilket är skönt. Är ju inte skitläckert att ha lilarandiga tuttar direkt
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-05-27 21:19:03 följande:
    Äsch då tycker jag dom får lägga in ett extra tillväxt UL i v 18 istället. Sen varierar det ju lite i landet med. En kompis till mig som bor i GBG hade RUL i v 15. Apropå tuttar så kan jag meddela att jag ska faktiskt också fixa dom när barnafödandet är färdigt. Fick en hormonrubbning för ett par år sedan som gjorde att jag ökade 18 kilo på ca 5 veckor utan att äta annorlunda. Det gjorde att mina fina små b-kupor växte till fula, hängiga e/f-kupor. Nu är jag nere på D-kupa men dom är ju inte vackra precis. Fick även en del tunna bristningar men dom syns bara om man anstränger sig nu, vilket är skönt. Är ju inte skitläckert att ha lilarandiga tuttar direkt
    Ok jag bor i danmark och har i vecka 14 ja om 12 dagar
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-05-27 20:03:38 följande:
    Nu när jag läst ikapp lite så måste jag få tjoa lite! Idag är nämligen världens mest fantastiska dag. Är KLAR med skolan nu! Gymnasiet i alla fall. Sen är det bara SSK och BM utbildning kvar, men inte än på ett litet tag ;) Är fruktansvärt stolt över mig själv. Går ut med bra betyg i allt och det känns ännu bättre att man har ett bra snitt sen. Firade med att köpa en iphone till mig själv! ;) Gud vad härligt. Vet inte vad jag ska göra hela helgen nu.. Inte varit ledig på flera år. Helt sjuk känsla! Jag har en fråga. Eller två snarare! Är det någon mer än jag som inte har molvärk? Jag har inte haft på nästan en vecka och blir helt nojjig att bebis är död nu.  :( Andra frågan lyder: Har ALLA här inne gjort VUL eller UL eller KUB eller NUPP? Jag känner mig helt galen att jag ska behöva vänta till v 18-19 för att få reda på om allt står rätt till. Varför ligger inte RUL tidigare? Och om det finns nån själ som inte kommer göra någon "kontroll därinne" innan RUL, hur klarar ni av det? Jag vill se NU NU NU!
    Jag har inte någon molvärk längre,är i v 12. Den slutade väl i v 8-9 nånstans där tror jag!
    RUL (har jag hört) ligger där det gör för det är en bra vecka att se bebis och kunna kolla så allt står rätt till där inne,inga missbildningar osv! Man ser hjärta och sådant fint,man ser hela bebisen! Ju större den sen blir desto svårare är det och se hela bebisen,då måste man göra mer ingående på varje organ! Sen är det för att fastställa när man blev gravid osv,lättare att mäta bebis mer exakt då och se hur stor den är. Hade jag inte fått göra VUL hade jag nog sagt att jag haft ont i magen osv,"fejkat" bara för att få se att allt såg bra ut! knäppt kanske men va gör man inte!
    empans skrev 2010-05-27 20:11:47 följande:
    Ja lite koll har jag, har jobbat som flygvärdinna tidigare. De flesta flygbolag har en gräns vid vecka 34-36 någonstans. Ett fåtal tillåter dock inte att man flyger från v 28 om man inte har en läkares tillstånd. (Vissa tillåter flygning fram till 2 veckor innan BF med läkarintyg.) Om man har eller har haft komplikationer som blödningar, diabetes, högt blodtryck eller fött tidiagre barn för tidigt så är det bra att kolla med sin läkare innan man bokar någon resa.Kolla alltså upp vad som gäller för det flygbolag ni ska flyga med. Hoppas det hjälpte lite
    Ah ok Tack för svar Tufft med flygvärdinna  Vet inte vilket flygbolag än,men får la kika runt lite vad som gäller,blir väl de klassiska som ving el fritidsresor osv! Men då borde de la inte vara någon fara o flyta i v 30?!
    Molvärk har jag och mår illa om jag inte äter eller om jag äter för mkt mjukt, vill ha hårda knapriga grejer. typ skorpor och riskakor! Idag på jobbet skulle jag hjälpa en boende att resa sig, använde ett gåbälte, men boende tippade bakåt så jag fick hålla emot, hände inte den boende något men det högg till i magen! Aj vad ont det gjorde! Ringde gyn och dom sa att jag skulle höra av mig om det blev värre och resten av dagen har det huggigt och gjort ont. Ringde nu ikväll men dom trodde på en sträckning, blir det inte bättre ska jag höra av mig igen.. Bröst :Jag ska också fixa brösten sen! Kosta vad det kosta vill, jag SKA! Amning: Dottern ammade jag länge. Helammade nästan fem månader, sen började jag plugga när hon vad 7 månader så då var hon tvungen att klara sig utan mammas mjölk. Delammade dock tills hon var 9 månader ca, men då bara på natten sista tiden.. Hoppas kunna amma nästa också.Vad mysigt det låter att prata namn och så.. Min sambo är fortfarande inte helt med på noterna, jättetråkigt.. Så vi har sagt att vi pratar inte om det förrän efter NUPP, vilket om en månad.. Känns trist att gå å låtsas som ingenting hela tiden :(
    Han kommer o smälta totalt sen när han sett bebis på NUPP:en Men förstår om det är jobbigt o inte kunna prata med sin sambo om de!
  • Trollungarnasmamma

Åhhhh vi misslyckades med potatismoset!! hahaha så nu får vi göra nytt!!

Jag är såååååå hungrig & såååååå sugen på min hemmagjorda potatismos & ungstektfalukorv!!!!!!

idag kom min bok till bibblan då blir det inget jobb blir det läsning helgen. Barnen är hos sin pappa.

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Molvärk har jag och mår illa om jag inte äter eller om jag äter för mkt mjukt, vill ha hårda knapriga grejer. typ skorpor och riskakor! Idag på jobbet skulle jag hjälpa en boende att resa sig, använde ett gåbälte, men boende tippade bakåt så jag fick hålla emot, hände inte den boende något men det högg till i magen! Aj vad ont det gjorde! Ringde gyn och dom sa att jag skulle höra av mig om det blev värre och resten av dagen har det huggigt och gjort ont. Ringde nu ikväll men dom trodde på en sträckning, blir det inte bättre ska jag höra av mig igen.. Bröst :Jag ska också fixa brösten sen! Kosta vad det kosta vill, jag SKA! Amning: Dottern ammade jag länge. Helammade nästan fem månader, sen började jag plugga när hon vad 7 månader så då var hon tvungen att klara sig utan mammas mjölk. Delammade dock tills hon var 9 månader ca, men då bara på natten sista tiden.. Hoppas kunna amma nästa också.Vad mysigt det låter att prata namn och så.. Min sambo är fortfarande inte helt med på noterna, jättetråkigt.. Så vi har sagt att vi pratar inte om det förrän efter NUPP, vilket om en månad.. Känns trist att gå å låtsas som ingenting hela tiden :(
    Ja inom vårt arbete så vet man inte riktigt vad som kan hända tyvärr

Med första blev jag sparkad i magen på jobbet, med andra var jag ensamstående & jobbade heltid, han ville ut i v23 redan
    Undrar vad som sker denna gången...
    AnneliY skrev 2010-05-27 20:54:37 följande:
    Jag ville ha 5 barn innan sonen kom till världen men nu har jag ändrat mig...vill bara ha 2st för att jag känner att det passar vårt liv bäst I morgon ska jag köpa första saken till lillisen i magen tänkte jag,en del av bearbetningsfasen
    ja alla e vi olika, vi vill ha mycket liv & rörelse i vårt liv
    Jessika82 skrev 2010-05-27 21:03:50 följande:
    Jag var och köpte vagn idag...
    Oj
    Minifer skrev 2010-05-27 21:04:55 följande:
    men ajje!! De blir ju så enormt tunga i kroppen när de tippar också! Hoppas det känns bättre imorgon!HAHA jag skall ju fotas för reklam för Biltema på tisdag, och nu fick jag ringa fotografen och dubbelkolla att han verkligen visste och talat om för kunden att jag är gravid, för jag hade integen aning om att magen skulle växa SÅ fort och det blir problem att hålla in den pjäsen! (typ tre gånger så stor som på förra bilden!!). Han skrattade och sa att det avr lugnt och att de får retuschera i värsta fall. PUH! Tack gode gud för photoshop, haha! Då kan de ta bort lite rynkor med tack=)
    Go Minifer
    Photoshop is the shit
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-05-27 21:04:55 följande:
    men ajje!! De blir ju så enormt tunga i kroppen när de tippar också! Hoppas det känns bättre imorgon!HAHA jag skall ju fotas för reklam för Biltema på tisdag, och nu fick jag ringa fotografen och dubbelkolla att han verkligen visste och talat om för kunden att jag är gravid, för jag hade integen aning om att magen skulle växa SÅ fort och det blir problem att hålla in den pjäsen! (typ tre gånger så stor som på förra bilden!!). Han skrattade och sa att det avr lugnt och att de får retuschera i värsta fall. PUH! Tack gode gud för photoshop, haha! Då kan de ta bort lite rynkor med tack=)
    Hahaha rynkor!!! Du e säkert slät som en babystjärt Men guuuuuug så spännande!!! Måste visa sen
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-05-27 21:28:21 följande:
    Åhhhh vi misslyckades med potatismoset!! hahaha så nu får vi göra nytt!!Jag är såååååå hungrig & såååååå sugen på min hemmagjorda potatismos & ungstektfalukorv!!!!!!idag kom min bok till bibblan då blir det inget jobb blir det läsning helgen. Barnen är hos sin pappa.
    Hahaha ja de e sjukt jobbigt när man blir så där extremt sugen på nått Man måste bara ha här och nu! hihi
Svar på tråden December Bebis 2010 :)