• Emelle

December Bebis 2010 :)

Bippa skrev 2010-07-18 20:54:18 följande:
    RUL i morgon. längtar så. hoppas allt är bra med lilla bebben. trokigt att min man inte kan vara med bara. Får se till att få fina bilder med hem. Hoppas man kan få reda på Kön.

någon mer som ska på UL imorrn?
    Jo jag ska idag.
    Om en timma närmare bestämt!!
    SPÄNNANDE!
  • Emelle

Vi ska få en lillasyster!!!
    Allt såg superfint ut och datumet är fortfarande 23 december.

Man kunde inte se någon pung där den "ska" vara och man kunde ana blygdläppar så det blir nog en tjej. BM vill ju inte säga säkert såklart, men som hon sa...-Det borde ju varit en pung här om det varit en kille

Vi är såå glada!

• Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-07-19 16:47:24 följande:
    GRATTIS=)

Fy satan så fuskigt,nu blir ja riktigt FÖRBANNAD! alltså inte på dig,utan på hela jävla systemet!
    ok din BM sa inte rakt ut att det blir en tjej,men o säga lixom att ja ser ingen pung så fattar man ju!man e ju inte dum i huvudet!! Och min ville inte säga nånting alls o påstod att man inget kön kunde se i denna vecka!!!!
    Ringde ändå ner till mvc o sa hur besviken ja va på att de behandlar folk olika,o nu händer de igen!
    Enligt deras policy så ska de inte tala om el ens gissa m,m på kön!!!! TROLIGT att de fullföljer de,ne blir o ringa ner imorron igen o skälla på dem!
    Och KRÄVA UL igen,får ja inget då,så ska jag fan ta upp de med min BM,hon e världs go o kommer förstå mig o fixa ett åt mig i  så fall hos en snäll UL BM istället för den där bitterfittan vi fick!!!
    Jag förstår att du är superbesviken och jag hade förberett mig på att inte få veta.
    När hon hade gjort alla mätningar osv så frågade vi om hon kunde se om det var en pojke el flicka...Nja hon sa att det var ju svårt att se och jag frågad eom hon inte kunde försöka ialalfall och då visade hon och sa att här borde det ju vara en pung om det skulle varit en kille men jag vill inte säga något om jag säger fel...vilket vi väl förstår.
    Men vi såg ju det hon såg och känner oss så säkra att vi avbokar Crokustiden och skulle dets en komma ut en lillebror så blir ju vi lika glada för det.

Jag vet sen innan att det ÄR olika beroede på vilken bm man har osv. Har kompisar som både fått veta och inte. Blir men en av dom som innte får veta men som gärna vill så hade jag med blivit jättebesviken. Men vi hade åkt till Crokus då för jag orkar inte "bråka" (förstå mig rätt)  om sånt när det finns andra sätt att få reda på det även om det är orättvist.

Vår UL BM visste om vår MA bakgrund om all min oro osv vilket kanske bidrog till att hon tog 1 minut extra för att kolla efter.

Hoppas att du får ny tid om du vill det, dock tror jag mer på att prat face to face med din BM nästa besök och be om ett köns uL än att ringa och få ett på den vägen...

Kram
  • Emelle
    AnnaCL skrev 2010-07-19 17:46:29 följande:
    Hej på er!
    Nu har vi gjort UL och allt såg fint ut. Allt fanns på plats och vår barnmorska var en sådan människa som jobbar med rätt yrke, det är härligt. Vi fick jättfinabilder med oss hem som vi ska skicka till familjerna. Den vinkade och viftade och drack en massa fostervatten. Känns mer verkligt nu med graviditeten. Jag blev flyttad 3 dagar bakåt och nytt datum är 20/12. Blir det en julbebis måntro?
    Och grattis emelle!
    Grattis. Visst känns det spänannde att kanske få fira jul på bb
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-07-19 19:33:44 följande:

Lite sprattel här med, längtar tills det kommer ordentligt :) Det lär jag få ångra att jag säger.. hehe när jag väntade nova kunde hon sparka o ha sig så jag kräktes :S

Har fått börja tänka om med vagn, sambons enda krav är att det ska vara blå ("så den matchar bilen") o jag tycker inte Emmaljunga har några fina blå vagnar.. Kollade på BRIO's hemsida, tycker inte deras vagnar brukar vara fina egentligen, tycker dom ser "hängiga" ut..  Brio Sing tycker jag är för bred, men Brio Go skulle ju vara smalare.. Tyvärr kostar dom ju.. Men den finns ju i blått iaf :P

Nu är det snart dags för jobb, första natten av två, ledig lite, sen jobbar jag helgen, puuust o stön! :P

Några västervikare som ska på Winnerbäck

Nej ska inte gå...

Men vill han ha en blå vagn så  får han ju glatt pröjsa upp för en Go ju!! Bra deal där tycker jag!
    Karttikeya skrev 2010-07-19 19:27:10 följande:
    Jisses vad bebis varit livad idag! Har känt pyret från och till mest hela dagen. Det är väl ingen fara att det rör sig för mycket va? Förvånad Eller jag kanske har gaser, haha.
    Härligt!! Jag har också dagar då bebis är galen näst in till i magen.
    Sandragumman skrev 2010-07-19 18:55:31 följande:
    Ja  vi har ju allt nu! känns inge kul för då har man ju inte nå att kika efter....
    nog för att man kikar på allt ändå....

vi ska inte ha nå skötbord då vi har en super bra bänk i tvättstugan/dusch rummet där vi lägger en skötbädd.
    Vagnen har jag kvar eftersom sonen fortfarande tjuv¨åker ibland, en ammaljunga med fullt liggläge så de är bara lägga ner åkpåsen där....
    Säng köpte jag på blocket för att tag sedan men madrass och även täcke, kudde och spjälskydd följde med.
    Babyskuddet hittade jag billigt på blocket och har bara använts åt ett barn och var som nytt.
    matstol finns från sonen då han nu bytt till den lite större stolen nu.
    Sen var jag på IKEA för ointe så länge sedan köpte nya säng kläder (dra på lakan) mm
    en mobil att sätta över " skötbordet"
    började kolla efter en babysitter men då var mamma tvungen medge att hon redan köpt babysitter och hoppgunga till oss.... där rök hennes överaskning men bättre än att jag hade gått och köpt en till.

Jag vet att svärmor och svägerskan redan införskaffat massa kläder så jag ska väl inte köpa så mycket sånt nu, men en liten tygbit måste man väl få köpa :P
    Bebiskläder kan man aldrig köpa för mycket av ju
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-07-19 21:33:28 följande:
    Åh en liten tös, grattis Emelle

Imorgon åker vi till Vimmerby, Astrid Lindgrens Värld i 2 dagar!!! härligt!!

Usch, idag har jag kännt mej stor & tung & orkar inte så mycket....men så e det ibland, sen har man super energi ibland!!

Trist Majmamman när man tycker man blir särbehandlad & vill nått så gärna....Hoppas du snart får reda på kön!!!

Här blir det en överraskning
    Tack, mysigt med ALV. Ha härliga dagar!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-20 19:18:18 följande:
    Är förresten dödligt förstoppad. Fick tipset av mamma att ta ett par matskedar linfrö och hälla på lite kokande vatten så de sväller och äta. Hon sa att man kan hälla på lite saft eller nåt också för att det ska smaka bättre, men äh, vill bara få bajsa!
    jag gillar också linfrö. Ha det i yougurt el koka havregynsgröt och ta hälften havregryn hälften linfrö. MUMS!!
    Nån mer som beställt vagn än??
    Vi har varit och kollat och dragit på vagnar idag och har bestömt oss för en Brio Sing nu garanterat. Crescent Divan känns ionte alls lika stabil och Brio Go tar dom inte hem i vår stad.
    Vi vill ju ha svart m. svart chasi och den kombinationen gick givetrvis inte att få så vi väntar lite för i September släpper Brio fler färgkombinationer och då kanske vi hittar en som vi kan tänka oss med det svarta chassit. Annars kör vi svart med orginal chassi.
    Dom får hem dom på mindre än en vecka så det känns lugnt!
    men skönt att ha bestämt sig och att vi är helt överens!
    Emynem skrev 2010-07-20 21:04:32 följande:
    Idag var vi på RUL och även vi väntar en liten pojke :).
    Flyttades två dagar så nu är han beräknad till julafton, även min mans födelsedag så det är lite roligt!
    Hoppas dock att han kommer liiite tidigare :) 
    Grattis. Vad mycket pojkar det blir!!
  • Emelle

Ni som vet att ni väntar pojkar. Har ni sett snopp och pung tydligt på era rul?
    Vi såg ju verkligen ingenting av det och jag såg det så tydligt med mina söner...men samtidigt blir man ju lite...Tänk om det inte är en tjej iallafall

Vi har iallafall varit och köpt bebiskläder för över 700:- kr idag. En hel det riktigt flickigt, så hoppas nu det ploppar ut en lillasyster annars har vi massor av fina flickkläder att ge bort!
    Men när vi börjar så är det svårt att sluta. Tur man har en sambo som tycker det är helt ok att gå och välja bebiskläder en hel em!!

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-07-20 22:38:34 följande:
    Enligt testet så blir det en flicka :) bra så detblir lite jämställt i familjen :P

Jag har sånt gryyymt kryp i ENA benet! Förut när jag hade mens så kunde jag få så det kryper i vänster ben, men det var bara en- två dagar, nu är det varenda kväll o det e så jobbigt!! Inget hjälper, inte att upp o gå, lägga benet högt eller nått :( vet inte om det har med blodtrycket att göra?
    Jag har också haft jättejobbigt med kryp i benen om kvällarna men det är helt borta nu. Be din sambo massera. Det är det enda som funkat på mig eller att vara uppe och gå...
    Vi har varit och kollat och dragit på vagnar idag och har bestömt oss för en Brio Sing nu garanterat. Crescent Divan känns ionte alls lika stabil och Brio Go tar dom inte hem i vår stad.
    Vi vill ju ha svart m. svart chasi och den kombinationen gick givetrvis inte att få så vi väntar lite för i September släpper Brio fler färgkombinationer och då kanske vi hittar en som vi kan tänka oss med det svarta chassit. Annars kör vi svart med orginal chassi.
    Dom får hem dom på mindre än en vecka så det känns lugnt!
    men skönt att ha bestämt sig och att vi är helt överens!
    Nej, nu hoppar jag in i tråden igen! Skrev nog något i början, men har bara läst på sistone...

Jag är också inne på en Brio Sing men har inte provkört än. Vet du när i september de nya färgerna kommer?
    Jag är beräknad till 23-29 december nu, men får veta mer exakt efter ultraljud nästa vecka. Man jag vill hinna få vagnen en månad innan eller så, att den lilla sparkaren kommer ut några veckor tidigt känns inte omöjligt med tanke på att mamma fött tidigt flera gånger. 

Jag måste ha världens bästa barnmorska förresten. Hon har varit på semester i några veckor och idag när hon började jobba igen ringde hon och undrade hur allt var med mig bara sådär! Det känns skönt måste jag säga! 

Nej dom sa i September bara... Men hos oss får man hem vagnarna så snabbt att vi känner att vi hinner även om vi får beställa sent i September...!

ondar skrev 2010-07-21 03:58:24 följande:
    Min bebis håller mig redan uppe om nätterna, man kan ju undra vad det e för galning som kommer ut i decemberFlört. Nä det e väl inte bara Litens fel men jag vaknade två och behövde kissa, sen var jag hungrig så tog en kopp varm mjölk och försökte somna om men det gick verkligen inte. Så tjugo i fyra gav jag upp, ska ju upp fem o jobba iaf, blir en spännande dag *gäsp*.

Pappan till barnet är också vaken och vi har messat lite tills han ringde istället. Han ska kolla på hus imorrn som finns att hyra och vill att jag följer med och tittar. Han vill att jag ska hyra hus nr två som samma person äger. Försökte måla upp hur fantastiskt det skulle vara för mina hundar att bo där ute och kunna springa fritt, haha han vet vad som betyder något i detta hem iaf. Sa att han vill ha sin lilla unge nära sig helst hela tiden.

Att jag redan har skrivit kontrakt på min nya lägenhet lyssnade han inte på. Inte att jag inte har körkort heller för han säger att han är beredd att betala det för mig bara jag flyttar dit jag med.
    Men jag undrar jag om han tänker framåt, gör män det?
    Om han nu inte vill leva med mig, vilket han säger att han inte vill, vill han då ha mig 150meter bort? Blir inte det om något jobbigt när han skaffar annan familj, för det kommer han ju tyvärr göra någon gångGråter. Jag med förstås, kan ju inte vänta på honom hela livet.

Så jag lovade att följa med honom imorrn- eller sen blir det ju. Tack gode nånting för att jag e ledig på torsdag för jag kommer vara helt slut! Måste greja här i lägenheten innan jobbet också för det kommer en tjej hit och kollar på den idag klockan 17. Alltid ska allt vara samma dag!

Åka och titta gör ju inget...
    Kanske börjar han tänka om...om nu män gör det

• Emelle
    SaraKlippan skrev 2010-07-21 20:11:56 följande:
    Drömmer ni om flicka eller pojke? 

Jag drömmer jätte ofta att ja har en bebis i famnen eller att vi kommer hem från BB och allt är sååååå underbart mysigt... men bebis har alltid blöja eller något på sig så jag vet inte om de är flicka eller pojke! haha inte ens i drömmarna vill den visa sig! Nog inte meningen att ja ska få reda på det! Skrattande 
    Jag har inte drömt en enda ggn om någon bebis alls ju....
    hur mycket har ni gått upp?
    3-4 kg 17+6 idag.
    ludicrous skrev 2010-07-21 20:47:11 följande:
    Bönan , Vilken kanal?

YES!! Jag har hittat liiite botemedel mot mitt pirrande ben! Varm vetekudde under, perfa! :)

Har alla som har barn innan ,berättat för dom? Vi har inte berättat för våra än, det är ju så långt kvar, det kommer ta en evighet för dom!
    Våra barn vet. Dom är ju ganska stora. 11, 7½ och 3½...
    ludicrous skrev 2010-07-21 21:38:00 följande:
    Hon verkar ju störd :(  Hon har väl hört att man ska skrika o svära åt mannen o inte vika sig en tum för vad man vill.. hade jag varit personal hade jag strypt henne :P
    Ja hon hade väl inte riktig koll på något va...! Skönt att man inte beter sig så där
    Vi har suttit och tittat jag och sambon...Längar massor efter bebisen.
    Vi hade ju bestämt att vi inte skulle åka och göra privat UL men nu ska vi det ialalfall bestämde vi...Vill se henne (hihi, henne) en ggn till innan december ju!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)