Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-03-22 19:00:11 följande:
    Ronja har tatt sprutorna idag.. nästan gnällfritt. hon var så duktig så. däremot så har det var ehn hård kväll hittills. helt otröstlig. hon har fått en supp alvedon. gud så små och söta dom var hehe. nu verkar hon somnat iaf men hon har inte ätit sen 4 och hon bara vägrade.

idag 3 mån på datumet vägde hon 5700 och var 59 cm. hon sa att ronja var tidig som kunde gripa tag haha tror jag väl dom flesta gör hehe
    hon sa även att jag kan ge henne katrinplommon och blanda ut det med lite vatten så det ska jag prova imorgon för hennes mages skull
    Åh vilken duktig flicka du har Elias blev jätte lessen men så fort jag la honom i sin vagn somnade han om som om inget hade hänt haha
    Och feber 1 natt sen borta höl ca 45 min han kanske inte hade feber vet ej testade inte men mamma kännslan sa att han var varm.
    Stora flicka haha ger du henne grädde haha
    Okej ja hoppas hon snart får en bra bajs nivå att han inte är så hård i magen.
    Skulle du koka vattnet innan ?
    Jag fick höra att man skulle koka vatten för att ta bort bakterier men vi bor på landet.
    Gripa saker hihi elias han tar bara tag han han sträker sina armar mot mig vill att jag honom upp och när jag ska ge honom mat tar han tag i min tröja eller finger och håller mig håååårt haha men gripa saker nej inte än.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    http://mamma84.bloggagratis.se/

Nu har jag ringt sverige om ebbas pappa och fick nu tag på personnummer äntlgen !!
    Misstänker RS på Elias här med nu blir det att ringa läkaren och få hem andnings masken
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-03-23 08:47:18 följande:
    Cornelia har fått RS-viruset

Lilla gumman har det så jobbigt med andningen och hosta. Igår var vi på barnakuten hela dagen, hon blev undersökt, testad och fick inhalera.

Inatt har hon sovit i babysittern och min man har suttit bredvid henne och övervakat andningen. Jag väckte henne kl fem för mat. Nu hoppas vi att hon blir bättre snart!

Hon väger 5,2 vid 3 mån och har dippat på viktkurvan (vägde ju 3,9 vid födelsen). Vaccinationen får vänta tills hon blir frisk.
    Fy vad läbbigt
    Jag ringde nyss läkaren fick tid idag så vid 15 ska jag gå med honom in.
    Han blev försskyld idag lite igår men såg inte snoret idag kom det snor och hans hosta.
    Misstänker RS här med
    Vet inte hur hans andning är men han har snor och hosta och när han ska ligga utan kudde är det svårt för honom.
    Ska nu ta tempen på honom och se.

Hoppas din tös får det bättre snart massa krammar till er.
  • 3 barns mamma84

snabbt svar.
    när menar man att dom har svårt att andas?
    elias har precis ätit sitter på mitt knä håller honom i och han anstränger sig verkligen.
    låter så knorrig ljud och när han andas in hör man lungorna jobba få honom sen hostar han och ja det låter som om man skulle ha astma när man anstränger sig mkt.
    när han hostar så blir han rödflammig runt ögonen och ansiktet.
    så hur är detta är det tecken på barn hjälp snabbt?
    ska snart till läkaren när jag gått till svärmor.
    har läst allt om rs nu och allt stämmer in på elias krämmande nog utom feber men det stod att det inte behövde vara feber med.
    men allt annat utom feber och slapphet o trött het hur ska jag veta det då elias sover hela tiden han e ju bebis ju.
    jag som är 3 barns mamma fattar ingenting

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-03-23 14:10:46 följande:
    Stackars liten, det är väl rätt stor risk för att det är RS hos honom med... Du som har dagisbarn också, då är det ännu svårare att hålla sig undan.

På sjukhuset lade de en stor kudde (typ dunkudde för vuxna) bakom ryggen och så en sandrulle (typ vetekudde) bakom rumpan så hon inte skulle glida ner, så att lillan kunde sova nästan sittande, blev mkt bättre med andningen då!
    Fy herrehud jag blir så lessen hur har ni det nu ?
    Kramar

Du kan läsa min blogg
    http://mamma84.bloggagratis.se/

VADÅ luginflamation !!!
    Elias hade feber 38,8 han hostar är förskyld otröslig jag vill ha hjälp läkaren är en cp människa förslåt han tog inte mig eller elias på allvar !
    Om febern stiger ikväll/natt säger ALLA här i byn sjukhuset med oss.

NI ALLA KAN LÄSA BLOGGEN DÄR STÅR ALLT
  • 3 barns mamma84

Juste jag vägde Elias och han väger 6640g 4 mån den 8:e

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-03-23 21:28:39 följande:
    2barnsmamma: har ni ingen barnakut ni kan gå till istället? Förstår att du blir upprörd när man inte tas på allvar när man kommer med sin lilla bebis. Jättekonstigt att de inte testar för RS nu när det härjar så! Min tös är piggare idag, hostar fortfarande men inte lika slemmigt, det lät alldeles förfärligt förut. Idag har hon som högst haft 37,5 så det är definitivt på bättringsvägen!
    Skönt att fått hjälp gumman vet exakt hur du haft men skönt att du har en läkare i din vård som fattar och gör ditt barns bästa.
    Har ni fått komma hem ?
    Hur fick du reda på att hon hade RS-virus ?
    Denna jävla idiot fick reda på att han har jobbit inom psykopater nu säger jag det inte bara utan menar allvar !
    Då är det inte konstigt att han inte vet något om barn !
    Tro mig jag frågade honom att man kan ta ett blodprov och se om han har RS men han säger då
     ''jag tror inte han har RS för han inte har feber''
    Detta sa han innan han gjorde tempen på honom och den vissade feber !
    JÄVLA IDIOT likom
    Jag gråter blod jag är så jävla förbannad så besviken så dum att jag änstog honom som läkare.
    Så jävla besvikten ..
    Säger bara idag nu när elias skulle i säng otrosligt jag kunde inte göra honom lugn han skrek typ lungorna ut.
    Tillslut somnade han tryggt jag lyckades få honom lugn.

Vi har barnakut men det ligger en bit bort.
    Nu ligger han och sover men så fort febern höjer sig så åker vi in.
    Här måste man vänta tills alla läkare här i byn stänger för OM jag skulle ringa in och min läkare skulle ha öppet skulle jag få åka till honom igen.
    Men så fort det blir värre (hoppas inte) så åker vi in till sjukhuset.
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-03-23 22:13:48 följande:
    2barnsmamma---> du märker om ditt barn har svårt att andas om du kollar på hans mage, "jobbar" han med magen så den rör sig mycket har han svårt att andas.
    Om jag vpre du skulle jag åkt in med han för längesen, han har ju ahft hosta länge nu och det verkar ju blivit värre.
    Småbarn kan visserligen ha hosta 5-6 veckor utan att det är nåt men så fort de börjar rossla och ha svårt med andningen så ska man åka in.

Vi vaccinerade Olivia igår 3 1 /2 månad
    6,340 kg & 64 cm lång :) 
    Jo jag vet men första gången detta hände gick jag till läkaren han tittade på elias och sa ''det går över''
    Det trodde jag ju självklart på
    Men det har blivit värre.

Ja han jobbar med hela magen
    Och låter om om han skulle ha astma..
    Låter tungt och jobbigt för honom.
  • 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2011-03-23 22:15:32 följande:
    Fast jag tycker det låter som om din Elias kan ha lunginflammation, det är ungefär samma symtom som RS.  Mot lunginflammation får man antibiotika medan mot RS gör man inget om barnen kan andas ordentligt eller äter som de ska. RS betyder inte att man måste ligga inne på sjukhuset med en massa mediciner, RS är en svår förkylning som går över av sig själv eftersom det är ett virus. De flesta barn som får rs vet man inte ens om för det blir aldrig värre än en förkylning. Så jag hade lyssnat på doktorn och gett Elias antibiotikan, lunginfl är också väldigt vanligt hos små barn.
    Okej detta visste jag inte.
    Känner mig så dum jävla idiot som lyssnade på honom först för första gången allt kom och elias låg med feber i 3 dagar gick jag till läkaren och han sa att elias hade en vanlig förskylning med hostan och hostan skulle försvinna DÅ var han 2 mån.
    Denna hostan blev bara värre och värre och när han hostar hostar han ut sina luger snart och hjärtat hoppar ut av all tryck.
    Jag litar inte på denna människan igen i denna by gör det.
    Alla ha bytt läkare utanför byn och det gör vi med.
    Han kude ha hjälp mig med elias för första gången istället för att säga det går över

Imorgon hämtar jag ut antibejotikan till honom som jag ska ta i 3 dagar sen om det inte hjälper sa han att jag skulle ta andningsmask till honom.
    Men jag tar ut den imon sen så åker jag in med honom imon.
    Just nu ligger han fortfarande och sover sen kl 19 tiden ca jobbig nattning kan jag lova
    Men jag ska snart ta upp honom och ge honom mat sen ska jag ta tempen.
    Han hade 38,8 om han nu har högre åker jag in DIREKT utan att tveka en sekund.
    När jag la honom tempade jag inte då han var lite mer normal kalla ben och armar .. ingen feber då .
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-03-23 22:45:22 följande:
    2barnsmamma: ja, vi fick åka hem igår efter ett dygn. Då hade hon fortfarande 38.8 i feber men hade det bättre med andningen. S hade inte fått lunginflammation men däremot öroninflammation. RS är ju ett förkylningsvirus som orsakar mkt slem i halsen som de små har svårt att hosta upp. Det har rosslats och hostats extremt mycket och dessutom 39 graders feber. Idag är hon mycket piggare! Hostar mkt men det låter inte lika slemmigt längre. Vi fick antibiotika att ta i 5 dagar för öronen, det var inte så lätt att få i henne...fruktsmak i en mun som bara smakat mjölk, oj vad bi rynkade på näsan De testade för RS genom snor-prov, tog nån timme att få veta.
    oj okej.
    Men när är tepen då man inte har feber hur ligger den då på ett bebis ?
    Jag bad läkaren och titta elias öron idag och det såg okej ut sa han.
    Han har massa gegga som jag ska ta bort nu.
    Skönt att hon har det bättre gumman.
    VARFÖR ska detta hända ??
    Finns det vaccin mot RS och luginflammtion någon som vet ?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)