• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jaya
    Utomlands skrev 2010-05-28 11:48:17 följande:
    Tack!!! Vikten har jag inge problem med, sa dÄr kan jag inget göra. Men jag har varit stilla i 1,5 manad pa grund av missfallsrisk, men nu är risken över och jag har börjat knata runder en hel del, kanske de sänker sej själv nu när jag börjat leva normalt igen + kan ju dra ner pa saltet. Tusen tusen tack!!!
    Inga problem! Hoppas det löser sig med ditt blodtryck {#lang_emotions_smile}
  • 3 barns mamma84

Det gick bra hos läkaren didos hade inget fel men han har väl trampat snät med bennen och har inte ont eller så men haltar hela tiden.
    Vi vi kulle hålla ett öga på honom iaf.

Juste vet ni vem som är överlycklig!!!
    Jo
    jag
    haha
    jag har fått tid till jordemode tid hehe kl 11.00 den 29/6
    yess äntligen

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Jag fick oxå Libero boken av läkaren som han hade beställt till mig
    Handlar om graviditeten och utveckligen om förlossningen osv

Dessa tiden har vi i danmark på alla besök

vecka 6-10 läkar tid 2 ggr (har varit)
    vecka 8+0 till 13+6 bemärkning (doubeletest) fråga inte mig vet ej vad de e
    11+0 till 13+6 ultraljud (Nakkefoldsskanning)
    13-15 jordemoder 2ggr
    15+0 till 22+0 inget
    18 ultraljud
    21 jordemore 2ggr
    25 läkare 2ggr
    29 jodemore 2 ggr
    32 läkare 2 ggr
    35 jordmore 1 gång
    36 jordmore 1 gång
    37 jordmore 1 gång
    39 jordmor 2 ggr
    (41) jordmore 2 ggr
    födsel
    1-10 dagar efter födsen jordmor 2 ggr
    8 veckor efter läkare 2 ggr

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • skogsbollen

Hej tråden!

Vecka 10 nu (troligen) och har inte alls haft energi till datorer om kvällarna. Jobb till klockan 17 eller 15 (om jag hämtar lilleman på dagis), sen är det high life tills dess att lilleman somnar vid 20-tiden och då slocknar jag i soffan tills dess att sambon väcker mig och tycker jag ska borsta tänderna och släpa mig till sängen.

Känns trist att inte orka hänga med här, men jag hoppas det vänder.
    Småjobbig eftermiddag igår. Fick åka till akuten för mensliknande blödning och magont. Tack och lov visade VUL ett foster med ett hjärta som slog och idag blöder jag inte längre. Känns ändå lite oroligt att inte veta VARFÖR jag blödde. Inskrivning på måndag, inklusive läkarbesök och VUL, så det känns skönt att kolla upp det igen.
    Nån mer än jag som haft blödningar utan att det varit nåt konstigt?
  • Jerseygirl

Idag har jag varit på inskrivning och gjort ultraljud! Alla provvärden var bra och UL visade ett fint litet foster som till och med var lite större än beräknat, 10+5 istället för 10+3. {#lang_emotions_heart}

Men jag testade med ÄLtest så jag tror inte det nya datumet stämmer, fast det måste ju ändå betyda att det växer som det ska så det var goda nyheter. Är livrädd för missfall eller MA!

Nästa sak på schemat är KUB test i andra halvan av juni. Blodprovet tog BM redan nu så kallelse till NUPP kommer snart. Jag är över 35 så då är det gratis i Göteborg. Vad man sen gör med resultatet är ju en annan fråga...

Mitt blodvärde var lite lågt dock... men mår man illa är inte järntabletter det skojigaste att tänka på. Typiskt nog är jag inte alls sugen på kött heller, jag som älskade en saftig biff vill bara äta frukt och grönt. Och salta kex... Några tips?

Jag vågar inte riktigt skaffa nått till räkan än. Det känns lite tidigt, är visst mer vidskeplig än jag trodde. Fast efter KUB blir det nog lite grejer. H*n kan ju inte ärva allt av storebror!

MalakiW; nu börjar processen att läka, både psykiskt och fysiskt så ett nytt friskt litet frö kan slå rot.

Ha en skön helg alla

• Utomlands

trevlig helg allihopa nu aker jag upp i bergen!!!

• Minifer
    Jaya skrev 2010-05-28 10:35:42 följande:
    Jag är ingen expert på blodtryck men jag kan försöka förklara! Blodtrycket mäts i två värden, som ditt till exempel 130/85. Blodtrycket är blodets tryck på kärlväggarna. 130 är det systoliska värdet. det är när hjärtat dras samman och pumpar ut blod, 85 är det diastoliska värdet och det uppstår när hjärtat vilar före nästa utpumpning. Blodtrycket mäts i millimeterkvicksilver (mmHg) cirka... 120/80 är normalt blodtryck, men detta kan variera från person till person. Blodtryck över 140/90 brukar räknas som för högt blodtryck. Hoppas du förstår min luddiga förklaring
    oj! Då förstår jag att de tyckte mitt 90/60 var lågt om 120/80 är normalt! *äter upp ett saltkar*
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-28 12:07:43 följande:
    Det gick bra hos läkaren didos hade inget fel men han har väl trampat snät med bennen och har inte ont eller så men haltar hela tiden.Vi vi kulle hålla ett öga på honom iaf.Juste vet ni vem som är överlycklig!!!Jo jaghahajag har fått tid till jordemode tid hehe kl 11.00 den 29/6yess äntligen
    Skönt!

Kom ihåg att Elliot började halta strax efter han börjat gå, foten svullnade lite osv...men det var förmodligen en stukning & tack & lov blev han inte rädd för att gå, kan juh bli ett steg bakåt....

Utomlands skrev 2010-05-28 09:06:16 följande:
    Nu ska vi se har försökt läsa igenom de senaste dagarna men oj vad ni har skrivit!!!taxöronammandeulsex och inte sexblodtryckvagn köpflygaShit jag hänger inte med i svänrna...Min BM sa att jag har ganska högt blodtryck i förrgar 145/80 och igar 130/85. Grejen att för mej sa är det bara siffror! Jag har ingen anning vad de star för och vad som är normalt! Nagon som har lust/kan förklara för mej?Kan det hända barnet nagot om man haar högt blodtryck?Har liksom tänkt att flyga hem en runda den 24e juni för att sätta lite blommor i haret och lata den första gangs mormorn klämma pa magen :). Hoppas väkligen inte att blodtrycket kan stoppa detta.Igar hände en skit kul grej, jag gick runt och strosade och skulle inte nagon speciel stans och plötsligt ser jag......en pase med OLW Osbagar,skrivet pa svenska... Men va ostbagar svenska...jag började titta in i skylltfönstret och sen studdsade jag in i affären som ett litet barn en lördagseftermiddag... DUMLE!!!! Geisa! Salta fiskar! Romerska bagar!!! Blabärs kulor!!!! GrÖna grodor!!! Ja allt som man bara kan önska sej när man är gravid i utlandet och saknar Boghats videobutiks smaskiga lösgodis!!!Jag trode jag drömde!!!  Fragade givetvis om ägaren var svenska men nej, spanjorska!!!Grejen är den att jag bor inte pa nagot turist ställe, det är en sovstad med 300.000 invanare och där nu precis när jag är gravid star en fin liten rosa affär med mina favorit godisar!!!Undrar nu om de möjligtvis ska ta in jordnötsringar????
    Hahaha vikken tur du har

Ang blodtrycket vågar jag inte svara, skäms lite eftersom jag jobbar inom vården & läser till undersköterska, men nästa kapitel jag ska läsa handlar om just blodtryck & provtagning så jag väntar med att svara tills jag kan allt
    skogsbollen skrev 2010-05-28 13:02:36 följande:
    Hej tråden!Vecka 10 nu (troligen) och har inte alls haft energi till datorer om kvällarna. Jobb till klockan 17 eller 15 (om jag hämtar lilleman på dagis), sen är det high life tills dess att lilleman somnar vid 20-tiden och då slocknar jag i soffan tills dess att sambon väcker mig och tycker jag ska borsta tänderna och släpa mig till sängen. Känns trist att inte orka hänga med här, men jag hoppas det vänder. Småjobbig eftermiddag igår. Fick åka till akuten för mensliknande blödning och magont. Tack och lov visade VUL ett foster med ett hjärta som slog och idag blöder jag inte längre. Känns ändå lite oroligt att inte veta VARFÖR jag blödde. Inskrivning på måndag, inklusive läkarbesök och VUL, så det känns skönt att kolla upp det igen. Nån mer än jag som haft blödningar utan att det varit nåt konstigt?
    Jag fick blödning med Nova, blev iofs sjukskriven i v 9 för risk för mf, men det klarade sej....& jag tror inte det var någon fara egentligen...
    endel kan juh få det vid mensdax...
    Jag var oxå så trött som du innan, men nu i v11 ca vände det...men vissa dagar kan jag fortf vara trött....
    Skönt att du får kolla igen
    Jag kollade förra veckan, men börjar bli orolig igen :s
    Utomlands skrev 2010-05-28 13:39:39 följande:
    trevlig helg allihopa nu aker jag upp i bergen!!!
    Detsamma detsamma!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Suck, nu har mina små åkt till sin pappa vänjer mej aldrig.....saknar mina små trollungar redan....

Men vi har haft en bra dag tillsammans, myst & lekt.
    Varit på bibblan. fast de sista timmarna lyssnade inte min dotter på mej för fem öre så hon behövde nog åka till sin pappa lite...

Nu äter jag chips & ska läsa lite i min bok som jag ska skriva lite om sen....

kram på er alla & trevlig helg!!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • MajMamman08

Har snusat på en 3 veckors bebis idag! Gud så små de e,man längtar ju sjukt mycket efter att få hålla sin egna lilla mini!!!{#lang_emotions_heart} Glömt bort hur pytte pytte små de e!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)