• Emelle

December Bebis 2010 :)

Heej!! Jösses vad ni skriver. Skumläser igenom allt lite snabbt. Det är vad jag hinner idag.

Har varit på NUPP idag och det gick sååå fint. Ska bara  njuta nu och se fram mot vår Julbebis!! BF 23 december kommer det stå i vår journal hädanefter!! Merry christmas!

Liten var staxt över 6,1 cm från huvud till sjärt och var väldigt aktiv. Mysigt att mna ser så tydligt! Såg tom alla fingrarna osv. *längtar*

Nu ska vi inte nojja mer utan BARA njuta!

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-06-14 18:47:01 följande:
    Hormonerna är ju galna, jag sitter och lipar som aldrig förr åt den fina bebisen på bilden!

Jag håller på att dö just nu, vår lägenhet är en miljon grader varm och jag håller på att städa. Gissa om jag svettas. Vi har kvällssol vilket är mysigt men dock VARMT. Har alla persienner nere men hjälper inget vidare. Dock slipper passerande människor se mig svettandes haha

Jag försökte ringa BM om att eventuellt få ett tidigt UL idag (för vänner till mig har fått det) men hon svarade inte. Får ringa imorgon. Om det blir nej så tänker vi göra ett privat UL. Kan inte bärga mig! Sambon är lika nyfiken som jag.

Suger att bo i västra götaland när man ska göra RUL. Tydligen får man aldrig veta könet här pga folk som gjort abort pga "fel kön". Det tycker jag bara är sjukt. Burr. Så vi ska göra ett 3D/könsUL längre fram. Men jag klagar inte, ju mer man får se bebis desto bättre!

Nu har jag slutat svettas så nu ska jag fortsätta städa.
    Kram på er alla mammor to be!  
    Gråt inte fina du!!
    Håller tummarna för att du snart får se din lilla bäs du med!
    MajMamman08 skrev 2010-06-14 18:49:08 följande:
    ensammamma: Men gud,stackare,hoppas verkligen de lägger sig då du slipper ha de så hela grav,förstår om du fått ligga på sjukhus då

Emelle: Så fin bebis Ja nu får du NJUTA,de ska jag med göra Julebebis Har du gått över tiden med dina tidigare barn el fått dem innan BF??
    Jag Fick ju våran lille på BF dagen,så ja har inte en aning,men min skräck e o gå över tiden då ja e så rädd för o få för stor bebis,han vägde 3,645gram,så större e ja rädd o få!

ÄlskarNOVA: ja då får ni ha de så skoj i morron Kanske kan lägga in bilder på dina bebisfynd från ULLa,vill me åka dit,men blir nog lite mer i höst!!!

ALLA! Ja klippa mig måste ja me göra,samt slinga håret,har gjort de inan då ja varit gravid men har inte märkt att håret skulle bli gulare osv av de,men har hört att de kan hända!

Däremot att måla med målarfärg på väggar har jag hört delade meningar om,vissa säger de e ok så länge de e vattenbaserade färger o vissa säger att inte de heller e bra?? ja vad ska man tro
    Emilia kom på BF, Eddie dagen innan och Maximilian gick jag över 8 (!!) fucking dagar med. Förlossningen kom igång etfer en hinnsvepning!

Kommer bebis den 23 så räknar jag dock den som en julbebis iallafall, allt i julveckorna är julbebis för mig. Bara jag får i år är jag nöjd! Lucia är optimalt kom vi fram till på vägen hem efter UL, men det kan vi nog glömma ...
  • Emelle
    Jessika82 skrev 2010-06-14 19:03:44 följande:
    Jag har inte gått upp något än....
    Jag tror att jag kanske fått foglossning.... Jag hoppas att det bara är träningsvärk... jag vill ju jobba
    Jag har oxå jobbigt med fogarna redan. Blä det är sååå trist!
  • Emelle
    linn78 skrev 2010-06-14 20:07:21 följande:
    Hej, nu var det längesen igen!! Jag är urusel på att skriva...=(

Välkomna alla nya iaf, kul att vi får så många december bebisar!!

Jag vet inte riktigt hur mycket jag har gått upp men jag gissar på ca 5 kg. Sonen lyckades kissa på vågen och efter det så slutade den fungera...

Jag har fått tid till RUL 5 juli. Kul!! Fast jag som aldrig oroar mej har fått värsta nojjan nu... Dels känner jag inte bebisen ännu (omföderska och i v 16 nu) och sen funderar jag mycket på var tvillingen tog vägen, jag har ju inte blött. Tänk om den liksom fastnat på den andra bebisen... hu hemska tankar!
    Vi ska ta reda på kön iaf, gjorde det med sonen också. Någon annan som ska göra det?

Jag har det mesta kvar efter sonen, fattas bilstol och så funderar jag på vagn. Jag vill gärna ha en babyjogger city mini twin, (har den i enkelvagn och älskar den) men den är bara framåtvänd och jag vet inte riktigt om det öht går att få tag på hårdlift och adaptrar i Sverige. Har aldrig sett det. Men man kan kanske använda bärsele/sjal ända fram till sommaren när plutte kan sitta ordentligt i vagnen... Men då är Axel nästan 3 år så då behöver han kanske ingen vagn? Hmm, inte lätt detta.. Hur funderar ni som har syskon?
    Vi ska ta reda på könet. Har gjort det 2 av 3 tidigare graviditeter.
    Att du inte kännt bebis i v16 är ju inget konstigt alls. Har en väninna som väntar sitt tredje oh inte känt bebisen innan v21. Ingen fara alltså Som du säkert redan visste! men visst LÄNGTAR man!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-06-17 02:17:42 följande:
    Precis hemkommen från akuten och är väldigt trött men lycklig.
    Fick vääldigt ont i livmoderområdet, trodde jag skulle avlida så vi åkte in.
    Fick se bebis som levde och sprattlade omkring för fullt!
    Bebis är 52 mm stor Vi fick t.o.m. en bild av den underbara läkaren.
    SÅ härligt att få se bebis. Då växlade det från att jag grät av smärta till lycka. Sambon fällde också några tårar. Ska nog lägga upp bilden imorgon :)

Hon hittade inga fel utan det kunde vara lite allt möjligt. Det är inga cystor eller liknande i alla fall och hon sa att sannolikheten att nåt skulle gå fel är väldigt liten nu. Skönt!

Nu är det bums i säng, natti natt!
    Skönt att allt så bra ut och GRATTTIS till fin bild av bebis!

AnnaCL-
    Det är nog livmodern som växer som du känner av! Ingen fara på taket alltså Bara bebis som växer!
    MajMamman08 skrev 2010-06-16 21:55:03 följande:
    ah men ja då vet ja inte om ja vågar åka på spaFörvånad inge skoj om man inget får göra "snyft"!
    Får la höra lite med de stället i så fall vi tänkt åka till!

angående o se könet på NUPP i v 13 +,ja fråga BM då ja va,men hon sa att man inte kan se de när de e så små. bästa e ju då man får RUL omkring v 19.
    Det är ingen fara med SPA. Vi ska åka på en weekend vi med is sommar. Personal där ska ju ha kunskap om hur man ska massera osv även gravida. I Amelia gravid (tror det var däri) var det ett reprtage om ställen och olika massage stilar som pasade gravida. Fanns ju tom ställen som hade bänkar med hål för magen!!
    Boka ni och åk! Unna er lyxig egentid innan  bebisen kommer
  • Emelle

TACK för alla krya på dig kramar!
    De hjälpte nog!
    Idag mår jag lite bättre och tur är väl det då det är skolavslutning för barnen. Vi har haft tur och haft barnevkat av mostrar och mormor osv till alla barnen då vi varit sjuka så dom har inte varit hemma och kunnat bli smittade. Så ikväll hägrar kyrkbänken och efter det jordgubbstårta och somarlov...för barnen. Själva har vi inte semester förens om 4½ lååånga veckor!

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-06-17 12:22:48 följande:
    Ah ok,vart ska in åka på spa då?? Vet du något bra ställe?? vi vet inte vart vi ska åka,bara att vi gärna vill
    Kan rekomendera Kalmar Slottshotells SPAweekend. Supermysigt spa, superfint hotell och lagom långt bort. Fick weekend där i 30 års present av min sambo!

Vi ska "bara" ut till Gränsö spa i sommar. Har fått presentkort dit då jag fyllde år. men det kan nog bli en skön avstickare i vadagen.
  • Emelle
    Tisseltassel skrev 2010-06-18 11:20:11 följande:
    Nu har jag lärt mig att man aldrig ska ropa hej.. Efter två veckors upphåll från kräkningar så har de denna vecka tagit fart på riktigt igen.. Jag är så less. Jag kräks varje dag nu igen och idag är jag i vecka 16 enligt bm 17. Detta håller nog i sig hela graviditeten.

Stackare. JAg mår ju också illa till och från. Det är såå jobbigt!
    Dock mår jag inte så illa som dig med kräkningar så jag kan förstå att du lider när jag tycker mitt är jobbigt!

MFJG-

Ta kontakt med din BM och be om en undersökning. Är ju skitjobbigt att gå i ovisshet! Och kom ihåg att blod inte behöver betyda något fel!

Kramar!

• Emelle
    skogsbollen skrev 2010-06-17 14:02:06 följande:
    Emelle:
    Hur är Gränsö SPA? Är det bra?
    Förresten, finns det nån särskild restaurang du rekommenderar i stan. Ska hem till mina päron snart och då tänkte vi, sambon och jag, passa på att ha barnvakt och ge oss ut och äta själva, sådär innan nästa lill* bebis kommer :)
    Vi har inte varit ute på SPA:t än så jag kan inte säga om det är bra el inte, tyvärr!

Ska jag rekomendera en resturang så säger jag utan tvivel Två Möjligheter. Ligger ovanför Stadts hotellet. Jättetrevligt och fruktansvärt goood mat! Annars är Saltmagasinet på Kulbacken helt ok med!!
    ...nu blev jag hungrig ju!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)