• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-05-31 08:04:26 följande:
    japp, jag gjorde vanligt ul i v.9+0 så det ska absolut gå.  åhh..nu längtar jag som en tok! på onsdag kl.10 är det NUPP-dags.. Idag 13+0.
    Åh vad kul
    Jag är med på 13+0 idag ska lyssna på hjärta nästa vecka!!
    Utomlands skrev 2010-05-31 08:49:47 följande:
    Goder morgon!E tillbaka efter en helg med härlig ren luft!!! Och med krafter för att ta mej i kragen och beställa en kurs för att kunna plugga nu under graviditeten, värkar som min husläkare kommer att sjukskriva mej en längre tid vilket jag vill för att kunna just plugga och komma iväg fran jobbet jag har. Lite fult kanske, men det är min chans.Idag gar jag in i v 13 graviditetsvecka 14.MalakiWVilken styrka du har! Att aka upp till släkten efter allt detta!!! Men som du sa, tillsammans är ni starka! Och intrycket som jag far när du skriver är att du är en stark och possitiv människa! Och detta kommer att hjälpa er.Jag hoppas och haller alla tummarna för en sensommar/höst graviditet för er!!! Tusen kramar!
    Som en ny människa nu då?
    Stoce skrev 2010-05-31 09:53:58 följande:
    Ska få komma in kl. 15.00 idag och göra ett ultraljud. Hon som ringde upp mig var mycket förstående och kändes lugnande, så det kändes skönt. Pratade med en annan imorse som absolut trodde det var missfall på gång och att jag skulle ligga ner för att KANSKE kunna stoppa det. Hon var inte alls engagerad, och visade ingen välvilja alls. Stor skillnad på personer. Känns skönt att få komma in i alla fall, och förhoppnnigsvis få se en sprattlande liten en därinne. Nervöst!!
    Åh vad skönt!!!
    Men gud vad tråkigt med kvinnan som sa så Blir man ännu mer nervös juh...
    alberta77 skrev 2010-05-31 10:36:12 följande:
    Iiiiih! Har hört bebisens lilla hjärta idag. Så underbart att höra det ticka på där inne. Är bara i vecka 9+5 idag så jag trodde det var för tidigt men det hördes hur lätt som helst. Får se om jag vågar mig på att lyssna igen om en vecka. Vill inte störa den lill* i onödan men det är så skönt att veta att bebis lever! 
    hihihihi så sött
    Jaya skrev 2010-05-31 11:08:46 följande:
    Jag behöver lite inspiration, ska berätta för familjerna i veckan om graviditeten och skulle vilja göra det på ett roligt sätt!Någon som har nåt förslag?
    Åh nej, jag har sån dålig fantasi...men finns juh grejer man kan köpa som det det står, morfar, mormor etc på, ele göra en egen tröja med någon text på ele böcker osv...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • TheUnknown
    alberta77 skrev 2010-05-31 10:36:12 följande:
    Iiiiih! Har hört bebisens lilla hjärta idag. Så underbart att höra det ticka på där inne. Är bara i vecka 9+5 idag så jag trodde det var för tidigt men det hördes hur lätt som helst. Får se om jag vågar mig på att lyssna igen om en vecka. Vill inte störa den lill* i onödan men det är så skönt att veta att bebis lever! 
    När jag var på inskrivningen frågade jag hur tidigt man kunde lyssna, men BM sa att dom gör inte det innan v 25 för det har kommit rapporter på att det är farligt för barnet.. :S

Ibland känner jag mig sååå ogravid.. idag är det lite tvärtom. Jag kom upp ur sängen först runt halv tio, frukost, sen decka i soffan direkt efter, slumrar till och från, har ju min fyraåring som gör att jag inte somnar helt, men som tur är leker hon så himla bra själv :) Mår illa också, lite innan frukosten, värre efter, så då är det sängläge som gäller :(

Har kommit på två saker jag INTE kan äta (dricka) ; Cola och milkshake! Cola blir jag sååå uppsvälld av och får magknip, milkshake kräks jag av, mindre roligt :(

Ska försöka komma igång, börjar jobba kl 16..
    Jaya skrev 2010-05-31 11:08:46 följande:
    Jag behöver lite inspiration, ska berätta för familjerna i veckan om graviditeten och skulle vilja göra det på ett roligt sätt!Någon som har nåt förslag?
    Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
  • alberta77

Jo fast det finns inga entydiga svar på det där. Dessutom är de som barnmorskor använder många gånger starkare än de man använder hemma. Några sekunders lyssnande tror jag inte är mer skadligt än många veckor av stress och oro...

Längtar bebis!
  • TheUnknown

Ok =) Jag vill också lyssna! Är ju iv 9+3.. Har en kompis som hade ett sånt när hon var gravid, men vi har ju inte berättat för någon så jag kan ju inte fråga ;P

• MajMamman08

Hej tjejer! Här e de inge bra!! måste få avreagera mig lite,buuhu!
    Har haft ont i huvdet i 1 veckas tid,hjälper inte med värktabletter,känns inte som huvudvärk utan e nåe annat,har som stickningar när jag böjer mig ner och håller typ på o svimma av smärta då. Har ätit värktabletter men de hjälper inte ett dugg,i förrgår domna typ halva mitt ansikte bort,fick panik!usch!

Så idag var ja hos dr....oh tillråga på allt vaknar jag upp med en dunderförkylning och att rösten är borta,kan inte prata,bara fräser och piper om mig,får typ viska!
    Min sambo e så snäll så han kör mig för jag e så orkeslös o ont i skallen så ja orkar inte.
    Får ta massa prover och sen iväg till sjukhuset för o röntga hjärnan,då jag kommer på mig själv att ja inte berättat att ja e gravid,kanske inte får röntgas då?? NE säger röntgen personalen,de får man inte! ja ha bara tillbaka igen till dr. Han blev lite sur för ja inget sagt,men lixom inte tänkte jag på de,tänkte bara att ja har så ont i skallen.
    finns inte så möe o göra pga av att ja e gravid,men får några citadon utskriva, för ibumetin som jag ätit får man inte äta när man e gravid,shit jag som proppat i mig massor sådana. Ska tillbaka kl 16 igen för o kolla provsvaren och så skulle han ta reda på om de fanns någon annan slags röntgen man kan få göra som gravid, kontrast el va de nu hette.

Fy fan e så jäkla rädd o trött på att vara sjuk nu!! och nu mår jag skit illa...tog ett par citadon ihop med mina tab mot illamående och mår nu ännu mer dåligt,tänkt om de tabletterna inte får tas ihop???
    Fan fan!
    Ska jobba i morgon,kommer inte orka och jag hatar att vara ifrån jobbet och vara sjuk!!! bara tanken på att inte jobba gör mig galen!

Ja nu ringde de från dr,han inte oh svara..

sorry bara tvungen o få ur mig lite!!

• alberta77

Hmm ja då är det ju inte lätt. Lite knepigt att fråga om man får låna en sån sak utan att avslöja något

Längtar bebis!
  • MajMamman08

Åh,ja han knappt skriva de meddelandet för jag kräktes som en kalv,han inte ens till toa!
    Ringde upp dr och ja ska ner till LAB och ta ett nytt prov! detta farande och stackars min sambo,jag kan inte köra bil själv,alltså har körkort men e inte kapabel till de just nu! Fan så livrädd jag e.
    störd va dr med ja fråga om de kunde varit tabletterna som gjorde att jag kräktes så,han bara ne men du mådde ju illa innan du tog tabletterna,alltså va de inte dem. ne me jag har aldrig kräkts innan för att jag mått illa lixom (han syftade på gravillamåendet) så snorkiga de e ibland, han bara jag förstår dig och tar till mig de,men mer kan ja inget göra,de va inte de tabletterna i varje fall.

ja bara till o ge sig iväg igen då!

haha sorry igen,men måste få ventilera!

• Trollungarnasmamma
    TheUnknown skrev 2010-05-31 12:19:17 följande:
    När jag var på inskrivningen frågade jag hur tidigt man kunde lyssna, men BM sa att dom gör inte det innan v 25 för det har kommit rapporter på att det är farligt för barnet.. :S Ibland känner jag mig sååå ogravid.. idag är det lite tvärtom. Jag kom upp ur sängen först runt halv tio, frukost, sen decka i soffan direkt efter, slumrar till och från, har ju min fyraåring som gör att jag inte somnar helt, men som tur är leker hon så himla bra själv :) Mår illa också, lite innan frukosten, värre efter, så då är det sängläge som gäller :( Har kommit på två saker jag INTE kan äta (dricka) ; Cola och milkshake! Cola blir jag sååå uppsvälld av och får magknip, milkshake kräks jag av, mindre roligt :(Ska försöka komma igång, börjar jobba kl 16.. Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
    Här lyssnar de på hjärtat i v15 & sen varje gång efter det...tror inte det tar någon skada på barnet...
    TheUnknown skrev 2010-05-31 12:19:17 följande:
    När jag var på inskrivningen frågade jag hur tidigt man kunde lyssna, men BM sa att dom gör inte det innan v 25 för det har kommit rapporter på att det är farligt för barnet.. :S Ibland känner jag mig sååå ogravid.. idag är det lite tvärtom. Jag kom upp ur sängen först runt halv tio, frukost, sen decka i soffan direkt efter, slumrar till och från, har ju min fyraåring som gör att jag inte somnar helt, men som tur är leker hon så himla bra själv :) Mår illa också, lite innan frukosten, värre efter, så då är det sängläge som gäller :( Har kommit på två saker jag INTE kan äta (dricka) ; Cola och milkshake! Cola blir jag sååå uppsvälld av och får magknip, milkshake kräks jag av, mindre roligt :(Ska försöka komma igång, börjar jobba kl 16.. Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
    ja det är inget vidare & vara så deckad....suck...
    varför pratar ni inte om bebisen hemma?
    MajMamman08 skrev 2010-05-31 12:41:19 följande:
    Hej tjejer! Här e de inge bra!! måste få avreagera mig lite,buuhu!Har haft ont i huvdet i 1 veckas tid,hjälper inte med värktabletter,känns inte som huvudvärk utan e nåe annat,har som stickningar när jag böjer mig ner och håller typ på o svimma av smärta då. Har ätit värktabletter men de hjälper inte ett dugg,i förrgår domna typ halva mitt ansikte bort,fick panik!usch!Så idag var ja hos dr....oh tillråga på allt vaknar jag upp med en dunderförkylning och att rösten är borta,kan inte prata,bara fräser och piper om mig,får typ viska!Min sambo e så snäll så han kör mig för jag e så orkeslös o ont i skallen så ja orkar inte.Får ta massa prover och sen iväg till sjukhuset för o röntga hjärnan,då jag kommer på mig själv att ja inte berättat att ja e gravid,kanske inte får röntgas då?? NE säger röntgen personalen,de får man inte! ja ha bara tillbaka igen till dr. Han blev lite sur för ja inget sagt,men lixom inte tänkte jag på de,tänkte bara att ja har så ont i skallen.finns inte så möe o göra pga av att ja e gravid,men får några citadon utskriva, för ibumetin som jag ätit får man inte äta när man e gravid,shit jag som proppat i mig massor sådana. Ska tillbaka kl 16 igen för o kolla provsvaren och så skulle han ta reda på om de fanns någon annan slags röntgen man kan få göra som gravid, kontrast el va de nu hette.Fy fan e så jäkla rädd o trött på att vara sjuk nu!! och nu mår jag skit illa...tog ett par citadon ihop med mina tab mot illamående och mår nu ännu mer dåligt,tänkt om de tabletterna inte får tas ihop??? Fan fan!Ska jobba i morgon,kommer inte orka och jag hatar att vara ifrån jobbet och vara sjuk!!! bara tanken på att inte jobba gör mig galen!Ja nu ringde de från dr,han inte oh svara..sorry bara tvungen o få ur mig lite!!
    Men lilla gumman
    de säger inte alls vad det kan vara?

Lite synd om oss som är sjuka när vi är gravida!!!
    kram till dej!
  • Trollungarnasmamma

Shit fastnade på tradera nu {#lang_emotions_surprised} farligt...men har satt en gräns vad jag lägger högst!

ingen läkare som ringt ännu

snart kommer gubben hem på lunch...vet inte ens vad vi ska äta...

• maddicken79
    MalakiW skrev 2010-05-30 23:53:21 följande:
    Grattis! Härligt och häftigt med tvillingar! kramar i mängder!!
    Tusen tack.. =)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)