• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Yess jag är inne i 200 siffrigt idag nu går det banne mig ner ner ner hahaha 

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious

Som du sa 2 barns mamma84 så tänker alla härinne på MalakiW! Vakade 6 så började då.. :)

Kan ju även säga att jag fick ett extremt tji för min senaste inlägg, att jag inte mådde illa eller behövde spy. Ca 5 minuter efter jag skrivit det låg jag inne på toaletten och kräktes. Fy sjutton! Ska försöka hinna ringa BM idag!
  • Utomlands

Nu ska vi se har försökt läsa igenom de senaste dagarna men oj vad ni har skrivit!!!

taxöron
    ammande
    ul
    sex och inte sex
    blodtryck
    vagn köp
    flyga

Shit jag hänger inte med i svänrna...

Min BM sa att jag har ganska högt blodtryck i förrgar 145/80 och igar 130/85. Grejen att för mej sa är det bara siffror! Jag har ingen anning vad de star för och vad som är normalt! Nagon som har lust/kan förklara för mej?

Kan det hända barnet nagot om man haar högt blodtryck?

Har liksom tänkt att flyga hem en runda den 24e juni för att sätta lite blommor i haret och lata den första gangs mormorn klämma pa magen :). Hoppas väkligen inte att blodtrycket kan stoppa detta.

Igar hände en skit kul grej, jag gick runt och strosade och skulle inte nagon speciel stans och plötsligt ser jag...
    ...en pase med OLW Osbagar,
    skrivet pa svenska...
    Men va ostbagar svenska...
    jag började titta in i skylltfönstret och sen studdsade jag in i affären som ett litet barn en lördagseftermiddag...
    DUMLE!!!! Geisa! Salta fiskar! Romerska bagar!!! Blabärs kulor!!!! GrÖna grodor!!! Ja allt som man bara kan önska sej när man är gravid i utlandet och saknar Boghats videobutiks smaskiga lösgodis!!!
    Jag trode jag drömde!!!  Fragade givetvis om ägaren var svenska men nej, spanjorska!!!
    Grejen är den att jag bor inte pa nagot turist ställe, det är en sovstad med 300.000 invanare och där nu precis när jag är gravid star en fin liten rosa affär med mina favorit godisar!!!

Undrar nu om de möjligtvis ska ta in jordnötsringar????

• 3 barns mamma84

Utomlands
    Nu har du skrivit värsta romanen hahaha jag hinner inte själv läsa utan måste fixa mat nu till oss alla innan vi ska åka sen
    Ska läsa sen

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Utomlands
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-28 09:26:30 följande:
    Utomlands Nu har du skrivit värsta romanen hahaha jag hinner inte själv läsa utan måste fixa mat nu till oss alla innan vi ska åka sen Ska läsa sen
    ha ha ha de e sant!!! Men nÄr jag börjar sa kan jag inte sluta och när det händer ngt kul sa bara maste jag berätta. hihihi! Jag tittade pa det jag skrivit och tänkte... jag har gjort det... IGEN!
    Smaklig maltid!!!

Ska aka upp i bergen i helgen och ta de lugnt! Mmmmm!
  • Jaya
    Utomlands skrev 2010-05-28 09:06:16 följande:
    Nu ska vi se har försökt läsa igenom de senaste dagarna men oj vad ni har skrivit!!! taxöron ammande ul sex och inte sex blodtryck vagn köp flyga Shit jag hänger inte med i svänrna... Min BM sa att jag har ganska högt blodtryck i förrgar 145/80 och igar 130/85. Grejen att för mej sa är det bara siffror! Jag har ingen anning vad de star för och vad som är normalt! Nagon som har lust/kan förklara för mej? Kan det hända barnet nagot om man haar högt blodtryck? Har liksom tänkt att flyga hem en runda den 24e juni för att sätta lite blommor i haret och lata den första gangs mormorn klämma pa magen :). Hoppas väkligen inte att blodtrycket kan stoppa detta. Igar hände en skit kul grej, jag gick runt och strosade och skulle inte nagon speciel stans och plötsligt ser jag... ...en pase med OLW Osbagar, skrivet pa svenska... Men va ostbagar svenska... jag började titta in i skylltfönstret och sen studdsade jag in i affären som ett litet barn en lördagseftermiddag... DUMLE!!!! Geisa! Salta fiskar! Romerska bagar!!! Blabärs kulor!!!! GrÖna grodor!!! Ja allt som man bara kan önska sej när man är gravid i utlandet och saknar Boghats videobutiks smaskiga lösgodis!!! Jag trode jag drömde!!!  Fragade givetvis om ägaren var svenska men nej, spanjorska!!! Grejen är den att jag bor inte pa nagot turist ställe, det är en sovstad med 300.000 invanare och där nu precis när jag är gravid star en fin liten rosa affär med mina favorit godisar!!! Undrar nu om de möjligtvis ska ta in jordnötsringar????
    Jag är ingen expert på blodtryck men jag kan försöka förklara!

Blodtrycket mäts i två värden, som ditt till exempel 130/85.

Blodtrycket är blodets tryck på kärlväggarna.
    130 är det systoliska värdet. det är när hjärtat dras samman och pumpar ut blod, 85 är det diastoliska värdet och det uppstår när hjärtat vilar före nästa utpumpning.

Blodtrycket mäts i millimeterkvicksilver (mmHg)

cirka... 120/80 är normalt blodtryck, men detta kan variera från person till person. Blodtryck över 140/90 brukar räknas som för högt blodtryck.

Hoppas du förstår min luddiga förklaring {#lang_emotions_smile}
  • Utomlands

Jaya

Inte alls luddigt, glas klart! Tack!!!

Men da är det j inte speciellt högt eller? Förutom när det var 145/80. Har jag rätt? Borde väl inte vara sa illa jag kan säkert flyga.
    Finns det nagot man inte ska / ska äta för att det ska ga ner?
    Jag är gottegris kan socker ha invärkan?

Kramisar

• Jaya
    Utomlands skrev 2010-05-28 10:52:57 följande:
    Jaya Inte alls luddigt, glas klart! Tack!!! Men da är det j inte speciellt högt eller? Förutom när det var 145/80. Har jag rätt? Borde väl inte vara sa illa jag kan säkert flyga. Finns det nagot man inte ska / ska äta för att det ska ga ner? Jag är gottegris kan socker ha invärkan? Kramisar
    Det är ju på gränsen,  men det bästa är att ringa sjukvårdsupplysningen tror jag. 1177.

Jag kollade på 1177.se och hittade detta:

Behandling Om man har en lätt blodtrycksförhöjning kan det räcka med att ändra livsstil. Blodtrycket påverkas av vikten. Många blir alltså hjälpta av att gå ner i vikt. Regelbunden motion har också visat sig sänka trycket, även utan samtidig viktminskning.

Om man dricker mycket alkohol leder minskat drickande oftast till en tydlig sänkning av blodtrycket. Att äta mindre salt brukar också ingå i kostråden för att motverka högt blodtryck.

Det finns ingen tydlig blodtrycksgräns då man måste börja ta medicin mot högt blodtryck. Har man andra riskfaktorer som till exempel diabetes, höga blodfetter eller om man röker får man oftast börja med läkemedel även om blodtrycket inte är mycket högt.
  • Utomlands
    Jaya skrev 2010-05-28 10:55:53 följande:
    Det är ju på gränsen,  men det bästa är att ringa sjukvårdsupplysningen tror jag. 1177. Jag kollade på 1177.se och hittade detta: Behandling Om man har en lätt blodtrycksförhöjning kan det räcka med att ändra livsstil. Blodtrycket påverkas av vikten. Många blir alltså hjälpta av att gå ner i vikt. Regelbunden motion har också visat sig sänka trycket, även utan samtidig viktminskning. Om man dricker mycket alkohol leder minskat drickande oftast till en tydlig sänkning av blodtrycket. Att äta mindre salt brukar också ingå i kostråden för att motverka högt blodtryck. Det finns ingen tydlig blodtrycksgräns då man måste börja ta medicin mot högt blodtryck. Har man andra riskfaktorer som till exempel diabetes, höga blodfetter eller om man röker får man oftast börja med läkemedel även om blodtrycket inte är mycket högt.
    Tack!!!
    Vikten har jag inge problem med, sa dÄr kan jag inget göra. Men jag har varit stilla i 1,5 manad pa grund av missfallsrisk, men nu är risken över och jag har börjat knata runder en hel del, kanske de sänker sej själv nu när jag börjat leva normalt igen + kan ju dra ner pa saltet.

Tusen tusen tack!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)